Bilgi
ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler, hayatımızdaki herşeyi etkileyerek
yaşam biçimlerimizde belirleyici bir rol oynamaktadır. Dijital teknolojilerin
bir sonucu olarak multimedya içerikleri barındıran yeni medya seçeneklerinin
toplumsal yaşamdaki ve bireysel tercihler üzerindeki izleri, bugün gelinen
noktada geleneksel medya anlayışında da köklü değişiklikler yaşanmasına zemin
hazırlamıştır. Daha görsel kültür odaklı bir medya anlayışının geliştiğini ve
televizyonla başlayan bu sürecin yeni medya ile ivme kazandığını
söyleyebiliriz. Etkileşimsellik, hipermetinsellik, her yerden ulaşılabilirlik
ve kullanıcı türevli içerik üretimi gibi özellikleri nedeniyle, hayatlarımızda
vazgeçilmez bir yer edinen yeni medya ve kullanım pratikleri, hızla akan
bilgiye yetişmek isteyen kullanıcılar için de tercih edilir hale gelmiştir. Teknolojik
gelişmelerle paralel olarak değişen iletişim ve bilgi edinme biçimlerimizin
sonucu olarak televizyon izlenme süreçleri de bu bağlamda genişlemiş ve
değişime uğramıştır. Özellikle genç nesil ve çocuk kullanıcılar tarafından
farklı bir medya tüketim süreci geliştirilmiştir. Bu bağlamda, televizyon
kanallarındaki yayınların yeni medyada genişleyen kullanım alanları düşünülerek
çalışmamızda, farklı yaş gruplarındaki çocuklara yönelik yayın yapan
televizyonlar olan TRT Çocuk, Baby TV ve Disney Junior kanallarının web
sayfaları pek çok açıdan incelenerek özellikle okul öncesi dönemde çocukların
zihinsel, ruhsal, sosyal ve bilişsel gelişimlerine etkisi bağlamında olumlu ve
olumsuz yanları birarada ortaya konulmaya çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 31 |