Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

8. Sınıf Öğrencilerinin Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersine Yönelik Tutumları

Yıl 2024, , 288 - 311, 30.09.2024
https://doi.org/10.38151/akef.2024.143

Öz

Bu çalışma 8. sınıf öğrencilerinin T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersine yönelik tutumlarını incelemeyi amaçlayan, nicel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma evreni Samsun ili merkez ilçe ortaokullarının 8. sınıflarında 2022-2023 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 6.650 öğrenciden, çalışma örneklemi ise 1424 katılımcı öğrenciden oluşmaktadır. Örneklem seçiminde tabakalı örnekleme yöntemi kullanılmış, örneklemin alt evrenlerinden birim çekme işlemi basit yansız örnekleme ile yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak, birinci bölümü katılımcıların demografik bilgilerini, ikinci bölümü T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Tutum Ölçeğini içeren bir anket formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimleyici istatistik ve hipotez testleri kullanılmıştır. Ölçeğin aralık genişliği, “dizi genişliği/ grup sayısı” formülü esas alınarak yorumlanmıştır. Ölçek skorlarının demografik gruplar arasında anlamlı farklılık gösterip göstermediği hipotez testleriyle sınanmıştır. İki gruplu bağımsız demografik değişkenlerin karşılaştırılmasında bağımsız örneklem t testi, ikiden fazla gruplu olan bağımsız değişkenler için ise tek yönlü ANOVA testi kullanılmıştır. Test skorlarındaki farklılığın hangi gruplar arasında olduğu post hoc testlerinden Scheffe ile yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda çalışma örnekleminin derse yönelik tutum skorları toplamda kararsızım düzeyinde olduğu ve katılımcıların derse yönelik tutumları ile cinsiyet, uyruk, okul türü, anne baba eğitim durumu, yerleşim yeri, hane kişi sayısı ve ders başarısı değişkenleri arasında toplamda anlamlı farklılık olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Akbaba, B., Kaymakcı, S., Birbudak, T. S., & Kılcan, B. (2016). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitimle Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi öğretimine yönelik görüşleri. (University students' opinions on teaching Ataturk's principles and history of Revolution through distance education). Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 9(2), 285-309.
  • Akbaba, S. (2006). Eğitimde motivasyon (Motivation in education). Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(13), 343-361.
  • Akgün, S. (2004). Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihinin amaç ve kapsamı (Ataturk's principles and the purpose and scope of the history of the revolution). In B. Yediyıldız, T. F. Ertan, & K. Üstün (Eds.), Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihinde yöntem arayışları (Ataturk's principles and method searches in the history of the revolution) (pp. 32-40). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Enstitüsü Yayınları.
  • Akkor, N. (2017). The principles of Ataturk and history of Turkish revolution lessons at Turkish üniversities. Social Science Studies, 5(4), 548-559.
  • Alınlı, C., & Yazıcı, F. (2020). 8. sınıf T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersinde artırılmış gerçeklik uygulamalarının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi ve öğrencilerin artırılmış gerçeklik uygulamasına karşı tutumları (The effect of augmented reality applications on students' academic achievements in the 8th grade Turkish Republic history of revolution and Kemalism course, and students' attitudes towards augmented reality application). Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(15), 99-113. doi:10.46778/goputeb.780344
  • Altıkulaç, A., & Akhan, N. E. (2010). 8. sınıf inkılâp tarihi ve Atatürkçülük dersinde yaratıcı drama yöntemi ve altı şapkalı düşünme tekniğinin kullanılmasının öğrenci başarı ve tutumlarına etkisi (The effect of using the creative drama method and six thinking hats technique on student success and attitudes in the 8th grade History of Revolution and Kemalism course). Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 225-247. Arsal, Z. (2015). Ortaöğretim tarih, Türkiye Cumhuriyeti inkılâp tarihi ve Atatürkçülük dersleri öğretim programlarında milliyetçilik (Nationalism in the curriculum of secondary education history, history of revolution of the Republic of Turkey and Kemalism courses). Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 1-16.
  • Aslan, E. (1998). Devrim tarihi ve ders kitapları (History of revolution and textbooks). In S. Özbaran (Ed.), Tarih öğretimi ve ders kitapları İzmir Dokuz Eylül Yayınları.
  • Aslan, S. (2012). 8. sınıf T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersi kavramlarının öğretiminde bulmacaların öğrenci başarısına etkisi (8th grade T.R. The effect of puzzles on student success in teaching the concepts of history of revolution and Kemalism course). (Master's thesis Unpublished). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Muğla. Ayaydın, Y., & Yılmaz, K. (2021). An assessment on historical background and education of the course on Republic of Turkey history of revolution and principles of Atatürk. In Z. B. Kostova, K. K. Duisenbaevna, E. Atasoy, & B. Batır (Eds.), Developments in Educational Sciences (Vol. 2, pp. 360-389). Sofia: ST. Kliment Ohridski University Press.
  • Bolat, M. (2019 ). Modern Türkiye Cumhuriyeti’nin oluşum sürecinde Atatürk ilkeleri ve inkilâp tarihi dersi’nin yeri ve amaçları (The place and purposes of Ataturk's principles and revolution history course in the formation process of the modern Republic of Turkey). The Journal of Academic Social Science Studies, 5(8), 249-264. doi:10.9761/jasss_411
  • Bozkurt, E., & Körükcü, M. (2022). İmam hatip ortaokullarında öğrenim gören 8. sınıf öğrencilerinin Türkiye Cumhuriyeti inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersine yönelik tutumları (Attitudes of 8th grade students studying in Imam-Hatip secondary schools towards the history of revolution of the Republic of Turkey and Kemalism course). In F. E. Kılınç (Ed.), Eğitim bilimleri alanında uluslararası çalışmalar III (International studies in the field of educational sciences III) (pp. 45-59). Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2004). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri (35 ed.) (Scientific research methods in education). Ankara: Pegem Akademi.
  • Çiftçi, B., & Dönmez, C. (2015). T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersinde harmanlanmış öğrenme yönteminin akademik başarı ve tutuma etkisi (T. R. The effect of blended learning method on academic success and attitude in the history of revolution and Kemalism course). Electronic Turkish Studies, 10(15), 235-254.
  • Çolak, K., Başkaya, M., Aydın, Ş., Keleş, E., & Baran, B. (2021). Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi dersine yönelik tutum ölçeği geliştirme çalışması (Attitude scale development study for Ataturk's principles and history of revolution course). Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 825-851. doi:doi.org/10.33711/yyuefd.938724
  • Danju, İ. (2017). Student-based curriculum evaluation: A case study of “contemporary world history and science history” subject. EURASIA Journal of Mathematics Science and Technology Education, 13(8), 4815-4830. doi:10.12973/eurasia.2017.00937a
  • Demir, A. (2010). The second level of primary school students’ attitudes toward social sciences course and the relationship between their attitudes and academic success. Inonu Unıversıty Journal of the Faculty of Eeducatıon, 13(2), 1-20. Demircioğlu, İ. H. (2012). Osmanlı Devletinde tarih yazımının tarih öğretimi üzerine etkileri (The effects of historiography on history teaching in the Ottoman Empire). Milli Eğitim Dergisi, 42(193), 115-125.
  • Demircioğlu, İ. H. (2014). Türkiye’de tarih eğitimi: sorunlar ve çözüm önerileri (History education in Turkey: problems and solution suggestions). Yeni Türkiye, 59, 1177-1186.
  • Demirel Erdil, A. (2007). İlköğretim T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersi öğretiminde dramanın akademik başarıya ve tutuma etkisi (Primary Education Republic of Turkey The effect of drama on academic success and attitude in teaching the history of revolution and Kemalism course). (Master's thesis Unpublished). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Dernek, D. (2006). T.C. İnkılap tarihi ve Atatürkçülük dersi’nde kurtuluş savaşı döneminin sosyal tarih açısından incelenmesi “İlköğretim 8. Sınıflarda” (T.R. Examining the period of the War of Independence in terms of social history in the History of Revolution and Kemalism course "In the 8th Grade of Primary Education"). (Master's thesis unpublished). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Doğaner, Y. (2005). Yüksek öğretimde Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihi dersi öğretiminde karşılaşılan problemler ve yeni yaklaşımlar: Hacettepe üniversitesi örneği (Problems and new approaches in teaching Ataturk's principles and history of revolution course in higher education: Hacettepe University example). Atatürk Araştırma Merkezi Dergisi, 21, 589-612.
  • Doğaner, Y. (2006). Türk eğitim sisteminde Atatürkçülük ve cumhuriyet tarihi (Kemalism in the Turkish education system and the history of the republic). Ankara: Hacettepe Yayınları. Dönmez, C., & Yazıcı, K. (2008). T. C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük konularının öğretimi (Teaching the subjects of Turkish Republic history of revolution and Kemalism). Ankara: Nobel Yay.
  • Elbay, S., & Kaya, E. (2020). T. C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersine yönelik tutum ölçeği (Attitude scale towards the Turkish Republic history of revolution and Kemalism course). Journal of World of Turks/Zeitschrift für die Welt der Türken, 12(1), 321-344.
  • Erdaş, S. (2006). Atatürk’ten günümüze Türk inkılâp tarihi derslerine genel bir bakış (An overview of Turkish revolution history lessons from Atatürk to the present day). In Y. Doğaner (Ed.), Türk eğitim sisteminde Atatürkçülük ve Türkiye (Kemalism and Türkiye in the Turkish education system) (pp. 9-24). Ankara Hacettepe Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Enstitüsü.
  • Erden, M. (1997). Sosyal bilgiler öğretimi (Social studies teaching). Ankara: Alkım yayınevi.
  • Erşahin, Y. (2009). 12 Eylül 1980 darbesinin ortaokul Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihi öğretimine etkileri (The effects of the 12/September/1980 coup on the teaching of Ataturk's principles and history of revolution in secondary school). (Master's thesis unpublished). Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Manisa.
  • Ezer, F., Ulukaya, Ü., & Kaçar, T. (2016). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin Türkiye Cumhuriyeti inkılâp tarihi ve Atatürkçülük dersine yönelik tutumları (Attitudes of 8th grade primary school students towards the Turkish Republic history of revolution and Kemalism course). Kilis 7 Aralık Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(11), 71-91.
  • Gencer, H. (2007). İlköğretim T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersinde amaç gerçekleştirme başarısına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi (Primary Education Republic of Turkey Evaluation of teachers' opinions regarding the success of achieving goals in the history of revolution and Kemalism course). (Master's thesis unpublished). Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Diyarbakır.
  • GİB. (2023). T.C. İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Başkanlığı istatistikleri (Ministry of Internal Affairs Directorate of Immigration Management statistics). Retrieved from https://www.goc.gov.tr.
  • Gömleksiz, M. N., & Kan, A. Ü. (2012 ). Eğitimde duyuşsal boyut ve duyuşsal öğrenme (Affective sub-dimension and affective learning in education). Turkish Studies, 7(1), 1159-1177. doi:dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.3127
  • Gunduz, M., & Gunduz, F. (2007). Yurttaslik bilinci (Civic consciousness). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Hanioğlu, Ş. (1985). Atatürk ilkeleri anabilim dalı: kavramlar, kaynaklar ve metodoloji sorunları (Department of Ataturk principles: concepts, resources and methodology issues). In I. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Semineri (I. Ataturk's Principles and Revolution History Seminar) (pp. 40-45). Samsun: Ondokuzmayıs Üniversitesi Basımevi.
  • Hayta, N., & Akhan, N. E. (2014). Türkiye Cumhuriyeti inkılâp tarihi ve Atatürkçülük dersinde örnek bir uygulama:“bir devrin analizi: nutuk (An example application in the history of revolution of the Republic of Turkey and Kemalism course: "analysis of an era - the speech). Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(3), 1049-1076.
  • HBÖGM. (2022). Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Göç ve Acil Durumlarda Eğitim Daire Başkanlığı (Ministry of National Education General Directorate of Lifelong Learning Department of Education in Migration and Emergency Situations). Retrieved from https://hbogm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2022_01/26165737_goc2022sunu.pdf
  • İskender Kılıç, P., & Altunay Şam, E. (2012). 11. Sınıf öğrencilerinin Atatürk ilkeleri ve inkilâp tarihi dersine ilişkin yanılgıları (Misconceptions of 11th grade students about Ataturk's principles and history of revolution course). Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(2), 155-168.
  • Kartal, S. (2018). İktidardaki okul; eğitimin politik işlevi (The school in power; political function of education). İstanbul: Pales Yayıncılık.
  • Kaya, B. (2016). T. C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük eğitimi (Turkish Republic history of revolution and Kemalism education). In D. Dilek (Ed.), Sosyal bilgiler eğitimi (pp. 89-120). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Kaya, M. T., & Akbıyık, Y. (2022). The effect of cooperative learning on academic achievement and permanence in the course of Turkish Republic revolution history and Kemalism. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 8(1), 1-10. doi: 10.38089/ekuad.2022.94
  • Keskin, Y. (2012). Cumhuriyet dönemi ortaokul tarih programlarına yönelik bir analiz: politik ve ideolojik yaklaşımların programlara yansıması (An analysis of secondary school history programs in the Republican period: reflection of political and ideological approaches on the programs) Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(40), 109-128.
  • Kızıloluk, H. (2013). Eğitimin toplumsal temelleri (Social foundations of education). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Korkut, F. (1994). İnsan ilişkilerinde tutum ve tavırların önemi, insan ilişkileri ders kitabı (The importance of attitudes and attitudes in human relations, human relations textbook). Ankara: Ecem Yayınları.
  • Köçer, M., & Demir, S. B. (2009). Atatürk ilke ve inkılâplarına yönelik olarak geliştirilen tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirliği (Validity and reliability of the attitude scale developed towards Ataturk's principles and reforms). Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(3), 877-887.
  • Köstüklü, N. (2005). İlk ve orta öğretim kurumlarında Türkiye Cumhuriyeti inkılap tarihi ve Atatürkçülük konuları nasıl öğretilmeli? Bazı tespit ve öneriler (How should the history of the revolution of the Republic of Turkey and Kemalism be taught in primary and secondary education institutions? Some findings and suggestions). In M. Saray & H. Tosun (Eds.), İlk ve orta öğretim kurumlarında Türkiye Cumhuriyeti inkılap tarihi ve Atatürkçülük konularının öğretimi: Mevcut durum, sorunlar ve çözüm önerileri (Teaching the subjects of the history of revolution of the Republic of Turkey and Kemalism in primary and secondary education institutions: Current situation, problems and solution suggestions) (pp. 43-50). Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi.
  • MEB. (Eylül,1999). Tebliğler dergisi (Journal of Announcements).
  • Parlak, İ. (2005). Türkiye’de ideoloji-eğitim ilişkisi: Erken cumhuriyet dönemi tarih ve yurt bilgisi ders kitapları üzerine bir inceleme (Ideology-education relationship in Turkey: A review of history and civics textbooks of the early republican period). (Phd Unpublished). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Safran, M. (2006). Eğitimbilim açısından Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi öğretimi (Teaching Ataturk's principles and the history of the revolution in terms of pedagogy). In Tarih eğitimi makale ve bildiriler (History education articles and papers) (pp. 113-128). Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Serbest, N. S. (2022). Türkiye'de ilköğretim T.C. inkılâp tarihi ve Atatürkçülük dersi ile ilgili yapılmış yüksek lisans tezlerinin incelenmesi (2000-2020), (Examination of master's theses on the history of revolution of the Republic of Turkey and Kemalism course in primary education in Turkey (2000-2020). (Master's thesis Unpublished). Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aksaray.
  • Sönmez, H. İ. (2019). Ters yüz edilmiş T.C. inkılâp tarihi ve Atatürkçülük dersinde eğitim bilişim ağı kullanılarak yapılan öğretimin öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi (The effect of teaching using educational information network in the flipped Turkish Republic history of revolution and Kemalism course on students' academic success and attitudes). (Master's thesis Unpublished). Amasya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Amasya.
  • Şimşek, U., Küçük Turgut, B., & Topkaya, Y. (2012). Cumhuriyet dönemi eğitim politikalarının ideolojik temelleri (Ideological foundations of education policies of the Republican period). Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 7(4), 2809-2823.
  • Şişman, M., & Turan, S. (2004). Eğitim ve okul yönetimi: Eğitim kurumları yönetici adayları seçme sınavlarına hazırlık ve yetişme el kitabı (Education and school administration: Preparation and training handbook for the selection exams of educational institutions administrator candidates). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Şıvgın, H. (2009). Ulusal tarih eğitiminin kimlik gelişimindeki önemi (The importance of national history education in identity development). Gazi Akademik Bakış (04), 35-53.
  • Tangülü, Z. (2013). 8. sınıf inkılâp tarihi ve Atatürkçülük dersinde gazete kullanımının öğrencilerin bu derse ilişkin tutum ve başarısına etkisi (The effect of newspaper use in the 8th grade History of Revolution and Kemalism course on students' attitudes and success towards this course). Electronic Turkish Studies, 8(5), 779-788.
  • Tangülü, Z., & Süvari, Ş. (2019). 2005 T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük öğretim programı ile 2018 TC inkılap tarihi ve Atatürkçülük programının karşılaştırılması (2005 Republic of Turkey Comparison of the history of revolution and Kemalism curriculum and the 2018 Turkish Republic history of revolution and Kemalism curriculum). Tarih Okulu Dergisi (TOD), 12(35), 235-254.
  • Tavşancıl, E. (2019). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi (Measurement of attitudes and data analysis with SPSS) (6 ed.). Ankara Nobel Yayınları. Tekin, H. (2017). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (Measurement and evaluation in education). Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Torun, E., & Kandemir, K. (2021). Yabancı uyruklu öğrencilerin Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi dersi hakkındaki görüşleri (Opinions of foreign students about Ataturk's principles and history of revolution course). International Journal of Eurasia Social Sciences, 12(46), 293-311. doi:http://dx.doi.org/10.35826/ijoess.2903
  • Ülgen, G. (1995). Eğitim psikolojisi birey ve öğrenme (Educational psychology individual and learning). Ankara: Bilim yayınları.
  • Yel, S., & Kaşkaya, A. (2016). Üniversite öğrencilerinin Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi dersine yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi (Examination of university students' attitudes towards Ataturk's principles and history of revolution course in terms of some variables). In A. Bedir, B. Soykan, & U. C. D. İmamoğlu (Eds.), Uluslararası Prof.Dr. Halil İnalcık tarih ve tarihçilik sempozyumu bildiriler II. Cilt (International Prof.Dr. Halil İnalcık history and historiography symposium papers, II. volum) (Vol. 32, pp. 727-742). Retrieved from https://www.ttk.gov.tr/10-37879-9789751749994-2022/
  • Yeşiltaş, E., & Yılmazer, A. (2015). TC inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersine yönelik tutum ölçeği; geçerlik ve güvenirlik çalışması (The attitude scale towards T.R. revolution history and Kemalism course: Validity and reliability study). Zeitschrift für die Welt der Türken/Journal of World of Turks, 7(3), 233-254. Retrieved from https://www.dieweltdertuerken.org/index.php/ZfWT/article/view/752
  • Yılmaz, İ. H. (2023). Türkiye’deki yabancı uyruklu çocukların eğitimi: Kuramsal tartışmalar, uygulamalar ve politika önerileri (Education of foreign children in Turkey: Theoretical discussions, practices and policy recommendations). Ankara: Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Göç Politikaları Uygulama ve Araştırma Merkezi (AYBÜ-GPM).
  • Yılmaz, K., & Şeker, M. (2011). İlköğretim öğrencilerinin sosyal bilgilere karşı tutumlarının incelenmesi (Examining primary school students' attitudes towards social studies). İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi-Fen Bilimleri, 1(3), 34-50.
  • Yılmaz, M. S. (2006). Türkiye Cumhuriyeti inkılâp tarihi ve Atatürkçülük dersi konularının ilköğretimde öğretimi (Teaching the subjects of the history of revolution of the Republic of Turkey and Kemalism in primary education). In Y. Doğaner (Ed.), Türk eğitim sisteminde Atatürkçülük ve cumhuriyet tarihi öğretimi (Teaching Kemalism and republic history in the Turkish education system) (pp. 24-45). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları.
  • Yılmazer, A. (2016). Ortaokul 8. Sınıf öğrencilerinin T.C. inkılâp tarihi ve Atatürkçülük dersine karşı tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin farklı değişkenler açısından incelenmesi (The ınvestigation of the relationship between eighth graders’ academic achievement and their attitudes towards the Republic of Turkey revolution history and Kemalism course ın terms of some variables). (Unpublished master’s thesis). Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sivas.
  • Yılmazer, A., & Demir, S. B. (2014). Ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine ve sosyal bilgiler öğretmenine karşı tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Examining the relationship between secondary school students' attitudes towards social studies course and social studies teacher and their academic success.). İnternational Periodical for The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(2), 1705-1718.

The Attitudes of 8th Grade Students Towards the Republic of Turkey Revolution History and Kemalism Course

Yıl 2024, , 288 - 311, 30.09.2024
https://doi.org/10.38151/akef.2024.143

Öz

This study is quantitative research that aims to examine the attitudes of 8th graders towards the T.R. History of Revolution and Kemalism Course. The study population consists of 6.650 students studying in the 8th grades of Samsun province central district secondary schools in the 2022-2023 academic year, while the sample consists of 1424 students. A stratified sampling method was used in sample selection, and simple random sampling was used to draw units from the sub-populations of the sample. A survey form, the first part of which includes demographic information of the participants and the second part of which provides for the T.R. History of Revolution and Kemalism Course Attitude Scale, was used as a data collection instrument. Descriptive statistics and hypothesis tests were used in data analysis. The range width of the scale was interpreted based on the formula "range width/number of groups.” Whether the scale scores showed significant differences between demographic groups was tested with hypothesis tests, an independent sample t-test was used to compare independent demographic variables with two groups, and a one-way ANOVA test was used for independent variables with more than two groups. The difference in test scores between these groups was interpreted using the post hoc test, Scheffe. As a result of the study, it was found that the attitude scores of the study sample towards the course were undecided. There were significant differences between participants' attitudes towards the course and the variables of gender, nationality, school type, parental educational status, place of residence, number of people in the household, and course achievement.

Kaynakça

  • Akbaba, B., Kaymakcı, S., Birbudak, T. S., & Kılcan, B. (2016). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitimle Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi öğretimine yönelik görüşleri. (University students' opinions on teaching Ataturk's principles and history of Revolution through distance education). Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 9(2), 285-309.
  • Akbaba, S. (2006). Eğitimde motivasyon (Motivation in education). Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(13), 343-361.
  • Akgün, S. (2004). Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihinin amaç ve kapsamı (Ataturk's principles and the purpose and scope of the history of the revolution). In B. Yediyıldız, T. F. Ertan, & K. Üstün (Eds.), Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihinde yöntem arayışları (Ataturk's principles and method searches in the history of the revolution) (pp. 32-40). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Enstitüsü Yayınları.
  • Akkor, N. (2017). The principles of Ataturk and history of Turkish revolution lessons at Turkish üniversities. Social Science Studies, 5(4), 548-559.
  • Alınlı, C., & Yazıcı, F. (2020). 8. sınıf T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersinde artırılmış gerçeklik uygulamalarının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi ve öğrencilerin artırılmış gerçeklik uygulamasına karşı tutumları (The effect of augmented reality applications on students' academic achievements in the 8th grade Turkish Republic history of revolution and Kemalism course, and students' attitudes towards augmented reality application). Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(15), 99-113. doi:10.46778/goputeb.780344
  • Altıkulaç, A., & Akhan, N. E. (2010). 8. sınıf inkılâp tarihi ve Atatürkçülük dersinde yaratıcı drama yöntemi ve altı şapkalı düşünme tekniğinin kullanılmasının öğrenci başarı ve tutumlarına etkisi (The effect of using the creative drama method and six thinking hats technique on student success and attitudes in the 8th grade History of Revolution and Kemalism course). Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 225-247. Arsal, Z. (2015). Ortaöğretim tarih, Türkiye Cumhuriyeti inkılâp tarihi ve Atatürkçülük dersleri öğretim programlarında milliyetçilik (Nationalism in the curriculum of secondary education history, history of revolution of the Republic of Turkey and Kemalism courses). Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 1-16.
  • Aslan, E. (1998). Devrim tarihi ve ders kitapları (History of revolution and textbooks). In S. Özbaran (Ed.), Tarih öğretimi ve ders kitapları İzmir Dokuz Eylül Yayınları.
  • Aslan, S. (2012). 8. sınıf T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersi kavramlarının öğretiminde bulmacaların öğrenci başarısına etkisi (8th grade T.R. The effect of puzzles on student success in teaching the concepts of history of revolution and Kemalism course). (Master's thesis Unpublished). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Muğla. Ayaydın, Y., & Yılmaz, K. (2021). An assessment on historical background and education of the course on Republic of Turkey history of revolution and principles of Atatürk. In Z. B. Kostova, K. K. Duisenbaevna, E. Atasoy, & B. Batır (Eds.), Developments in Educational Sciences (Vol. 2, pp. 360-389). Sofia: ST. Kliment Ohridski University Press.
  • Bolat, M. (2019 ). Modern Türkiye Cumhuriyeti’nin oluşum sürecinde Atatürk ilkeleri ve inkilâp tarihi dersi’nin yeri ve amaçları (The place and purposes of Ataturk's principles and revolution history course in the formation process of the modern Republic of Turkey). The Journal of Academic Social Science Studies, 5(8), 249-264. doi:10.9761/jasss_411
  • Bozkurt, E., & Körükcü, M. (2022). İmam hatip ortaokullarında öğrenim gören 8. sınıf öğrencilerinin Türkiye Cumhuriyeti inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersine yönelik tutumları (Attitudes of 8th grade students studying in Imam-Hatip secondary schools towards the history of revolution of the Republic of Turkey and Kemalism course). In F. E. Kılınç (Ed.), Eğitim bilimleri alanında uluslararası çalışmalar III (International studies in the field of educational sciences III) (pp. 45-59). Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2004). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri (35 ed.) (Scientific research methods in education). Ankara: Pegem Akademi.
  • Çiftçi, B., & Dönmez, C. (2015). T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersinde harmanlanmış öğrenme yönteminin akademik başarı ve tutuma etkisi (T. R. The effect of blended learning method on academic success and attitude in the history of revolution and Kemalism course). Electronic Turkish Studies, 10(15), 235-254.
  • Çolak, K., Başkaya, M., Aydın, Ş., Keleş, E., & Baran, B. (2021). Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi dersine yönelik tutum ölçeği geliştirme çalışması (Attitude scale development study for Ataturk's principles and history of revolution course). Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 825-851. doi:doi.org/10.33711/yyuefd.938724
  • Danju, İ. (2017). Student-based curriculum evaluation: A case study of “contemporary world history and science history” subject. EURASIA Journal of Mathematics Science and Technology Education, 13(8), 4815-4830. doi:10.12973/eurasia.2017.00937a
  • Demir, A. (2010). The second level of primary school students’ attitudes toward social sciences course and the relationship between their attitudes and academic success. Inonu Unıversıty Journal of the Faculty of Eeducatıon, 13(2), 1-20. Demircioğlu, İ. H. (2012). Osmanlı Devletinde tarih yazımının tarih öğretimi üzerine etkileri (The effects of historiography on history teaching in the Ottoman Empire). Milli Eğitim Dergisi, 42(193), 115-125.
  • Demircioğlu, İ. H. (2014). Türkiye’de tarih eğitimi: sorunlar ve çözüm önerileri (History education in Turkey: problems and solution suggestions). Yeni Türkiye, 59, 1177-1186.
  • Demirel Erdil, A. (2007). İlköğretim T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersi öğretiminde dramanın akademik başarıya ve tutuma etkisi (Primary Education Republic of Turkey The effect of drama on academic success and attitude in teaching the history of revolution and Kemalism course). (Master's thesis Unpublished). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Dernek, D. (2006). T.C. İnkılap tarihi ve Atatürkçülük dersi’nde kurtuluş savaşı döneminin sosyal tarih açısından incelenmesi “İlköğretim 8. Sınıflarda” (T.R. Examining the period of the War of Independence in terms of social history in the History of Revolution and Kemalism course "In the 8th Grade of Primary Education"). (Master's thesis unpublished). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Doğaner, Y. (2005). Yüksek öğretimde Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihi dersi öğretiminde karşılaşılan problemler ve yeni yaklaşımlar: Hacettepe üniversitesi örneği (Problems and new approaches in teaching Ataturk's principles and history of revolution course in higher education: Hacettepe University example). Atatürk Araştırma Merkezi Dergisi, 21, 589-612.
  • Doğaner, Y. (2006). Türk eğitim sisteminde Atatürkçülük ve cumhuriyet tarihi (Kemalism in the Turkish education system and the history of the republic). Ankara: Hacettepe Yayınları. Dönmez, C., & Yazıcı, K. (2008). T. C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük konularının öğretimi (Teaching the subjects of Turkish Republic history of revolution and Kemalism). Ankara: Nobel Yay.
  • Elbay, S., & Kaya, E. (2020). T. C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersine yönelik tutum ölçeği (Attitude scale towards the Turkish Republic history of revolution and Kemalism course). Journal of World of Turks/Zeitschrift für die Welt der Türken, 12(1), 321-344.
  • Erdaş, S. (2006). Atatürk’ten günümüze Türk inkılâp tarihi derslerine genel bir bakış (An overview of Turkish revolution history lessons from Atatürk to the present day). In Y. Doğaner (Ed.), Türk eğitim sisteminde Atatürkçülük ve Türkiye (Kemalism and Türkiye in the Turkish education system) (pp. 9-24). Ankara Hacettepe Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Enstitüsü.
  • Erden, M. (1997). Sosyal bilgiler öğretimi (Social studies teaching). Ankara: Alkım yayınevi.
  • Erşahin, Y. (2009). 12 Eylül 1980 darbesinin ortaokul Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihi öğretimine etkileri (The effects of the 12/September/1980 coup on the teaching of Ataturk's principles and history of revolution in secondary school). (Master's thesis unpublished). Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Manisa.
  • Ezer, F., Ulukaya, Ü., & Kaçar, T. (2016). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin Türkiye Cumhuriyeti inkılâp tarihi ve Atatürkçülük dersine yönelik tutumları (Attitudes of 8th grade primary school students towards the Turkish Republic history of revolution and Kemalism course). Kilis 7 Aralık Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(11), 71-91.
  • Gencer, H. (2007). İlköğretim T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersinde amaç gerçekleştirme başarısına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi (Primary Education Republic of Turkey Evaluation of teachers' opinions regarding the success of achieving goals in the history of revolution and Kemalism course). (Master's thesis unpublished). Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Diyarbakır.
  • GİB. (2023). T.C. İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Başkanlığı istatistikleri (Ministry of Internal Affairs Directorate of Immigration Management statistics). Retrieved from https://www.goc.gov.tr.
  • Gömleksiz, M. N., & Kan, A. Ü. (2012 ). Eğitimde duyuşsal boyut ve duyuşsal öğrenme (Affective sub-dimension and affective learning in education). Turkish Studies, 7(1), 1159-1177. doi:dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.3127
  • Gunduz, M., & Gunduz, F. (2007). Yurttaslik bilinci (Civic consciousness). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Hanioğlu, Ş. (1985). Atatürk ilkeleri anabilim dalı: kavramlar, kaynaklar ve metodoloji sorunları (Department of Ataturk principles: concepts, resources and methodology issues). In I. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Semineri (I. Ataturk's Principles and Revolution History Seminar) (pp. 40-45). Samsun: Ondokuzmayıs Üniversitesi Basımevi.
  • Hayta, N., & Akhan, N. E. (2014). Türkiye Cumhuriyeti inkılâp tarihi ve Atatürkçülük dersinde örnek bir uygulama:“bir devrin analizi: nutuk (An example application in the history of revolution of the Republic of Turkey and Kemalism course: "analysis of an era - the speech). Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(3), 1049-1076.
  • HBÖGM. (2022). Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Göç ve Acil Durumlarda Eğitim Daire Başkanlığı (Ministry of National Education General Directorate of Lifelong Learning Department of Education in Migration and Emergency Situations). Retrieved from https://hbogm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2022_01/26165737_goc2022sunu.pdf
  • İskender Kılıç, P., & Altunay Şam, E. (2012). 11. Sınıf öğrencilerinin Atatürk ilkeleri ve inkilâp tarihi dersine ilişkin yanılgıları (Misconceptions of 11th grade students about Ataturk's principles and history of revolution course). Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(2), 155-168.
  • Kartal, S. (2018). İktidardaki okul; eğitimin politik işlevi (The school in power; political function of education). İstanbul: Pales Yayıncılık.
  • Kaya, B. (2016). T. C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük eğitimi (Turkish Republic history of revolution and Kemalism education). In D. Dilek (Ed.), Sosyal bilgiler eğitimi (pp. 89-120). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Kaya, M. T., & Akbıyık, Y. (2022). The effect of cooperative learning on academic achievement and permanence in the course of Turkish Republic revolution history and Kemalism. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 8(1), 1-10. doi: 10.38089/ekuad.2022.94
  • Keskin, Y. (2012). Cumhuriyet dönemi ortaokul tarih programlarına yönelik bir analiz: politik ve ideolojik yaklaşımların programlara yansıması (An analysis of secondary school history programs in the Republican period: reflection of political and ideological approaches on the programs) Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(40), 109-128.
  • Kızıloluk, H. (2013). Eğitimin toplumsal temelleri (Social foundations of education). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Korkut, F. (1994). İnsan ilişkilerinde tutum ve tavırların önemi, insan ilişkileri ders kitabı (The importance of attitudes and attitudes in human relations, human relations textbook). Ankara: Ecem Yayınları.
  • Köçer, M., & Demir, S. B. (2009). Atatürk ilke ve inkılâplarına yönelik olarak geliştirilen tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirliği (Validity and reliability of the attitude scale developed towards Ataturk's principles and reforms). Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(3), 877-887.
  • Köstüklü, N. (2005). İlk ve orta öğretim kurumlarında Türkiye Cumhuriyeti inkılap tarihi ve Atatürkçülük konuları nasıl öğretilmeli? Bazı tespit ve öneriler (How should the history of the revolution of the Republic of Turkey and Kemalism be taught in primary and secondary education institutions? Some findings and suggestions). In M. Saray & H. Tosun (Eds.), İlk ve orta öğretim kurumlarında Türkiye Cumhuriyeti inkılap tarihi ve Atatürkçülük konularının öğretimi: Mevcut durum, sorunlar ve çözüm önerileri (Teaching the subjects of the history of revolution of the Republic of Turkey and Kemalism in primary and secondary education institutions: Current situation, problems and solution suggestions) (pp. 43-50). Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi.
  • MEB. (Eylül,1999). Tebliğler dergisi (Journal of Announcements).
  • Parlak, İ. (2005). Türkiye’de ideoloji-eğitim ilişkisi: Erken cumhuriyet dönemi tarih ve yurt bilgisi ders kitapları üzerine bir inceleme (Ideology-education relationship in Turkey: A review of history and civics textbooks of the early republican period). (Phd Unpublished). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Safran, M. (2006). Eğitimbilim açısından Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi öğretimi (Teaching Ataturk's principles and the history of the revolution in terms of pedagogy). In Tarih eğitimi makale ve bildiriler (History education articles and papers) (pp. 113-128). Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Serbest, N. S. (2022). Türkiye'de ilköğretim T.C. inkılâp tarihi ve Atatürkçülük dersi ile ilgili yapılmış yüksek lisans tezlerinin incelenmesi (2000-2020), (Examination of master's theses on the history of revolution of the Republic of Turkey and Kemalism course in primary education in Turkey (2000-2020). (Master's thesis Unpublished). Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aksaray.
  • Sönmez, H. İ. (2019). Ters yüz edilmiş T.C. inkılâp tarihi ve Atatürkçülük dersinde eğitim bilişim ağı kullanılarak yapılan öğretimin öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi (The effect of teaching using educational information network in the flipped Turkish Republic history of revolution and Kemalism course on students' academic success and attitudes). (Master's thesis Unpublished). Amasya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Amasya.
  • Şimşek, U., Küçük Turgut, B., & Topkaya, Y. (2012). Cumhuriyet dönemi eğitim politikalarının ideolojik temelleri (Ideological foundations of education policies of the Republican period). Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 7(4), 2809-2823.
  • Şişman, M., & Turan, S. (2004). Eğitim ve okul yönetimi: Eğitim kurumları yönetici adayları seçme sınavlarına hazırlık ve yetişme el kitabı (Education and school administration: Preparation and training handbook for the selection exams of educational institutions administrator candidates). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Şıvgın, H. (2009). Ulusal tarih eğitiminin kimlik gelişimindeki önemi (The importance of national history education in identity development). Gazi Akademik Bakış (04), 35-53.
  • Tangülü, Z. (2013). 8. sınıf inkılâp tarihi ve Atatürkçülük dersinde gazete kullanımının öğrencilerin bu derse ilişkin tutum ve başarısına etkisi (The effect of newspaper use in the 8th grade History of Revolution and Kemalism course on students' attitudes and success towards this course). Electronic Turkish Studies, 8(5), 779-788.
  • Tangülü, Z., & Süvari, Ş. (2019). 2005 T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük öğretim programı ile 2018 TC inkılap tarihi ve Atatürkçülük programının karşılaştırılması (2005 Republic of Turkey Comparison of the history of revolution and Kemalism curriculum and the 2018 Turkish Republic history of revolution and Kemalism curriculum). Tarih Okulu Dergisi (TOD), 12(35), 235-254.
  • Tavşancıl, E. (2019). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi (Measurement of attitudes and data analysis with SPSS) (6 ed.). Ankara Nobel Yayınları. Tekin, H. (2017). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (Measurement and evaluation in education). Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Torun, E., & Kandemir, K. (2021). Yabancı uyruklu öğrencilerin Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi dersi hakkındaki görüşleri (Opinions of foreign students about Ataturk's principles and history of revolution course). International Journal of Eurasia Social Sciences, 12(46), 293-311. doi:http://dx.doi.org/10.35826/ijoess.2903
  • Ülgen, G. (1995). Eğitim psikolojisi birey ve öğrenme (Educational psychology individual and learning). Ankara: Bilim yayınları.
  • Yel, S., & Kaşkaya, A. (2016). Üniversite öğrencilerinin Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi dersine yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi (Examination of university students' attitudes towards Ataturk's principles and history of revolution course in terms of some variables). In A. Bedir, B. Soykan, & U. C. D. İmamoğlu (Eds.), Uluslararası Prof.Dr. Halil İnalcık tarih ve tarihçilik sempozyumu bildiriler II. Cilt (International Prof.Dr. Halil İnalcık history and historiography symposium papers, II. volum) (Vol. 32, pp. 727-742). Retrieved from https://www.ttk.gov.tr/10-37879-9789751749994-2022/
  • Yeşiltaş, E., & Yılmazer, A. (2015). TC inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersine yönelik tutum ölçeği; geçerlik ve güvenirlik çalışması (The attitude scale towards T.R. revolution history and Kemalism course: Validity and reliability study). Zeitschrift für die Welt der Türken/Journal of World of Turks, 7(3), 233-254. Retrieved from https://www.dieweltdertuerken.org/index.php/ZfWT/article/view/752
  • Yılmaz, İ. H. (2023). Türkiye’deki yabancı uyruklu çocukların eğitimi: Kuramsal tartışmalar, uygulamalar ve politika önerileri (Education of foreign children in Turkey: Theoretical discussions, practices and policy recommendations). Ankara: Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Göç Politikaları Uygulama ve Araştırma Merkezi (AYBÜ-GPM).
  • Yılmaz, K., & Şeker, M. (2011). İlköğretim öğrencilerinin sosyal bilgilere karşı tutumlarının incelenmesi (Examining primary school students' attitudes towards social studies). İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi-Fen Bilimleri, 1(3), 34-50.
  • Yılmaz, M. S. (2006). Türkiye Cumhuriyeti inkılâp tarihi ve Atatürkçülük dersi konularının ilköğretimde öğretimi (Teaching the subjects of the history of revolution of the Republic of Turkey and Kemalism in primary education). In Y. Doğaner (Ed.), Türk eğitim sisteminde Atatürkçülük ve cumhuriyet tarihi öğretimi (Teaching Kemalism and republic history in the Turkish education system) (pp. 24-45). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları.
  • Yılmazer, A. (2016). Ortaokul 8. Sınıf öğrencilerinin T.C. inkılâp tarihi ve Atatürkçülük dersine karşı tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin farklı değişkenler açısından incelenmesi (The ınvestigation of the relationship between eighth graders’ academic achievement and their attitudes towards the Republic of Turkey revolution history and Kemalism course ın terms of some variables). (Unpublished master’s thesis). Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sivas.
  • Yılmazer, A., & Demir, S. B. (2014). Ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine ve sosyal bilgiler öğretmenine karşı tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Examining the relationship between secondary school students' attitudes towards social studies course and social studies teacher and their academic success.). İnternational Periodical for The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(2), 1705-1718.
Toplam 61 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Selami Çelik 0009-0006-9840-6018

Nevin Özdemir 0000-0001-9408-3238

Erken Görünüm Tarihi 29 Eylül 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2024
Gönderilme Tarihi 8 Haziran 2024
Kabul Tarihi 12 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Çelik, S., & Özdemir, N. (2024). The Attitudes of 8th Grade Students Towards the Republic of Turkey Revolution History and Kemalism Course. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 288-311. https://doi.org/10.38151/akef.2024.143

28981289802580829733