Dijitalleşme
ve yeni iletişim teknolojileri insanların fikirlerini, duygularını ve düşüncelerini
içeren resim, görüntü ve yazı paylaşmalarını sağlayan sosyal medya ortamını
sunmaktadır. Günlük yaşamın ayrılmaz bir parçası haline gelen sosyal medya,
tüketicilerin eğlenme, öğrenme, alışveriş ve iletişim ihtiyaçlarını karşılamak
üzere kullanılmasının yanı sıra birbirleriyle iletişim kurmalarını, markalar
hakkında rahatlıkla bilgi edinebilmelerini, deneyimlerini ve şikâyetlerini
paylaşmalarını sağlayan popüler çevrimiçi araçlar sunmaktadır. Çift yönlü
iletişime imkân veren ve içerik üretimleriyle tüketicilerin katılımını arttıran
bu araçlar birer iletişim ve reklam kanalı olarak hedef kitlenin
belirlenmesinde ve doğrudan tüketiciye ulaşmada markalar açısından stratejik rol
oynamaktadır.
Sosyal
medya pazarlama stratejileri açısından, özellikle küçük ölçekli/yerel
işletmeler için düşük maliyetler, müşteriye yönelik içerik üretiminde esneklik
ve hız avantajı sağlaması, kişiselleştirmeye imkan vermesi ile rekabet avantajı
yaratmaktadır. Bu çerçevede, üretilen dijital reklamlar, özel günlere yönelik
kampanyalar, viral reklamlar, sanal vitrin uygulamaları, oyunlaştırmalar ve deneyimsel
reklamlar gibi uygulamalar markalama sürecinde kullanılmaktadır.
Araştırmada,
tekstil sektöründe faaliyet gösteren yerel bir firmanın markalama sürecinde
kullandığı dijital reklam stratejileri incelenmiştir. Bu bağlamda, kullanılan
sosyal medya araçları, bu araçlar için üretilmiş olan tanıtım materyalleri,
takipçi sayıları, güncelleme süreleri, alınan geri bildirimler, reklam
bütçeleri çerçevesinde firmadan görüşme yöntemiyle elde edilen bilgilere içerik
çözümlemesi uygulanmıştır. Elde edilen bulgular firmanın uyguladığı dijital
reklam stratejilerinin markalama sürecine olumlu katkı sağladığını işaret
etmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2018 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |