Öz
Türkiye’de iletişim fakültelerinin sayıları hızla artmasına karşın, bu artışın sektördeki
karşılığı aynı oranda görülememektedir. Bu durum bir yandan ülkede iletişim eğitiminin
sorgulanmasını gerektirirken diğer yandan ise sektörün iletişim fakültesi mezunlarına
yaklaşımının sorgulanmasını da zorunlu hale getirmektedir. Zira sektörde “alaylı” olarak
tabir edilen ve herhangi bir mesleki eğitim almaksızın mesleği icra ederken öğrenen
kesimin ağırlığı sürmektedir. Çalışanlarını sınavla alan kurumlar da dâhil Türkiye’de
neredeyse hiçbir medya kuruluşu, çalışan alırken iletişim fakültesi mezunlarına
pozitif ayrım bağlamında kota koymamaktadır. Gazeteciliğin ve haberciliğin ciddi
bir şekilde tartışıldığı, haber etiğinin bir kenara koyulduğu, haberlerde bilinçli veya
bilinçsiz olarak yanlışların görüldüğü, bazı haberlerin yayına verilemediği günümüzde
medya çalışanlarının eğitim ve mesleki yeterlilikleri çok önemli bir konudur. Gelişen
iletişim teknolojileri ve değişen habercilik anlayışıyla birlikte günümüz habercisinin
hem bilgi, hem de teknik yeterlilikler açısından donanımlı olması zorunluluk haline
gelmiştir. Bu sorun ise kendini en çok, türlü zorluklarla yayın hayatını sürdürmeye
çalışan yerel medya kurumlarında göstermektedir. Bu çalışma Antalya’da çeşitli
medya kuruluşlarında (gazete, televizyon, dergi, radyo internet sitesi) farklı görevler
yapan medya çalışanlarının eğitim düzeylerini ve mesleki yeterliliklerini ölçmeyi
amaçlamaktadır. Çalışmada alan araştırması yöntemi kullanılacak ve araştırma verileri
anket tekniğiyle toplanacaktır. Çalışma sonucunda Antalya kenti örneğinde yerel
medya çalışanlarının eğitim düzeyleri ve yeterlilikleri saptanacak, buna bağlı sorunlar
ortaya konacak, eksiklerin giderilmesi için öneriler sunulacaktır.