Bu çalışmada sosyal medyanın
dijital gazeteler açısından önemi ortaya çıkarmak amacıyla, dijital yerli
gazetelerin sosyal medya stratejilerinin neler olduğu ve sosyal medyanın haber
okunurluğuna etkisinin ne olduğu sorularına cevap aranmıştır. Bu amaçla, araştırma
Google Analytics raporlarına erişime olanak veren T24, Korhaber ve Rotahaber
adlı üç dijital gazete ile yürütülmüştür. Araştırmanın sonucunda, gazetelerin
sosyal ağlardaki kullanıcıyı çekmek için sitelerinde özel paylaşım formatlarına
yer verdikleri, paylaşımlarında asıl amacın sitenin trafiğini arttırmak ve
oluşturulan gündem haberlerini güçlendirmek yönünde olduğu belirlenmiştir.
Paylaşımlarında saat dilimleri değişikliğinin, okunan haber türüne bir etkisi
olmadığı belirlenmiştir. Facebook ve Twitter olarak incelenen iki ağda,
gazetelerin farklı haberleri ön plana çıkarttığı görülmüştür. Sosyal medyanın
dijital yerli gazetelerdeki haber okunurluğuna etkisine bakıldığında ise; her
gazeteye ait farklı yüzdeler elde edilmiştir. Bunun sonucunda her gazete için
belli bir oranda etkisi olduğu ancak bu etkinin beklenenden az olduğu
görülmüştür. Türkiye’deki dijital yerli gazeteler için Twitter’ın okunmaya
etkisinin daha yoğun olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 29 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 30 |