Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders kitaplarının metafor kullanımı açısından incelenmesidir. Metaforlar soyut dini kavramları somut ve anlaşılır hale getirmede etkili bir araçtır. Çalışmada metaforların, din öğretiminde öğrencilerin soyut dini kavramları anlamalarını kolaylaştırdığı ve öğrenme sürecinde kazanımları desteklediği vurgulanmaktadır. Çalışmada doküman incelemesi tekniği ile 9, 10, 11 ve 12. sınıf ders kitapları incelenmiştir. Metaforların tespit edildiği ünite kazanımları tablolarda gösterilmiştir. Çalışmada ulaşılan bulgulara göre metaforlar ders kitaplarında 9. ve 12. sınıflarda dengeli dağıtılmıştır. Ancak soyut konu ve kavramların ağırlıklı olduğu 10. ve 11. sınıflarda yeterli miktarda kullanılmadığı tespit edilmiştir. Bu bağlamda DKAB ders kitaplarında metafor kullanımının anlaşılması güç ve soyut dini kavramları öğrencilerin daha iyi anlayıp kolay öğrenmelerine katkı sağlayan bir araç olduğu anlaşılmaktadır. Ayrıca din eğitimi ve öğretiminde pedagojik yöntemlerin geliştirilmesinde önemli bir katkı sağlayacağı söylenebilir. Bu yüzden yeni maarif modeline göre hazırlanacak ders kitaplarında ders materyalini daha anlaşılır ve etkili hale getirmesi için metafor kullanımının artırılması önerilebilir.
Din Eğitimi Din öğretimi Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Metafor Ders Kitabı İncelemesi
The purpose of this study is to examine secondary school Religious Culture and Moral Knowledge textbooks in terms of metaphor use. Metaphors are an effective tool in making abstract religious concepts concrete and understandable. It is emphasized that metaphors facilitate students' understanding of abstract religious concepts and support achievements in the learning process in religious education. 9, 10, 11 and 12th grade textbooks were examined with the document review technique. Unit achievements in which metaphors were identified are shown in the tables. According to the findings of the study, metaphors were distributed evenly in the 9th and 12th grades in the textbooks. However, it was determined that they were not used sufficiently in the 10th and 11th grades, where abstract topics and concepts are predominant. In this context, it is understood that the use of metaphors in DKAB textbooks can prevent students from skipping over religious information, which is rich in abstract topics and concepts, without understanding it and can contribute to their deep understanding. It can also be said that it will make a significant contribution to the development of pedagogical methods in religious education and teaching. Therefore, it may be suggested that the use of metaphors should be increased in the textbooks to be prepared according to the new education model in order to make the course material more understandable and effective.
Religious Education Religious Teaching Religious Culture and Moral Knowledge Metaphor Textbook Review
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 3 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 26 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 54 Sayı: 2 |