Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Dijital Yerli Gazetelerin Sosyal Medya Stratejileri ve Sosyal Medyanın Haber Okunurluğuna Etkisi

Yıl 2018, , 218 - 240, 28.12.2018
https://doi.org/10.31123/akil.465578

Öz

Bu çalışmada sosyal medyanın
dijital gazeteler açısından önemi ortaya çıkarmak amacıyla, dijital yerli
gazetelerin sosyal medya stratejilerinin neler olduğu ve sosyal medyanın haber
okunurluğuna etkisinin ne olduğu sorularına cevap aranmıştır. Bu amaçla, araştırma
Google Analytics raporlarına erişime olanak veren T24, Korhaber ve Rotahaber
adlı üç dijital gazete ile yürütülmüştür. Araştırmanın sonucunda, gazetelerin
sosyal ağlardaki kullanıcıyı çekmek için sitelerinde özel paylaşım formatlarına
yer verdikleri, paylaşımlarında asıl amacın sitenin trafiğini arttırmak ve
oluşturulan gündem haberlerini güçlendirmek yönünde olduğu belirlenmiştir.
Paylaşımlarında saat dilimleri değişikliğinin, okunan haber türüne bir etkisi
olmadığı belirlenmiştir. Facebook ve Twitter olarak incelenen iki ağda,
gazetelerin farklı haberleri ön plana çıkarttığı görülmüştür. Sosyal medyanın
dijital yerli gazetelerdeki haber okunurluğuna etkisine bakıldığında ise; her
gazeteye ait farklı yüzdeler elde edilmiştir. Bunun sonucunda her gazete için
belli bir oranda etkisi olduğu ancak bu etkinin beklenenden az olduğu
görülmüştür. Türkiye’deki dijital yerli gazeteler için Twitter’ın okunmaya
etkisinin daha yoğun olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Aydoğan, Aylin ve Başaran, Funda (2012). Yeni Medyayı Alternatif Medya Bağlamında Anlamak:Alternatif Medya-Alternatif Gazetecilik içinde. Konya: Literatürk Yayınevi.
  • Beckett, Charlie (2008). Super Media-saving journalism so it can save the World. West Sussex: Blackwell Publishing.
  • Blackshaw, Peter ve Nazzaro, Michael (2004). Consumer-Generated Media (CGM) 101: Word-of-mouth in the age of the Webfortified consumer. www.nielsenbuzzmetrics.com/whitepapers . Erişim tarihi: 25.01.2017 .
  • Coschedule.com (2016). What 16 Studies Say About The Best Times To Post On Social Media. http://coschedule.com/blog/best-times-to-post-on-social-media/#twitter . Erişim tarihi: 04.04.2017.
  • Çakır, Aslı (2009). Yeni İletişim Ortamlarıyla Değişen Gazeteler ve Gazetecilik Anlayışı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi SBE.
  • Dijital Haber Raporu 2016. http://www.digitalnewsreport.org/survey/2016/turkey-2016/. Erişim tarihi: 09.01.2017.
  • Does Twitter Matter for News Sites? (Jan-March 2016). https://www.parsely.com/resources/authority-report-10/ .Erişim tarihi: 08.02.2017.
  • İnternet ve Sosyal Medya Kullanıcı İstatistikleri (2017). http://www.dijitalajanslar.com/internet-ve-sosyal-medya-kullanici-istatistikleri-2017/ . Erişim tarihi: 08.02.2017.
  • Kalsın, Berrin (2016). Geçmişten Geleceğe İnternet Gazeteciliği: Türkiye Örneği. The Journal of Academic Social Science Studies Jasss, Number: 42, p. 75-94, WinterIII, http://www.jasstudies.com/Makaleler/1469789531_6.%20Yrd.%20Do%C3%A7.%20Dr.%20Berrin%20KALSIN.pdf Erişim tarihi: 18.04.2017.
  • Kaplan, Andreas M. ve Haenlein, Michael (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons (53), 59-68.
  • Kırçıl, Aslı Güngör ve Karagüler Turhan (2003). Dijital Çağda İletişime Yeni Yaklaşım: Online Gazetecilik, Akademik Bilişim Konferansı. Adana: Çukurova Üniversitesi
  • Kurt, Hanifi (2014). Gazetecilik Pratiği ve Sosyal Medya. Gaziantep University Journal of Social Sciences, sayı:13(4), s:821-835. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/223557 . Erişim tarihi: 18.04.2017.
  • Mangold W.Glynn ve Faulds David J. (2009). Social media: The new hybrid element of the promotion mix, Business Horizons, (52),357-365.
  • New Study Highlights Power of Crowd to Transmit News on Twitter (2016). Columbia University. http://datascience.columbia.edu/new-study-highlights-power-crowd-transmit-news-twitter . Erişim tarihi: 06.03.2017.
  • Pew Resarch Center (2016). State of the News Media. http://www.pewresearch.org/topics/state-of-the-news-media/. Erişim tarihi: 18.04.2017.
  • Rudin, Richard ve Ibbotson, Trevor (2003). An Introduction to Journalism, Essential Techniques and Background Knowledge. Oxford: Focal Press.
  • Safko, Lon (2010). The Social Media Bible. New Jersey: John Wiley and Sons.
  • Sosyal Medyada Haberler Okunmadan Paylaşılıyor (2017). Aljazeera.http://www.aljazeera.com.tr/haber/arastirma-sosyal-medyada-haberler-okunmadan-paylasiliyor . Erişim tarihi: 06.03.2017.
  • Top 15 Most Popular News Websites (2016). eBizMBA. http://www.ebizmba.com/articles/news-websites. Erişim tarihi: 17.12.2016.
  • Toruk, İbrahim (2008). Gutenberg’den Dijital Çağa Gazetecilik Türkiye’de Haber Siteleri. İstanbul: Literatürk.
  • Turan, Nuray (2007). Yeni Medya ve Gazetecilik. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi SBE.
  • Türkiye’de mobil kullanıcı araştırmasının sonuçlarını yayımlıyoruz (2016). https://webrazzi.com/2016/05/11/turkiyede-mobil-kullanici-arastirmasinin sonuclarini-yayimliyoruz-ozel-haber/ Erişim tarihi: 14.12.2016.
  • Twitter, www.twitter.com.
  • Understanding Traffic Patrterns from the Top News Topics of 2015 (2015). https://www.parsely.com/resources/authority-report-9/ .Erişim tarihi: 08.02.2017.
  • Vikipedi. elektronik gazete. https://tr.wikipedia.org/wiki/Elektronik_gazete. Erişim tarihi: 09.01.2017.
  • Yüksel, Okan (2014). İnternet Gazeteciliği ve Blog Yazarlığı. Ankara: Sinemis Yayınları.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İlke Atik Taşkıran 0000-0002-9679-2924

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 29 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Atik Taşkıran, İ. (2018). Dijital Yerli Gazetelerin Sosyal Medya Stratejileri ve Sosyal Medyanın Haber Okunurluğuna Etkisi. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(30), 218-240. https://doi.org/10.31123/akil.465578