Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Kamu Diplomasisi Perspektifinden Ulus Markalaması

Yıl 2015, , 42 - 61, 15.06.2015
https://doi.org/10.31123/akil.436862

Öz

Kamu diplomasisi ve ulus markalaması kavramları ülkelerin değerlerinin, görüşlerinin, ideallerinin
diğer ülke halklarına anlatılması, bu halklarla iyi ilişkiler kurulması ve ulus hakkındaki genel
algıların yönetilmesi ile ilişkili bulunmuştur. Ülkeler ve hükümetler, çeşitli iletişim, pazarlama ve
markalama yöntemlerini kullanarak kendilerine has somut ve soyut değerleri ön plana çıkarmaya,
bu değerler yoluyla diğer ülkelerden farklılaşmaya çalışmaktadır. Bu farklılaşmada esas amaç
uluslar arası toplum nezdinde saygınlık kazanmak, dış politikaların uygulanmasına ve ülke
çıkarlarının elde edilmesine uygun ortamlar yaratmak iken bunun yolu yabancı ülke halklarıyla iyi
ilişkiler kurmak ve onların zihninde farklı ve olumlu bir yer edinmekle mümkündür. Bu çalışmanın
literatür bölümünde kamu diplomasisi ve ulus markalaması ilişkisine ve bu ilişkiye ilişkin akademik
görüşlere, yorumlara yer verilecektir. İki alan arasındaki bağlantıların ele alınması sonucu ortaya
çıkan yaklaşımlar Türkiye kamu diplomasisi ve Türkiye ulus markalaması anlayışı ve faaliyetleri
özelinde değerlendirilecek, kurumsallaşmaya ve uygulamaya dönük öneriler sunulacaktır.

Kaynakça

  • Amstrong, M. C.(2009). “Operationalizing Public Diplomacy,” Handbook of Public Diplomacy. Nancy Snow,
  • Philip M. Taylor (der.) içinde. New York. Routledge.
  • Brandage (2012). “Wally Olins “Tüm Dünyanın Gözü Türkiye’nin Üzerinde”. http://thebrandage.com/wally-olinstum- dunyanin-gozu-turkiyenin-uzerinde/. 22.05.2015.
  • Bolin, G. and Stahlberg, P. (2002). “Between Community and Commodity: Nationalism and Nation Branding.”
  • Communicating the Nation. Anna Roosvall and Inka Salovaara (der.) içinde. Moring. Sweden: Nordicom.
  • Cull, N. (2009). “Public Diplomacy Before Gullion.” Handbook of Public Diplomacy. Nancy Snow, Philip M.Taylor, (der.) içinde. Routledge.
  • Demir, V. (2012). Kamu Diplomasisi ve Yumuşak Güç. İstanbul: Beta.
  • Erzen, M. Ü. (2012). Kamu Diplomasisi. İstanbul: Derin.
  • Gudjonsson, H. (2005). “Nation Branding“. Place Branding. 1(3): 283-298.
  • Ham, P. V. (2007). “Power, Public Diplomacy and the Pax Americana.” The New Public Diplomacy Soft Power inInternational Relations.Jan Melissen (der.) içinde. Second Edition. New York: Palgrave Macmillan.
  • İnan, E. (2012). “Kamu Diplomasisi ve Halkla ilişkiler Ekseni.” Kamu Diplomasisi. Abdullah Özkan, Tuğçe Ersoy Öztürk (der.) içinde. İstanbul: Tasam.
  • KDK (2013).“Uluslararası yardımlarda ‘en cömert ülke’ unvanını taşıyan Türkiye’nin yardım seferberliği sürüyor”. http://kdk.gov.tr/haber/turkiyenin-dis-yardimlari-2013/494. 26.05.2015.
  • “KDK Genelgesi.” (2010). http://kdk.gov.tr/faaliyetler/kdk-genelgesi/5. 29.04.2015.
  • “KDK Vizyon & Misyon” (2015). http://kdk.gov.tr/faaliyetler/vizyon-misyon/8. 23.05.2015.
  • Köksoy, E. (2013) Halkla İlişkiler Bağlamında Kamu Diplomasisi Yönetimi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. İstanbul. İ.Ü.SBE.
  • Krause, P. and Evera, S. V. (2009). “Public Diplomacy: Ideas for the War of Ideas” Discussion Paper 09-10. Belfer Center for Science and International Affairs. Harvard Kennedy School.
  • Leonard, M. and Alakeson, V. (2000). Going public: Diplomacy for the Information Society. London: The Foreign Policy Centre.
  • Mengü, S. Ç. ve Yıldırım, G. (2012). “Halkla İlişkilerin Kamu Diplomasisinde Etkin Kullanımı”. Kamu Diplomasisi.
  • Abdullah Özkan, Tuğçe Ersoy Öztürk (der.) içinde. İstanbul: Tasam.
  • Moon, M. ve Millison D. (2003). Ateşten Markalar-İnternet Çağında Marka Sadakati Yaratmanın Yolları. MediaCat. Potter, E. (2009). Branding Canada.Canada: McGill-Quenn’s University Press.
  • Rawson, E. A. (2007). “Perceptions of the United States of America: Exploring the Political Brand of a Nation.” Place Branding and Public Diplomacy. 3(3): 213-221.
  • Signitzer, B. ve Coombs, T. (1992). “Public Relations and Public Diplomacy: Conceptual Convergences.” Public Relations Review. 18 (1): 137-147.
  • Snow, N. (2009). “Rethinking Public Diplomacy”. Handbook of Public Diplomacy. Nancy Snow and Philip M. Taylor (der.) içinde. Routledge.
  • Szondi, G. (2009). “Central and Eastern European Public Diplomacy”. Handbook of Public Diplomacy. Nancy Snow, Philip M.Taylor (der) içinde. Routledge.
  • Szondi, G. (2008). “Public Diplomacy and Nation Branding: Conceptual Similarities and Diffirences”. Netherlands Institute of International Relations Clingendael. October:1-42.
  • Tuch, H. N. (1990). Communicating ith the World: U.S. Public Diplomacy Overseas. St. Martin’s Press Inc.
  • Zaharna,R.S. (2009). “Mapping out a Spectrum of Public Diplomacy Initiatives-Information and Relational Communication Frameworks.” Handbook of Public Diplomacy. Nancy Snow ve Philip M. Taylor (der.) içinde. Routledge.
  • Zengin, Gürkan (2010) Hoca, Türk Dış Politikasında Davutoğlu Etkisi. İstanbul, 2010: İnkilap.
  • Brandage (2012). “Wally Olins “Tüm Dünyanın Gözü Türkiye’nin Üzerinde”. http://thebrandage.com/wally-olinstum- dunyanin-gozu-turkiyenin-uzerinde/. 22.05.2015.
  • Fan, Y. (2010). “Branding The Nation: Towards A Better Understanding” http://www.academia.edu/5185202/ Branding_the_nation_towards_a_better_understanding. 29.04.2015.
  • Genelge (2015). “Türkiye Markası Logosu ve Sloganı”. http://www.resmigazete.gov.tr/ eskiler/2015/04/20150411-14.htm. 22.05.2015.
  • KDK (2013).“Uluslararası yardımlarda ‘en cömert ülke’ unvanını taşıyan Türkiye’nin yardım seferberliği sürüyor”. http://kdk.gov.tr/haber/turkiyenin-dis-yardimlari-2013/494. 26.05.2015.
  • “KDK Genelgesi.” (2010). http://kdk.gov.tr/faaliyetler/kdk-genelgesi/5. 29.04.2015.
  • “KDK Vizyon & Misyon” (2015). http://kdk.gov.tr/faaliyetler/vizyon-misyon/8. 23.05.2015.
  • Özkan, A. (2014). “Ülke Markası” İnşasında Kamu Diplomasisinin Stratejik Rolü”. http://www.kamudiplomasisi. org/makaleler/makaleler/138-uelke-markas-nasnda-kamu-diplomasisinin-stratejik-rolue. 29.04.2015.
  • “Public Diplomacy and Nation Branding” (2012). https://publicandculturaldiplomacy3.wordpress. com/2012/04/21/public-diplomacy-and-nation-branding-7/. 21.04.2015.
  • Sancar, G.A. (2015). “Kamu Diplomasisinde ‘İlişki İnşa Etme’ Söylemi”. http://kamudiplomasisi.org/demo/ images/stories/aslisancar.pdf. 26.05.2015.
  • TİM (2014). “TİM ve Ekonomi Bakanlığı, Türkiye Markası’nı kamuoyuyla tanıştırdı”. http://www.tim.org.tr/tr/timgundem- tim-ve-ekonomi-bakanligi-turkiye-markasini-kamuoyuyla-tanistirdi.html. 22.05.2015.
  • Tuncer, A. S. (2005). “Marka adı Törökország!”. http://selimtuncer.blogspot.com.tr/search?q=ulus+markas%C 4%B1.22.05.2015.
  • Turquality (2015). “Turquality Hakkında”.http://turqquality.com/. 23.05.215. “Public Diplomacy and Nation Branding” (2012). https://publicandculturaldiplomacy3.wordpress. com/2012/04/21/public-diplomacy-and-nation-branding-7/. 21.04.2015.
  • Sancar, G.A. (2015). “Kamu Diplomasisinde ‘İlişki İnşa Etme’ Söylemi”. http://kamudiplomasisi.org/demo/ images/stories/aslisancar.pdf. 26.05.2015.
  • TİM (2014). “TİM ve Ekonomi Bakanlığı, Türkiye Markası’nı kamuoyuyla tanıştırdı”. http://www.tim.org.tr/tr/timgundem- tim-ve-ekonomi-bakanligi-turkiye-markasini-kamuoyuyla-tanistirdi.html. 22.05.2015.
  • Tuncer, A. S. (2005). “Marka adı Törökország!”. http://selimtuncer.blogspot.com.tr/search?q=ulus+markas%C 4%B1.22.05.2015.
  • Turquality (2015). “Turquality Hakkında”.http://turqquality.com/. 23.05.215.
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ergün Köksoy Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2015
Gönderilme Tarihi 2 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015

Kaynak Göster

APA Köksoy, E. (2015). Kamu Diplomasisi Perspektifinden Ulus Markalaması. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(23), 42-61. https://doi.org/10.31123/akil.436862

Cited By