Annelik toplumsal olarak inşa
edilen bir kadınlık halidir. Ancak çoğunlukla kadına ilişkin bir doğallık
olarak kabul edilir. Toplumsal kabullere göre annelik kadının kendisini tam
olarak kadın hissetmesini sağlar. Ancak bu his/duygu hiçbir zaman tam olarak
telafi edilemez. Reklamlar da bu duyguyu metalarına aktarırlar. Reklamlarda
annelik imgesi hem kadının kendisini tam hissetmesini sağlayacak metaları sunar
hem de kadına yönelik egemen toplumsal kodları yeniden üretir. Buradaki
çalışmada da kadının doğal olarak anne olduğuna işaret eden reklamlar
aracılığıyla toplumsal annelik kodları analiz edilmeye çalışılmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 16 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 31 |