Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Örtülü Reklamın Örtüsünü Aralamak

Yıl 2016, Sayı: 25, 211 - 224, 30.06.2016
https://doi.org/10.31123/akil.438543

Öz

Örtülü reklam, reklam olduğu belirtilmeden yapılan reklam olarak tanımlanabilir.
Meşru bir reklam alanını kullanmayan örtülü reklamın diğer iletişim uygulamaları
ile karıştırılması mümkün görünmektedir. Bu nedenle çalışmada örtülü reklamın
habercilik, halkla ilişkiler, ürün yerleştirme ve sosyal ağlarla olan ilişkisi incelenecektir;
benzerlikleri ve farklılıkları ortaya konulmaya çalışılacaktır. Ayrıca örtülü reklam
sorununa ilişkin çözüm önerileri ortaya konulacaktır. İlgili literatür taranarak yapılan bu
çalışmada, öncelikle konuya ilişkin kavramlar açıklanacak, ardından örtülü reklam ile
bağları tartışılacaktır. 

Kaynakça

  • ALVER, Füsun. (2007). Gazeteciliğin Kuramsal Temelleri. İstanbul : Beta Yayınları. BABACAN, Muazzez. (2015). Nedir Bu Reklam? İstanbul: Beta Yayıncılık. BAKİ, Gülizar. (2015). Medimagazin. http://www.medimagazin.com.tr/ozel-saglik//tr-aman-doktorcanim-doktor-bunu-bize-yapma-doktor-9-12-31193.html, Erişim Tarihi: 29 Aralık 2015. BALTA PELTEKOĞLU, Filiz. (2012). Halkla İlişkiler Nedir? İstanbul: Beta Yayınları. CSA. (2014). CSA: http://www.csa.fr/Espace-Presse/Communiques-de-presse/Renvoi-surles-pages-des-reseaux-sociaux-le-CSA-publie-la-lettre-envoyee-aux-chaines, Erişim Tarihi: 8 Ağustos 2014 CSA. (2015). CSA: http://www.csa.fr/Television/Le-suivi-des-programmes/Les-communicationscommerciales/La-publicite, Erişim Tarihi: 20 Eylül 2015 ÇAMDERELİ, Mete. (2004). Ana Çizgileriyle Halkla İlişkiler. İstanbul: Salyangoz Yayınları. ICC-International Chamber of Commerce Uluslararası Reklam Uygulama Esasları. (2016). Reklamcılar Derneği: http://rd.org.tr/doc/icc-1.pdf, Erişim Tarihi: 23 Ocak 2016. İNAL, Emrehan. (2009). Türk Hukukunda Aldatıcı ve Örtülü Reklamlar. Uluslararası Reklam Hukuku Sempozyumu (s. 87-104). içinde İstanbul: On İki Levha Yayınları. Küçükusta, Ahmet Rasim. (2015). Ahmet Rasim Küçükusta. http://ahmetrasimkucukusta. com/2012/10/03/yazilar/elestirel-yazilar/ilac-endustrisi/biri-bizi-serum-fizyolojikli-burun-damlalariile-aldatiyor/, Erişim Tarihi: 29 Aralık 2015. MUTLU, Erol. (1995). İletişim Sözlüğü. Ankara: Ark Yayınevi. Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayın Hizmetleri Hakkında Kanun. (2011). T. C. Resmi Gazete. 27863, 3 Mart 2011. RİGEL, Nurdoğan. (2000). İleti Tasarımında Haber. İstanbul: Der Yayınları. EŞİYOK SÖNMEZ, Elif. (2015). Gazetelerde Yer Alan Örtülü Reklamlar: Reklam Kurulu Kararları. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 41, 192-206. STEVENSON, Nick. (2008). Medya Kültürleri. Ankara: Ütopya Yayınları. ŞAHİN, Oğuz (2004). «Örtülü Reklamların Hukuk Sistemindeki Yeri». Uzmanlık Tezi. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Tüketici Koruma Genel Müdürlüğü. TSE, TS 9300 İş Yerleri-Reklam Hizmeti Veren Yerler için Kurallar, Ankara, Ekim 2014. Tüketicilerin Korunması Hakkında Kanun. (2013). T.C. Resmi Gazete. 28835, 28 Kasım 2013. Türkiye Gazetecileri Hak ve Sorumluluk Bildirgesi. (1998). İstanbul: Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Yayınları: 54.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mete Çamdereli

Nihal Kocabay Şener

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2016
Gönderilme Tarihi 3 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA Çamdereli, M., & Kocabay Şener, N. (2016). Örtülü Reklamın Örtüsünü Aralamak. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(25), 211-224. https://doi.org/10.31123/akil.438543