Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Branding Strategies Used in Mother-Baby Category Importance of influence marketing

Yıl 2019, , 298 - 322, 31.12.2019
https://doi.org/10.31123/akil.620629

Öz

The Internet and social media have become widely used marketing tools, together with the proliferation of the Internet and the integration of social media into our daily lives. The fact that brands continue their marketing activities by using digital tools has accelerated the development of digital marketing. Thus, influencer marketing has emerged as an important component of marketing communications. The purpose of this study is to look into influencer marketing carried out in mother-baby category in order to reveal interaction intended for relationship between brand-influencer.

Influencer marketing is a marketing tool, which directly affects modern consumer purchasing preferences. In the study, interviews were conducted with managers of Chicco, E-Bebek, Mothercare and Panço brands in the mother-baby market to reveal this relationship between two parties thoroughly and in detail. Furthermore, in-depth interviews were conducted with four outstanding influencers in mother-baby category.

The results of the study pointed that influencer marketing affects the preferences of generation Y mothers, and that especially individuals who have just become mothers or are to be mothers show interest to the influencer marketing in order to benefit from the experiences of already mothers. As result of responses given by brand managers, it has been concluded that influencer marketing is effective on brand preferences; nevertheless, that the outcomes might show differences in influencer marketing activities due to various brand positioning strategies.

Kaynakça

  • Aktan, E. (2015). Yeni ekonomik sistemde elektronik pazarlama. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 38: s.122-142.
  • Aktaş, A. ve Şener, G. (2019). Nüfuz pazarlamasında mesaj stratejileri. Erciyes İletişim Dergisi, 6 (1): s.399-422.
  • Alabay, M.N. (2010). Geleneksel pazarlamadan yeni pazarlama yaklaşımlarına geçiş süreci. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15 (2): s.213-235.
  • Anne-Bebek Sektöründe Satın Alma Alışkanlıkları (2017). https://digitalage.com.tr/anne-bebek-sektorunde-satin-alma-aliskanliklari/. 12.06.2019 tarihinde edinilmiştir
  • Armağan, E. ve Doğaner, M.C. (2018). Fenomen pazarlaması: youtube güzellik vloggerları üzerine bir araştırma. 1st International Congress of Political Economic and Financial Analysis, s. 223-234.
  • Bebe-Çocuk Konfeksiyonu Sektörü Çalıştay Raporu. https://docplayer.biz.tr/623913-Beksiad-calistay-raporu.html/ 10.06.2019 tarihinde edinilmiştir.
  • Bebek Ekonomisi, Anne-bebek Sektörüyle İlgili Temel Bilgiler. https://www.ekonomist.com.tr/kapak-konusu/bebek-ekonomisi.html/.12.06.2019 tarihinde edinilmiştir.
  • Bebek Popüler Markalar: Anne Bebek Sektörü Aktörleri. https://www.e-bebek.com/markalar/. 12.06.2019 tarihinde edinilmiştir
  • Bor, H.M. ve Erten, A. (2019). Dijital çağın mesleği: nasıl influencer olunur. İstanbul: Hürriyet Yayınevi.
  • Bulunmaz, B. (2016). Gelişen teknolojiyle birlikte değişen pazarlama yöntemleri ve dijital pazarlama. TRT Akademi Dergisi, 1 (2): s. 348-365.
  • Coşkun, C. (2018). Marka, ajans ve youtuber üçgeninde nüfuz pazarlamasının belirleyici unsurları. Yayımlanmamıl Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çele, F.D. (2018). Dijital pazarlama becerileri: sağlık kurumları işletmelerinde bir araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Gümüş, S. ve Özel, M. (2013). Üniversite öğrencilerinin dijital pazarlama ve sosyal medya kullanımı. Trakya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2 (2): s. 1-25.
  • Kaya, E. (2019). Dijital pazarlama ve ölçümleme. 25.05.2019 tarihinde http://blog.eminkaya.net/wp-content/uploads/2018/04/Dijital-Pazarlama-ve-%C3%96l%C3%A7%C3%BCmleme.pdf adresinden edinilmiştir.
  • Koçak Alan, A., Tümer Kabadayı, E. ve Erişke, T. (2018). İletişimin yeni yüzü: dijital pazarlama ve sosyal medya pazarlaması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17 (66): s.493-504.
  • Külter, B. ve Demirgüneş, K. (2006). Değer temelli pazarlama. Atatürk İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20 (2): s. 327-342.
  • Mert, Y.L. (2018). Dijital pazarlama ekseninde influencer marketing uygulamaları. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 6 (2): s. 1299-1328.
  • Meydan Uygur, S., Sürücü, Ç. ve Sergen, Y. (2018). Yiyecek içecek işletmelerinin dijital pazarlama açısından incelenmesi. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 2 (1): s. 157-176.
  • Öztürk, A. (2011). Pazarlama ilkeleri. 2 baskı. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Öztürk, E. ve Şener, G. (2018). Modada nüfuz pazarlaması: mikro instabloggerların ürün yerleştirme uygulamaları. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 11 (1): s. 382-412
  • Paylan, M.A. ve Torlak, Ö. (2009). Tarihsel perspektiften geleceğe pazarlamanın seyri. 14.Ulusal Pazarlama Kongresi, s. 1-11.
  • Tokol, T. (2010). Pazarlama yönetimi. 11. Baskı, Bursa: Dora Yayınevi.
  • Yılmaz, Y. 2006. Pazarlama iletişiminde bütünleştirici bir boyut. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (18): s. 54-75.

Anne-Bebek Kategorisi Kapsamında Markalama Stratejilerinde Nüfuz Pazarlamanın Önemi

Yıl 2019, , 298 - 322, 31.12.2019
https://doi.org/10.31123/akil.620629

Öz

İnternetin yaygınlaşması ve
sosyal medyanın gündelik hayatın bir parçası halini almasıyla birlikte internet
ve sosyal medya yoğun olarak kullanılan bir pazarlama aracı konumuna gelmiştir.
Markaların dijital araçlardan faydalanarak pazarlama faaliyetlerini sürdürmesi
dijital pazarlamanın gelişimini hızlandırmıştır. Böylece nüfuz pazarlaması
ortaya çıkmıştır. Bu çalışmanın amacı anne-bebek kategorisinde nüfuzlu
pazarlamayı araştırmak, marka-nüfuzlu ilişkisine yönelik açıklamalar
getirmektir.



Nüfuz pazarlaması, günümüz
tüketicisinin satın alma tercihlerini doğrudan etkileyen bir pazarlama
yöntemidir. Nüfuz pazarlamasının araştırıldığı çalışmada anne bebek sektöründe
yer alan Chicco, E-Bebek, Mothercare, Panço markalarının yöneticileri ile
görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Ayrıca anne-bebek sektöründe yer alan 4 adet
influencer ile görüşmeler yapılmıştır.



Çalışmada ulaşılan sonuçlar,
nüfuz pazarlamasının Y kuşağı annelerin tercihlerini etkilediğini, özellikle
yeni anne olan ya da olacak bireylerin anne olan birilerinin deneyimlerinden
yararlanmak için nüfuz pazarlamasına ilgi gösterdiğini ortaya koymuştur. Marka
yöneticilerinin verdiği yanıtlar neticesinde ise nüfuz pazarlamasının marka
tercihlerinde etkili olduğu, buna karşın markanın konumlandırması sebebiyle nüfuz
pazarlamasının etkisini göstermediği durumların olabileceği yönünde sonuçlar
elde edilmiştir.

Kaynakça

  • Aktan, E. (2015). Yeni ekonomik sistemde elektronik pazarlama. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 38: s.122-142.
  • Aktaş, A. ve Şener, G. (2019). Nüfuz pazarlamasında mesaj stratejileri. Erciyes İletişim Dergisi, 6 (1): s.399-422.
  • Alabay, M.N. (2010). Geleneksel pazarlamadan yeni pazarlama yaklaşımlarına geçiş süreci. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15 (2): s.213-235.
  • Anne-Bebek Sektöründe Satın Alma Alışkanlıkları (2017). https://digitalage.com.tr/anne-bebek-sektorunde-satin-alma-aliskanliklari/. 12.06.2019 tarihinde edinilmiştir
  • Armağan, E. ve Doğaner, M.C. (2018). Fenomen pazarlaması: youtube güzellik vloggerları üzerine bir araştırma. 1st International Congress of Political Economic and Financial Analysis, s. 223-234.
  • Bebe-Çocuk Konfeksiyonu Sektörü Çalıştay Raporu. https://docplayer.biz.tr/623913-Beksiad-calistay-raporu.html/ 10.06.2019 tarihinde edinilmiştir.
  • Bebek Ekonomisi, Anne-bebek Sektörüyle İlgili Temel Bilgiler. https://www.ekonomist.com.tr/kapak-konusu/bebek-ekonomisi.html/.12.06.2019 tarihinde edinilmiştir.
  • Bebek Popüler Markalar: Anne Bebek Sektörü Aktörleri. https://www.e-bebek.com/markalar/. 12.06.2019 tarihinde edinilmiştir
  • Bor, H.M. ve Erten, A. (2019). Dijital çağın mesleği: nasıl influencer olunur. İstanbul: Hürriyet Yayınevi.
  • Bulunmaz, B. (2016). Gelişen teknolojiyle birlikte değişen pazarlama yöntemleri ve dijital pazarlama. TRT Akademi Dergisi, 1 (2): s. 348-365.
  • Coşkun, C. (2018). Marka, ajans ve youtuber üçgeninde nüfuz pazarlamasının belirleyici unsurları. Yayımlanmamıl Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çele, F.D. (2018). Dijital pazarlama becerileri: sağlık kurumları işletmelerinde bir araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Gümüş, S. ve Özel, M. (2013). Üniversite öğrencilerinin dijital pazarlama ve sosyal medya kullanımı. Trakya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2 (2): s. 1-25.
  • Kaya, E. (2019). Dijital pazarlama ve ölçümleme. 25.05.2019 tarihinde http://blog.eminkaya.net/wp-content/uploads/2018/04/Dijital-Pazarlama-ve-%C3%96l%C3%A7%C3%BCmleme.pdf adresinden edinilmiştir.
  • Koçak Alan, A., Tümer Kabadayı, E. ve Erişke, T. (2018). İletişimin yeni yüzü: dijital pazarlama ve sosyal medya pazarlaması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17 (66): s.493-504.
  • Külter, B. ve Demirgüneş, K. (2006). Değer temelli pazarlama. Atatürk İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20 (2): s. 327-342.
  • Mert, Y.L. (2018). Dijital pazarlama ekseninde influencer marketing uygulamaları. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 6 (2): s. 1299-1328.
  • Meydan Uygur, S., Sürücü, Ç. ve Sergen, Y. (2018). Yiyecek içecek işletmelerinin dijital pazarlama açısından incelenmesi. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 2 (1): s. 157-176.
  • Öztürk, A. (2011). Pazarlama ilkeleri. 2 baskı. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Öztürk, E. ve Şener, G. (2018). Modada nüfuz pazarlaması: mikro instabloggerların ürün yerleştirme uygulamaları. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 11 (1): s. 382-412
  • Paylan, M.A. ve Torlak, Ö. (2009). Tarihsel perspektiften geleceğe pazarlamanın seyri. 14.Ulusal Pazarlama Kongresi, s. 1-11.
  • Tokol, T. (2010). Pazarlama yönetimi. 11. Baskı, Bursa: Dora Yayınevi.
  • Yılmaz, Y. 2006. Pazarlama iletişiminde bütünleştirici bir boyut. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (18): s. 54-75.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hande Bilsel 0000-0003-1713-7233

Cansu Yunus 0000-0002-9638-9756

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 16 Eylül 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Bilsel, H., & Yunus, C. (2019). Anne-Bebek Kategorisi Kapsamında Markalama Stratejilerinde Nüfuz Pazarlamanın Önemi. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(32), 298-322. https://doi.org/10.31123/akil.620629