Öz
Bu çalışmada, sanal marka topluluklarının markalama çerçevesinde kullanımına ilişkin
bir değerlendirme sunmak hedeflenmiştir. Bu hedef dâhilinde, çalışmada önce sanal
marka topluluklarına değinilmiştir. Ardından markalama ve sanal marka topluluklarının
markalama üzerindeki rolü tartışılmıştır. Çalışmanın yöntem aşamasında, bir sanal
marka topluluğu olan PlayStation Türkiye Forumu, kalitatif araştırma tekniği olan
doküman tarama yöntemiyle, 2 Mart- 5 Nisan 2017 tarihleri arasında incelenmiştir.
PlayStation Türkiye Forumu›nun etkinlikleri, bir marka topluluğunun unsurlarını
oluşturan «aidiyet bilinci», “ritüel ve gelenekler” ve “ahlaki kurallar” başlıkları altında,
markalama çerçevesinde ele alınmıştır. Çalışmanın sonuçları, PlayStation Türkiye
Forumu›nun, marka topluluğu unsurlarını; üyeler ile samimi ilişkiler geliştirmek,
markanın tanınırlığını, üye sayısını ve değerini arttırmak gibi amaçlar doğrultusunda
kullandığını göstermektedir. Çalışmaların bulguları genel olarak değerlendirildiğinde,
sanal marka topluluklarının markalama noktasında etkin bir rol üstlendiği söylenebilir.