This study aims to examine how the values defined in the 2024 Turkey Century Education Model Preschool Curriculum (TYMM-OOÖP) are represented in the classic children's book The Little Prince by Antoine de Saint-Exupéry. Employing a multi-phase qualitative design, the research included document analysis, systematic literature review, and triangulation through expert teacher opinions. The primary data sources comprised the illustrated full text of The Little Prince, the TYMM-OÖÖP document, and 37 peer-reviewed academic publications focused on values education in picture books for ages 3–6. Data were collected using a value evaluation form and a coding guide and analyzed through two-level content analysis via NVivo 14. The findings revealed that the book strongly reflects values such as responsibility, empathy, patience, and love, although abstract concepts like justice and self-control were less prominent. Teachers emphasized the need for structured classroom activities to enhance value internalization. The study recommends integrating classical literature into early childhood education through guided instructional practices to ensure developmental appropriateness and pedagogical coherence.
Bu çalışmanın amacı, 2024 Türkiye Yüzyılı Eğitim Modeli Okul Öncesi Öğretim Programı'nda (TYMM-OOÖP) tanımlanan değerlerin Antoine de Saint-Exupéry'nin klasik çocuk kitabı Küçük Prens'te nasıl temsil edildiğini incelemektir. Çok aşamalı nitel bir tasarımın kullanıldığı araştırmada, doküman analizi, sistematik literatür taraması ve uzman öğretmen görüşleri aracılığıyla üçgenleme yapılmıştır. Birincil veri kaynakları Küçük Prens'in resimli tam metni, TYMM-OÖÖP belgesi ve 3-6 yaş resimli kitaplarda değerler eğitimine odaklanan 37 hakemli akademik yayından oluşmaktadır. Veriler bir değer değerlendirme formu ve bir kodlama kılavuzu kullanılarak toplanmış ve NVivo 14 aracılığıyla iki seviyeli içerik analizi yoluyla analiz edilmiştir. Bulgular, kitabın sorumluluk, empati, sabır ve sevgi gibi değerleri güçlü bir şekilde yansıttığını, ancak adalet ve özdenetim gibi soyut kavramların daha az öne çıktığını ortaya koymuştur. Öğretmenler, değerlerin içselleştirilmesini artırmak için yapılandırılmış sınıf etkinliklerine duyulan ihtiyacı vurgulamıştır. Çalışma, gelişimsel uygunluğu ve pedagojik tutarlılığı sağlamak için rehberli öğretim uygulamaları yoluyla klasik edebiyatın erken çocukluk eğitimine entegre edilmesini önermektedir.
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer) |
| Bölüm | Araştırma Makaleleri |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 30 Eylül 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 20 Haziran 2025 |
| Kabul Tarihi | 2 Eylül 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 7 Sayı: 2 |