Organizations use advertising techniques in order to reflect their understanding of social responsibility to the society, by emphasizing what they have done for the development and progress of the society and their contributions to society, provide with the positive thoughts, sympathy and goodwill. For this purpose, they utilize corporate advertising activities, which are sometimes dubbed as public relations advertising, which uses information, persuasion and reminding by foregrounding the name and prestige of the organization. Due to the ever increasing awareness of environmental issues and concerns, organizations reflect through mass media and publicize through advertisements that they take into account the ecological balance, that they avoid environmental destruction, that they implement and provide financial assistance to maintain the natural balance and they sponsor activities and events in this direction. However, researchers and academics discussed to what extent such activities reflect the truth, or organizations use the activities as an eye-service or as a “green washing”.In the research environmental advertising, targets and practices are examined, green washing is disscussed as the concept including the regulations and practices of environmental advertising in USA, EU and Turkey. Also, study aims that if business organizations have collaborations with non-governmental organizations oriented nature, environment and ecology or not, and what kind.Thus, sampling of the reseach consists non-govenmental organizanizations oriented natural life, ecological life and environment. In this context, current statistics of organizations of Ministry of Internal Affairs Department of Associations and also current list of all foundation that work actively of Prime Ministry General Directorate of Foundations General Directorate of Foundations are examined in our country. The sampling frame consists keyword seaching these lists with the words environment, natural life and ecological life. Within this framework, the sampling does not include the non-govenmental organizations oriented and operated in business organizations and trademarks, private entities, local areas and cities
Environmental Advertising Corporate Advertising Environmental Advertising and Ethics Environmental Advertising and Legal Regulations
Kuruluşlar topluma sosyal sorumluluk anlayışlarını yansıtmak, toplumun gelişmesi ve ilerlemesi için neler yaptıklarını ve varlıklarının topluma katkılarını vurgulayarak, olumlu düşüncelerin, sempatinin ve iyi niyetin gelişmesini sağlamak amacıyla reklamcılık tekniklerinden yararlanmaktadırlar. Bu amaçla, kuruluşun adı ve prestijini ön planda tutmaya çalışarak bilgilendirme, ikna etme ve anımsatma gibi amaçlarla halkla ilişkiler reklamcılığı olarak da adlandırılan kurumsal reklam faaliyetlerinde bulunmaktadırlar. Özellikle çevresel konularda toplumda giderek artan bilinçlenme ve kaygılar nedeniyle kuruluşlar ekolojik dengeyi göz önünde bulundurduklarını, çevresel tahribattan kaçındıklarını, uygulama ve etkinliklerinde doğal dengenin devamlılığını sağlayıcı finansal yardımlarda bulunduklarını, bu yönde etkinliklere sponsor olduklarını kitle iletişim araçları aracılığıyla yansıtmakta, çevresel reklamlar aracılığıyla duyurmaktadırlar. Ancak bu tür faaliyetlerin ne ölçüde gerçeği yansıttığı, kuruluşların bunu bir göz boyama ya da terminolojideki deyimiyle bir “yeşil aklama-green washing” faaliyeti olarak mı gerçekleştirdikleri araştırmacı ve akademisyenler tarafından tartışılmaktadırÇalışmada çevresel reklam kavramına değinilerek, amaç ve uygulamaları üzerinde durulmuş, çevresel reklam ve yeşil aklama kavramları tartışılmıştır. Çevresel reklam uygulamaları kapsamında Avrupa Birliğinde, Amerika Birleşik Devletleri’nde ve ülkemizdeki düzenleme ve uygulamalara yer verilmiştir. Aynı zamanda ülkemizdeki ticari kuruluşların doğal çevre ve ekoloji konularında faaliyetlerde bulunup bulunmadıklarının belirlenmesi, bu alanlarda faaliyet gösteren sivil toplum örgütleriyle ne yönde bir işbirlikleri olduğunun saptanması amaçlanmıştır. Buradan hareketle araştırmanın örneklem çerçevesini doğal hayat, ekolojik yaşam ve çevre konularında faaliyette bulunan sivil toplum örgütleri oluşturmaktadır. Bu çerçevede İç İşleri Bakanlığı Dernekler Dairesi Başkanlığı’nın internet sitesinde yer alan güncel dernek istatistikleri ele alınmış ve ülkemizde faaliyet gösteren vakıflarla ilgili olarak da Başbakanlık Vakıflar Genel Müdürlüğü Vakıf Hizmetleri Dairesi Başkanlığı ile görüşülerek ülkemizde faaliyet gösteren bütün vakıfların güncel listesi temin edilmiştir. Bu dernek ve vakıflar arasından çevre, doğal hayat, ekolojik yaşam anahtar sözcükleriyle tarama yapılarak örneklem çerçevesi belirlenmiştir. Bu kapsamda ticari kuruluş ve markalar, tüzel kişiler, yerel bölge ve illere yönelik olarak faaliyette bulunan vakıf ve dernekler araştırma kapsamı dışında tutulmuştur.
Çevresel Reklam Kurumsal Reklam Çevresel Reklam ve Etik Çevresel Reklam ve Yasal Düzenlemeler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 17 |