Bu çalışma, bugün rakipsiz bir bilgi ve
haber kaynağı olarak yükselen Google’ın, görünürdeki hizmetlerinin perde
arkasına bakmak ve kapitalist pazar ilişkileriyle şekillenen tekel konumunun
haberciliğe etkilerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın odağına,
Google’ın dijital dünyada ortaya koyduğu yeni iş modelinden en çok etkilenen
alanların başında gelen haber medyası yerleştirilmiştir. Çalışmada, Google’ın
dijital dünyada yeni üretim biçimi, dağıtım kanalları ve gelir elde etme
üçgeninde haberciliği nasıl etkilediği sorusunun cevabı işin sahasında yer alan
profesyonellerin görüş ve deneyimleri üzerinden betimlenmeye çalışılmıştır.
Araştırmada, konuyla ilişkili literatür çerçevesinde, Google’ın
ekonomi politiği, kullanıcı bilgilerinin metalaştırılarak reklam piyasasında
satılması ile ortaya çıkan durum merkeze alınarak açıklanmaya ve Google’ın
internet haber medyasında yarattığı dönüşüm ana hatlarıyla ortaya konmuştur. Niteliksel
araştırma yaklaşımının benimsendiği çalışmada bulgular, araştırma soruları ve verilerden
hareketle oluşturulmuş ve ana başlıklar altında aktarılmıştır. Araştırma
sonuçlarından yola çıkarak habercilik eğitimi ve bu alanda yapılacak çalışmalar
için öneriler sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 5 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 29 |