Sosyal
medya kullanımının giderek yaygınlaştığı günümüzde, özellikle genç kuşağın
modayla ilgili yenilikleri takip etmelerinde bir takım değişiklikler meydana
gelmiştir. Bu değişiklikler, özellikle ‘Y Kuşağı’ olarak adlandırılan bu genç
kuşak temsilcilerinde, yeniliklere kolayca adapte olma ve yaygın bir şekilde
kullanma olarak kendini göstermektedir. Bu çalışmada, Y kuşağına ait moda
sektöründe çalışan profesyonel kişilerin sosyal medyada yeni bir trend olan modanın
dijitalleşmesi konusuna nasıl yaklaştıkları ve bu konu ile ilgili nasıl bir
tutum içinde oldukları incelenmiştir. Öncelikle sosyal medyada moda algısı ve
modanın dijitalleşmesi konularına yönelik kavramsal temellere yer verilmiş,
daha sonra modanın hangi dijital platformlarda daha çok takip edildiği üzerine
6 uzman kişi ile derinlemesine görüşme gerçekleştirilmiştir. Yeniliklerin
yayılımı kuramı çerçevesinde incelenen araştırmanın sonucunda, Y kuşağının
modanın dijitalleşmesi konusunda çok aktif bir kullanıma sahip olduğu, bu
platformu özellikle tercih ettiği hatta modanın gelişimine bu bağlamda yön
verdikleri ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 4 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 29 |