Örgütlerin içinde bulundukları kriz sürecinde
sosyal medya üzerinden paydaşları ile ilişkilerini çok hızlı ve aynı
zamanda örgütün meşruluğunu destekleyen güvenilir mesajlar ile sürdürmeleri örgütün kurumsal itibarını
zedeleyebilecek hasarlardan kaçınmak, paydaşların güvenini korumak ve örgüte
ilişkin olumlu davranışsal niyetlerini devam ettirmeleri adına önemlidir. Bu
doğrultuda bu mesajların yaratılması için kriz döneminde örgütün söylediği ve
yaptığı olarak tanımlanan krize yanıt stratejilerinin içeriği ve etkisinin
araştırılması gerekmektedir. Bu nedenle bu çalışma
krize yanıt stratejilerinden özür, acıyı paylaşma/anlayış ve bilgilendirici
stratejiler arasında algılanan kurumsal itibar, güven ve davranışsal
niyet açısından bir farklılık yaratıp yaratmadığını incelemeyi amaçlamaktadır. Alan araştırması ile 2016 yılı Ekim ayında uygunluk
örneklemi ile Antalya’daki 1080 Facebook kullanıcısı öğrenci araştırmaya dahil
edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, krize yanıt stratejilerinin kurumsal
itibar, güven ve davranışsal niyet üzerindeki etkisi incelendiğinde fark
yaratan stratejinin acıyı paylaşma /anlayış stratejisi olduğu tespit
edilmiştir.
Kriz Kriz Yönetimi Kriz İletişimi Krize Yanıt Verme Stratejileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 30 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 30 |