Asit-baz konusu günlük hayatın ve eğitim hayatının her kademesinde karşımıza çıkmakta ve içerdiği soyut kavramlar nedeniyle öğrencileri farklı anlamlar oluşturmaya yönlendirmektedir. Öğrencilerdeki bu farklı anlamlandırmalar sonucu oluşan kavram yanılgıları bilimsel bilgilerin yanlış ilerlemesine yol açmaktadır. Kavram yanılgılarını tespit edebilmek ve bu kavram yanılgılarını giderebilmek için çok sayıda araştırma yapılmıştır ve yapılmaktadır. Buradan yola çıkarak çalışmamızda asit-baz konusunda yapılan çalışmalar sonucunda tespit edilen kavram yanılgılarının gruplandırarak incelenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmalarda kavram yanılgılarının tespit edilme yöntemleri de ele alınarak bir sonraki çalışmalar adına kaynak oluşturması hedeflenmiştir. Çalışmada doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma " Google Akademik " ve " Yükseköğretim Kurulu (YÖK)' nun Ulusal Tez Merkezi" veri tabanında bulunan çalışmalar ile sınırlandırılmıştır. Veri tabanlarından ulaşılan çalışmalar 1998-2020 yılları arasındaki çalışmaları içermektedir. Bu çalışmaların bir çoğu asit-baz konusunda kavram yanılgıları üzerinde dururken bir kısmı da çalışmada kullanılan yöntemler sonucu kavram yanılgılarına ulaşmışlardır. İncelenen araştırmalar sonucunda asit-baz konusunda mevcut kavram yanılgıları ve bu kavram yanılgılarının tespit edilme yöntem veya teknikleri ele alınmıştır. Taranan literatürde asit-baz konusuna yönelik bir çok alternatif kavrama ulaşılmıştır ve bu kavram yanılgıları yedi kategori kapsamında oluşturulmuştur.
Acid-base issue appears in daily life and different levels of education and it directs students to create different meanings
due to the abstract concepts it contains. The misconceptions that occur in consequences of these different interpretations
in students causes scientific knowledge is formed incorrectly. A great deal of research has been done and being donefor
detecting misconceptions and to overcome these. Based on this, our study is aimed to examine the misconceptions
determined about studies which has been done on acid-base by grouping. In these studies, the methods of detecting
misconceptions were also addressed and it was aimed to create a source for the next studies. Document analysis method
was used in the study. The obtained data were analyzed using content analysis method. The research is limited to the studies
in the database of ‘’Google Academic’’ and ‘’National Thesis Center of the Council of Higher Education’’. Studies access
from databases include studies between 1998-2020. While most of these studies focused on misconceptions about acidbase, some of them reached misconceptions as result of the methods of used in the study. In consequences of the
investigations examined, the current misconceptions about acid-base and the methods and techniques of detecting these
misconceptions were discussed. İn the reviewed literature, many alternative concepts regarding the acid-base subject have
been reached and these misconceptions have been created under 7 categories.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2022 |
Kabul Tarihi | 20 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 1 |