Tüketicileri korumak amacıyla, reklam verenlere, reklamcılara ve yayın kuruluşlarına
getirilen sınırlılıklara, uygulanan yaptırım ve çeşitli cezalara rağmen aldatıcı pratiklere
yoğun bir biçimde rastlanmaktadır. Türkiye’deki hukuki denetim bu tür aldatıcı
uygulamaları engellemede ya da en azından azaltmada yetersiz kalmaktadır. Bu
nedenle reklam denetimine ilişkin yeni yaklaşımların ve yöntemlerin geliştirilmesine
ihtiyaç vardır. Bu amaçla bu çalışmada mevcut hukuki uygulamalar ele alınmış ve
tüketicinin korunması kapsamında bunların yetersiz ve etkisiz kalma nedenleri eleştirel
bir bakış açısı ile tartışılmıştır. Sonuç olarak ise reklam denetimi sorununu çözmeye
katkı sağlayabileceği düşünülen, tüketicinin davranış ve/veya algı değişimini esas
almayan, içerik odaklı yaklaşım önerilmiştir.
Reklam İletişimi Reklam Denetimi Reklam Mevzuatı Aldatıcı Reklamlar Tüketicinin Korunması
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 10 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 29 |