Dergi Kurulları

Baş Editör

Halkla İlişkiler, Siyasal İletişim, İletişim ve Medya Çalışmaları

Alan Editörleri

Emine Uçar İlbuğa
Prof. Dr. Emine Uçar İLBUĞA Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi
Sinema Sosyolojisi, Film Eleştirisi, Sinema (Diğer), Sinema Kuramları
Default avatar
Prof. Dr. Emre TOROS BILKENT UNIVERSITY
Türk Siyasal Hayatı, Siyasal İletişim
Ayşe Banu Bıçakçı
Doç. Dr. Ayşe Banu BIÇAKÇI İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler Kampanya ve Uygulamaları, Kurumsal İletişim, Kurumsal Sosyal Sorumluluk
Hediye Aydoğan
Doç. Dr. Hediye AYDOĞAN Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Web

2012 yılında İstanbul Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi İngilizce Mütercim Tercümanlık (Ana Dal) ve İletişim Fakültesi Radyo, TV ve Sinema (Çift Anadal) programlarından mezun olduktan sonra 2013 yılında Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı (ÖYP) kapsamında Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Reklamcılık Anabilim Dalı'na araştırma görevlisi olarak atanan Aydoğan, 2016 yılında "Küreselleşmenin Reklamlara Yansıması ve Küreselleşme Bağlamında Reklam Stratejileri" başlıklı tezini savunarak Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans programından mezun olmuştur. 2018 yılında Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü'nün açılması ile birlikte Reklamcılık bölümüne araştırma görevlisi unvanı ile görevlendirmesi yapılmıştır. 2021 yılında Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı Doktora programından "Yetişkinlerin Dijital Reklam Okuryazarlığına Yönelik Bir Model Önerisi" başlıklı doktora tezini başarıyla savunarak mezun olmuş ve 23.12.2021 tarihinde doktor unvanı almıştır. 01.02.2023 tarihinde Reklamcılık Bölümü'ne doktor öğretim üyesi olarak atanmış olup halen doktor öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. 22.03.2024 tarihinde Üniversitelerarası Genel Kurul'dan Reklamcılık alanında doçent unvanını almıştır. Dijital reklamcılık, marka yönetimi, pazarlama iletişimi, araştırma yöntemleri ve yapay zekâ alanlarında araştırmalarını sürdürmektedir.

İletişim ve Medya Çalışmaları, İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, Reklamcılık, Dijital Reklamcılık, Reklam Araştırmaları, Reklam Kampanyaları, Reklam Stratejileri, Halkla İlişkiler, Dijital Pazarlama
Default avatar
Doç. Dr. Ayse BİLGİNER KUCUR Atatürk Üniversitesi
Yeni İletişim Teknolojileri, İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, İletişim Çalışmaları
Özlem Arda
Doç. Dr. Özlem ARDA İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ Web

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü, Sinema Anabilim Dalı Öğretim Üyesi olan Özlem Arda; 2004’te İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü’ndeki yükseköğrenimini; 2005’te ise İstanbul Üniversitesi, Hasan Âli Yücel Eğitim Fakültesi, İngilizce Öğretmenliği Bölümü’ndeki yükseköğrenimini tamamladı. Aynı yıl İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Radyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı’nda yüksek lisans öğrenimine başladı. İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Radyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı’ndaki yüksek lisans öğrenimini “Kültürün Aktarılmasında Etnografik Belgesel” adlı teziyle tamamlamasının ardından aynı Anabilim dalında, doktora öğrenimini “2000’li Yıllarda Latin Amerika ve Türk Sinemasında Belgesel Sinemanın Üçüncü Sinemada Temsili” başlıklı teziyle tamamladı. 2010 yılı itibariyle İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü’nde görev yapmaktadır. Connectist: Istanbul University Journal of Communication Sciences adlı dergide; editör yardımcısı, yardımcı editör ve alan editörü olarak on yılı aşkın bir süre görev aldı. Fakülte iletişim eğitimi akreditasyon çalışmalarında ve eğitim planlama çalışmalarında koordinatörlük görevlerini üstlendi. 2020 yılında Doçent unvanını alan Özlem Arda, belgesel sinema alanında çalışmalar yapmaktadır. Ulusal ve uluslararası kurmaca film ve belgesel film çalışmaları olan Özlem Arda’nın “Anadolu’da Can İnsanları” (2004) adlı belgesel filmi Safranbolu Uluslararası 5. Altın Safran Belgesel Film Festivali, En İyi Belgesel (Üçüncü); Columbia Tri-Star I. Ulusal Kısa Film Yarışması, En İyi Belgesel Ödülü (Birinci) ödüllerini aldı. Arda, dijital sinema ve belgesel sinema, ekoloji - sinema, etkileşimli belgesel film alanında çalışmalarını sürdürmektedir. 

İletişim ve Medya Çalışmaları, Basın Çalışmaları, İletişim Çalışmaları, İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, Yeni Medya, Sinema, Belgesel Film - Politik Sinema, Sinema-TV Yapım ve Yönetimi

Editör Yardımcıları

İletişim ve Medya Çalışmaları
Mehmet Emre Gül
Dr. Arş. Gör. Mehmet Emre GÜL AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Sinema (Diğer), Türk Sineması, Sinema Kuramları, Film Yapım ve Yönetimi, Film Eleştirisi, Belgesel Film - Politik Sinema
Mustafa Akbayır
Dr. Arş. Gör. Mustafa AKBAYIR AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Gazetecilik Çalışmaları, Gazetecilik
Aydın Yeşilyurt
Arş. Gör. Aydın YEŞİLYURT AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ Web
Yeni Medya, Televizyon Programcılığı, Sosyal Medya Çalışmaları, Radyo-Televizyon

İngilizce Dil Editörü

Hediye Aydoğan
Doç. Dr. Hediye AYDOĞAN Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Web

2012 yılında İstanbul Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi İngilizce Mütercim Tercümanlık (Ana Dal) ve İletişim Fakültesi Radyo, TV ve Sinema (Çift Anadal) programlarından mezun olduktan sonra 2013 yılında Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı (ÖYP) kapsamında Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Reklamcılık Anabilim Dalı'na araştırma görevlisi olarak atanan Aydoğan, 2016 yılında "Küreselleşmenin Reklamlara Yansıması ve Küreselleşme Bağlamında Reklam Stratejileri" başlıklı tezini savunarak Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans programından mezun olmuştur. 2018 yılında Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü'nün açılması ile birlikte Reklamcılık bölümüne araştırma görevlisi unvanı ile görevlendirmesi yapılmıştır. 2021 yılında Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı Doktora programından "Yetişkinlerin Dijital Reklam Okuryazarlığına Yönelik Bir Model Önerisi" başlıklı doktora tezini başarıyla savunarak mezun olmuş ve 23.12.2021 tarihinde doktor unvanı almıştır. 01.02.2023 tarihinde Reklamcılık Bölümü'ne doktor öğretim üyesi olarak atanmış olup halen doktor öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. 22.03.2024 tarihinde Üniversitelerarası Genel Kurul'dan Reklamcılık alanında doçent unvanını almıştır. Dijital reklamcılık, marka yönetimi, pazarlama iletişimi, araştırma yöntemleri ve yapay zekâ alanlarında araştırmalarını sürdürmektedir.

İletişim ve Medya Çalışmaları, İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, Reklamcılık, Dijital Reklamcılık, Reklam Araştırmaları, Reklam Kampanyaları, Reklam Stratejileri, Halkla İlişkiler, Dijital Pazarlama
Belgesel Film - Politik Sinema, Gazetecilik

Yöntem ve İstatistik Editörü

Sosyoloji, Eşitsizlik Sosyolojisi, Sosyal Demografi, Sosyolojik Metodoloji ve Araştırma Yöntemleri, Yaşlılık Sosyolojisi
Fatma Yardibi
Dr. Öğr. Üyesi Fatma YARDİBİ AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
İstatistiksel Veri Bilimi, İstatistiksel Analiz, Biyoistatistik, Yeni Medya

Grafik Tasarım ve Mizanpaj Editörü

Default avatar
Arş. Gör. Sena CONKOĞLU AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Ürün ve Marka Yönetimi, Halkla İlişkiler, Sosyal Medya Çalışmaları, İletişim Çalışmaları

Yayın Kurulu

Ahmet Ayhan
Prof. Dr. Ahmet AYHAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ
İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, Örgütsel, Kişilerarası ve Kültürlerarası İletişim, Sosyal Medya Çalışmaları, Uluslararası ve Kalkınma İletişimi, Yeni İletişim Teknolojileri, Reklamcılık, Reklam Stratejileri, Reklam Yazarlığı, Siyasal İletişim, Halkla İlişkiler, Kriz İletişimi, Kurumsal İletişim, Kurumsal Sosyal Sorumluluk
Mustafa Şeker
Prof. Dr. Mustafa ŞEKER Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü
Gazetecilik
Default avatar
Prof. Dr. Tülay ŞEKER AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ, GAZETECİLİK BÖLÜMÜ
Gazetecilik

Danışma Kurulu

Default avatar
Prof. Dr. Abdullah KOÇAK SELÇUK ÜNİVERSİTESİ
Sosyoloji, Kitle İletişimi, İletişim ve Medya Çalışmaları
Default avatar
Prof. Dr. Burcu KAYA ERDEM İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ Web

1980’de İstanbul’da doğdu. 2002’de İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü’nü bitirdi. 2003’te, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Gazetecilik Anabilim Dalı’nda başladığı yüksek lisansını, “Türkiye’de Medyanın Sivil İtaatsizlik Olgusuna Yaklaşımı” başlıklı teziyle tamamladı. 2009’da aynı anabilim dalında “Doğu-Batı İkilemi Bağlamında İngilizce El Cezire” başlıklı teziyle doktor unvanını aldı. 2006-2009 yılları arasında Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nde Araştırma Görevlisi; 2009-2011 yılları arasında ise, Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Televizyon Haberciliği ve Programcılığı Bölümü’nde (Yrd. Doç. Dr. Kadrosuyla) öğretim üyesi olarak çalıştı. 2012 yılından itibaren İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi kadrosuna katıldı. 2014 yılında Gazetecilik ve Medya Çalışmaları alanında Doçent; 2020 yılında ise Profesör ünvanı aldı. İstanbul Üniversitesi başta olmak üzere çeşitli üniversitelerde lisans, yüksek lisans ve doktora düzeyinde, Oryantalizm ve Medya, Medyada Temsil Türleri ve Sosyolojisi, Medya ve Ötekileştirme Pratikleri ve İletişim Kuramları dersleri verdi ve vermeye devam ediyor. İletişim Sosyolojisi çalışmaları bağlamında, halen, medyada temsil ve ötekileştirme, Orta Doğu medyası, dijital medya okuryazarlığı, siberaktivizm, yapay zekâ, oryantalizm ve göç-etki araştırmaları ekseninde, akademik çalışma ve araştırmalarını sürdürmektedir. Bu alanlarda çok sayıda uluslararası kitap ve makalesi bulunmaktadır. 

Gazetecilik Çalışmaları, Sosyal Medya Çalışmaları, Yeni Medya
İletişim Sosyolojisi, İletişim Çalışmaları
Default avatar
Prof. Dr. Melike AKTAŞ KUYUCU ANKARA ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ
İletişim ve Medya Çalışmaları
Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Kurumsal İletişim, Halkla İlişkiler Kampanya ve Uygulamaları, Halkla İlişkiler, Örgütsel, Kişilerarası ve Kültürlerarası İletişim, İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, İletişim Çalışmaları
Default avatar
Prof. Dr. Nesrin KULA DEMİR AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Sinema Tarihi, Sinema Kuramları, Film Yapım ve Yönetimi, Film Eleştirisi, Sinema, Sinema Sosyolojisi, İletişim Sosyolojisi, Toplumsal Cinsiyet ve Cinsellik Antropolojisi, Eğitim Üzerine Çalışmalar, Reklamcılık, Televizyon Programcılığı, Medya Okuryazarlığı, İletişim Kuramları, İletişim Çalışmaları, İletişim ve Medya Çalışmaları, Söylem ve Bağlamsal Dilbilim, Dilbilim
Default avatar
Prof. Dr. Nilay ULUSOY BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ Web

Prof. Dr. Nilay Ulusoy, 1997 yılında Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi'nden mezun oldu.Yaklaşık 2 yıl çeşitli basın kurumlarında çalıştıktan sonra 2006 yılında Marmara Üniversitesi Yüksek Lisans doktora eğitimini tamamladı. Aynı yıl; İstanbul Fransız Enstitüsü bursuyla Paris'te Ulusal Sinematografi ve Hareketli Görüntü (CNC) Merkezi'nde araştırmalar yaptı. Lisans, yüksek lisans ve doktora seviyesinde Sinema tarihi, film teorisi, moda teorisi ve görsel kültür alanlarında dersler vermektedir. Sinemada cinsiyet, kostüm ve moda çalışmaları üzerine akademik çalışmaları bulunmaktadır. Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Sinema ve Televizyon Anabilim Dalı ve Bölüm Başkanıdır.
Prof. Nilay Ulusoy’un yayınlanmış çalışmalarından örnekler:
_The mission of the festival is to bring fashion films into view: An interview with Tuna Yılmaz, founder and director of Fashion Film Festival Istanbul, 2020 International Journal of Fashion Studies
_It’s Hard to Do Fashion in Istanbul “or not?” 2019, Clothing Cultures
_The Universe of Fashion Film in Turkey 2020 Creative Industries in Turkey
_Fashion's Night Out: Creating Istanbul's New Image
Who's City is That Culture Design Spectacle and Capital in Istanbul

Film Eleştirisi, Sinema Kuramları, Sinema Tarihi
Default avatar
Prof. Dr. Nüket ELPEZE ERGEÇ CUKUROVA UNIVERSITY, FACULTY OF COMMUNICATION, DEPARTMENT OF RADIO, CINEMA AND TELEVISION, DEPARTMENT OF RADIO AND TELEVISION

 İletişim Çalışmaları bilim alanında profesör olan Prof.Dr. Nüket E. Ergeç, Çukurova Üniversitesi (ÇÜ) İletişim Fakültesinde Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümünde görev yapmaktadır. Kitle iletişim araçları içeriklerindeki söylem ve söylemin yarattığı güç, şiddet ve iktidar ilişkileri temel ilgi alanını oluşturmaktadır. Ötekileştirme, feminist düşünce ve kadın öznenin toplumda ve medya içeriklerinde oluş halleri çalışmalarının temelinde sorunsallaştırdığı alanlardır. Araştırma Görevlisi olarak 1993 yılında Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesinde başladığı akademik yolculuğu, Anadolu, Gaziantep Üniversitelerinde akademik ve idari çeşitli kademelerde görev alarak sürdürdü. Çağ Üniversitesi ve İsveç Södertörn Üniversitesinde misafir öğretim üyesi olarak alanına ilişkin ders ve seminerler verdi, ulusal ve uluslararası çok sayıda kongre ve sempozyumda bildiri sundu ve panelist olarak yer aldı. Ulusal ve uluslararası çeşitli yarışmalarda jüri üyeliği, bilimsel makale ve projelerde hakemlik yaptı ve yapmaya devam etmektedir. Çukurova Üniversitesi Rektörlük İletişim Danışmanlığı, İletişim Fakültesi Dekanlığı yaptı, ÇEGEK, Bağımlılık gibi Rektörlük komisyonlarında çalıştı. Çukurova Üniversitesi İletişim Fakültesinde bölüm başkanlığı, dekan yardımcılığı, komisyon üyelikleri gerçekleştirdi. ÇÜ İletişim Fakültesi, Radyo-Televizyon ve Sinema bölümünün 2012 yılında kuruculuğunu gerçekleştirdi ve kurucu bölüm başkanı olarak 2018 yılına kadar, Ağustos 2019 yılında aldığı ÇÜ İletişim Fakültesi Dekanlık görevini 2022 Aralık ayına kadar sürdürdü. 2010 yılından beri ÇÜ İletişim Fakültesi Yönetim Kurulu Üyesi olup, ÇÜ İletişim Fakültesi Fakülte Kurulu doğal üyeliğine sahiptir ve Radyo ve Televizyon ABD görevi devam etmektedir. İletişim teknikleri, siyasal iletişim, sinema ve kadın çalışmaları özel ilgi alanını oluşturmakla birlikte kitle iletişim ve yeni iletişim teknolojileri alanına ilişkin bilimsel araştırma ve çalışmalar halen gerçekleştirmektedir. “Söylem yaklaşımları ve medya metinleri: Medya ve Söylem” ile “Televizyon Reklamlarına Şüphe”, “Kadına Şiddet ve Medya” başlıklı bilimsel içerikli kitapları bulunmaktadır. Medyanın yarattığı söylemler üzerine yoğunlaştırdığı çalışmalarını, Fakülte stüdyo binası içinde kurduğu Feminist Stüdyo Atölyesinde devam etmekte, çeşitli konularda odak grup çalışmaları gerçekleştirmekte, Youtube içerikleri üretmekte, sözlü tarih ve “Feminist İş Birlikleri Geliştirme” projeleri sürdürmektedir.

Sinema Sosyolojisi, Kadın Araştırmaları, Toplumsal Cinsiyet ve Cinsellik Antropolojisi, Radyo-Televizyon, Kitle İletişimi, İletişim Çalışmaları
Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Kurumsal İletişim, Kriz İletişimi, Halkla İlişkiler Kampanya ve Uygulamaları, Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Siyasal İletişim, Toplumsal Cinsiyet ve Cinsellik Antropolojisi, Eğitim Üzerine Çalışmalar, İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, İletişim Kuramları
Default avatar
Prof. Dr. Özgür Bayram YAREN ANKARA ÜNİVERSİTESİ
İletişim Çalışmaları
Kurumsal İletişim, Kriz İletişimi, Halkla İlişkiler Kampanya ve Uygulamaları, Reklam Stratejileri, Reklam Kampanyaları, Reklam Araştırmaları, Dijital Reklamcılık
Default avatar
Prof. Dr. Ruhdan UZUN ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
İletişim Çalışmaları
Tuğba Asrak Hasdemir
Prof. Dr. Tuğba ASRAK HASDEMİR ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
İletişim Çalışmaları, Çevresel İletişim, İletişim Eğitimi, İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, İnternet, Medya Okuryazarlığı, Sosyal Medya Çalışmaları, Transmedya, Yeni İletişim Teknolojileri, Yeni Medya, İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer)
Default avatar
Prof. Dr. Gökçen KARANFİL İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ
İletişim Sosyolojisi, Göçmen Kültürü Çalışmaları, Yeni Medya, İletişim Kuramları, İletişim Çalışmaları
Alparslan Nas
Prof. Dr. Alparslan NAS MARMARA UNIVERSITY, FACULTY OF COMMUNICATION Web

Prof. Dr. Alparslan Nas, Sabancı Üniversitesi Kültürel Çalışmalar programında lisans ve yüksek lisans öğrenimini tamamladıktan sonra, araştırma görevlisi olarak çalışmaya başladığı Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık ve Tanıtım Anabilim Dalı’nda doktora derecesini almış, 2018 yılında Doçent, 2025 yılında Profesörlüğe yükselmiştir. Ulus Markalama: Dünyadan Örneklerle Kuram ve Uygulama (2017), Media Representations of the Cultural Other in Turkey (Palgrave Macmillan, 2018) ve Marka Aktivizmi: Eleştirel Bir Bakış (2022) başlıklı kitaplarının yanı sıra; ulusal hakemli dergilerde ve European Journal of Cultural Studies, Feminist Media Studies ve International Journal of Communication gibi uluslararası hakemli dergilerde makaleleri yayınlanmıştır. 2020 yılından itibaren Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi editörlüğünü yürüten Nas, Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde İletişim Teorileri, İletişim Sosyolojisi, Marka İletişimi ve Reklam ve Reklam Felsefesi gibi dersler vermekte ve eleştirel reklam, marka ve kültürel çalışmalar alanlarında akademik araştırmalarını sürdürmektedir. Ayrıca, medya ve popüler kültüre dair düzenli olarak eleştirler yayınladığı bir podcast kanalına sahiptir: CultPost Podcast

Sosyal Reklamcılık, Reklam Çözümlemesi, Reklamcılık, Küreselleşme ve Kültür, Kültürel Teori, Kültür, Temsil ve Kimlik, Günlük Yaşam ve Tüketim, Ekran ve Medya Kültürü, Çok Kültürlü ve Kültürlerarası Çalışmalar, İletişim ve Medya Çalışmaları
Aslıhan Ardıç Çobaner
Prof. Dr. Aslıhan ARDIÇ ÇOBANER MERSİN ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ GAZETECİLİK BÖLÜMÜ
Aslıhan ARDIÇ ÇOBANER, Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesinde lisans ve yüksek lisans eğitiminden sonra; doktora eğitimini “Hak Temelli Sağlık Yaklaşımı Bağlamında Tütün Kontrolü Haberlerinin Basında Çerçevelenmesi” başlığı ile 2013 yılında bitirmiştir. 2017 Ekim ayında doçent unvanını almıştır. Mersin Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümünde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Akademik çalışma alanları gazetecilik, yeni medya, sağlık iletişimi, sağlık okuryazarlığı, sosyal destek, engelliler, çocuklar, yaşlılar ve göçmenler gibi dezavantajlı grupların medyada temsilidir. European Communication Research and Education Association (ECREA), Alternatif Bilişim Derneği ve sivil toplum kuruluşlarına yönelik yeni medya ve teknoloji eğitimleri veren bir insiyatif olan STKTEK’in üyesi ve eğitimcisidir.
Gazetecilik Çalışmaları, İletişim Çalışmaları
İletişim ve Medya Çalışmaları, Gazetecilik Çalışmaları, İletişim Çalışmaları, Sosyal Medya Çalışmaları
Burcu Zeybek
Doç. Dr. Burcu ZEYBEK İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi
Sürdürülebilir Turizm, Siyasal İletişim, İletişim ve Medya Çalışmaları, İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları
Çağla Kubilay
Prof. Dr. Çağla KUBİLAY ANKARA ÜNİVERSİTESİ
Kadın Araştırmaları, İletişim Sosyolojisi, İletişim Kuramları, İletişim Çalışmaları, Gazetecilik, Basın Çalışmaları, Gazetecilik Çalışmaları
Default avatar
Doç. Dr. Derya GÜL ÜNLÜ İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Yeni Medya, Sosyal Medya Çalışmaları, İletişim Çalışmaları
Default avatar
Doç. Dr. Emel AKSOY Akdeniz Üniversitesi
Gazetecilik Çalışmaları
Default avatar
Doç. Dr. Ersin DİKER GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ
Halkla İlişkiler Kampanya ve Uygulamaları, Dijital Reklamcılık, Sosyal Medya Çalışmaları, İletişim Çalışmaları
Gül Yaşartürk
Doç. Dr. Gül YAŞARTÜRK AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Sinema Tarihi, Sinema ve Estetik, Sinema Kuramları, Film Eleştirisi, Sinema
Default avatar
Doç. Dr. Hakan ERGÜL University College London
İletişim Çalışmaları
İlker Özdemir
Prof. Dr. İlker ÖZDEMİR Çukurova Üniversitesi

1988 yılında ODTÜ, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü’nden mezun oldu. 1988-2003 yılları arasında bankacı olarak çalıştı. Bu dönemde Yüksek Lisansını ODTÜ, Sosyal
Bilimler Enstitüsü, Siyaset Bilimi Ana Bilim Dalı’nda 1996 yılında tamamladı. Doktorasını ise Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Radyo-TV-Sinema Ana Bilim dalı’nda 2007 yılında tamamlayan Özdemir, 2004-2013 yılları arasında Ankara Üniversitesi, Beypazarı Meslek Yüksek Okulu’nda öğretim görevlisi olarak çalışmıştır. 2013 yılından beri Çukurova Üniversitesi, İletişim Fakültesi, İletişim Bilimleri Bölümü’nde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. Yüksek lisans tezinde popüler kültürün siyasal rolü üzerine tartışmalar üzerinde çalışan, doktora tezinde ise kişisel gelişim yazını ve seminerlerinin iletişim anlayışının eleştirel bir değerlendirmesini yapan yazarın ilgi alanlarını popüler kültür, siyasal iletişim, kültürel araştırmalar, kültürlerarası iletişim ve iletişim  etiği oluşturmaktadır.

İletişim Sosyolojisi, Siyasal İletişim, İletişim Etiği, Örgütsel, Kişilerarası ve Kültürlerarası İletişim, İletişim Çalışmaları
Default avatar
Doç. Dr. İrem İNCEOĞLU KADİR HAS ÜNİVERSİTESİ
İletişim ve Medya Çalışmaları
Default avatar
Doç. Dr. İrfan HIDIROĞLU Atatürk Üniversitesi
Sinema Tarihi, Sinema ve Estetik, Sinema Kuramları, Film Eleştirisi, Sinema, Sinema Sosyolojisi, Kitle İletişimi, İletişim Kuramları, İletişim ve Medya Çalışmaları
Default avatar
Doç. Dr. Mehmet ARSLANTEPE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ, RADYO, TELEVİZYON VE SİNEMA BÖLÜMÜ
Sinema ve Estetik, Sinema Kuramları, Film Yapım ve Yönetimi, Sinema, Sinema Sosyolojisi, İletişim Sosyolojisi
Default avatar
Doç. Dr. Murad KARADUMAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Gazetecilik
Default avatar
Doç. Dr. Sibel KARADUMAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Radyo-Televizyon, Televizyon Programcılığı, Film Eleştirisi
Nalan Ova
Doç. Dr. Nalan OVA SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümünden 2002 yılında mezun olmuştur. 2005 yılında Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Gazetecilik Anabilim Dalında yüksek lisansını tamamlamıştır. 2012 yılında “Karşı Hegemonik Bir Söylem Olarak Dindar Müslüman Kadın Söylemi: Çatışma ve Kırılmalar” başlıklı tez ile de Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Gazetecilik Anabilim Dalında doktora derecesini almıştır. Süleyman Demirel Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümünde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. Söylem kuramları, toplumsal cinsiyet, medya ve azınlıklar, medya ve temsil alanlarında çalışmaktadır.  

Toplumsal Cinsiyet ve Siyaset, Basın Çalışmaları, Metindilbilim, Gazetecilik Çalışmaları
Default avatar
Doç. Dr. Oya MORVA İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
Gazetecilik
Default avatar
Doç. Dr. S. Serhat SERTER Anadolu Üniversitesi
Sinema Tarihi, Sinema-TV Yapım ve Yönetimi, Sinema ve Estetik, Film Yapım ve Yönetimi, Film Eleştirisi, Sinema, Canlandırma-Animasyon
Default avatar
Doç. Dr. Tamás BOKOR Corvinus University of Budapest
Yeni Medya
Tuba Livberber
Doç. Dr. Tuba LİVBERBER AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Reklam Çözümlemesi, Dijital Reklamcılık, İletişim Çalışmaları, Gazetecilik Çalışmaları, Gazetecilik, İletişim ve Medya Çalışmaları
Ümit Sarı
Doç. Dr. Ümit SARI İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Film Yapım ve Yönetimi, Televizyon Programcılığı, Sosyal Medya Uygulamaları ve Analizi, Sosyal Medya Çalışmaları, Radyo-Televizyon, İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, İletişim ve Medya Çalışmaları
Default avatar
Doç. Dr. Yeşim ÇELİK AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ Web
Reklam Yazarlığı, Reklam Stratejileri, Reklam Kampanyaları, Reklam Araştırmaları, Dijital Reklamcılık
Barika Goncu
Dr. Öğr. Üyesi Barika GONCU İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Kurumsal İletişim, Kriz İletişimi, Halkla İlişkiler Kampanya ve Uygulamaları, Halkla İlişkiler
Yeni Medya, Toplumsal Cinsiyet ve Siyaset

Efe Sevin, Towson Üniversitesi (Maryland, ABD) Kitle İletişimi Bölümü’nde halkla ilişkiler alanında yardımcı doçenttir. Mevcut araştırmaları, sosyal ağların yer markalaşması ve kamu diplomasisi kampanyaları üzerindeki etkilerini belirleme ve ölçmeye odaklanmaktadır. Çalışmaları, American Behavioral Scientist, Public Relations Review ve Cities gibi çeşitli akademik dergilerde ve kitaplarda yayımlanmıştır. En son ortak editörlüğünü yaptığı eser, “City Diplomacy Current Trends and Future Prospects,” 2020 yılında Palgrave MacMillan tarafından yayımlanmıştır.

Yeni Medya, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler Yöntem ve Araçları


Tugce Ertem-Eray (Ph.D., University of Oregon and Istanbul University) is an Assistant Professor at the Department of Communication, NC State University. Her fields of interest are international public relations, public diplomacy, diversity, equity, and inclusion in strategic communication.

Halkla İlişkiler
Son Güncelleme Zamanı: 28.08.2025

3328033281
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.