Öz
Kurumsal kimlikle ilgili çalışmaların uzunca bir geçmişi olmasına karşın özellikle
1980’li yıllardan sonra akademik alanda sıkça tartışılan bir kavram haline geldiği
görülmektedir. Bu tartışmaların geliştiği döneme kadar kurumsal kimlik, ağırlıklı olarak
kurumsal tasarım ve markalama boyutuyla ele alınırken günümüzde, tasarım yönüyle
birlikte kurum kültürü, kurum davranışı ve kurumsal iletişimi de içine alan geniş bir
alanı kapsamaktadır. Özel sektörde ya da kamu sektöründe olsun tüm kurumların
kurumsal kimliğe önem verme zorunluluğu hızla ortaya çıkmıştır. Demokrasinin önemli
unsurlarından biri olan siyasal partiler de seçmen kitlesine ulaşmak ve onları ikna
edebilmek için bu çalışmalara ağırlık vermeye başlamışlardır. Siyasal partiler kurum
kimliklerini, hedef kitleye geçmişte yalnızca geleneksel iletişim kanallarını kullanarak
ulaştırırken, günümüzde internet ortamında oluşturdukları web siteleri üzerinden daha
hızlı bir şekilde yansıtabilmektedirler. Çalışma buradan hareketle siyasal partilerin web
siteleri üzerinden kurumsal kimliklerini nasıl yansıttıklarını analiz etme amacındadır. Bu
kapsamda Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde temsil edilen dört siyasal partinin kurumsal
kimlik öğeleri olarak kurumsal tasarım, kurumsal kültür, kurumsal iletişim ve kurumsal
davranış tarzlarının nasıl yansıtıldığı irdelenmektedir. Araştırmanın bulgularına
göre partilerin web sitelerinde kurumsal tasarım ve kurumsal iletişimi büyük oranda
önemseyerek kullandıkları ortaya konulurken, kurumsal kültür ve kurumsal davranış
tarzlarının yansıtılmasında yetersizliklerin olduğu tespit edilmiştir.