Competition between cities became very important because of disappearing borders with globalization. In this competitive environment, cities are putting more and more efforts to show their uniqueness in order to attract more tourists, investors, industrialists and students from other cities. For this reason, by revealing their strengths, cities try to create their images which will add value to them and carry on promotional and marketing activities with a special emphasis on branding in recent years. This study focuses on the concept of city branding, gives information about city image, overcoming negative image, phases of city branding and its difficulties. Moreover the study covers several examples from Turkey and the world
Küreselleşme ile birlikte sınırları kalkan dünyada şehirlerarası rekabet daha da önem kazanmıştır. Bu rekabet ortamında kentler, diğer kentlerden farklılıklarını ortaya koyarak daha fazla turisti, yatırımcıyı, sanayiciyi ve öğrenciyi kendisine çekmek ve içinde yaşayan insanlar için daha iyi yaşanılan bir yer olabilmek için diğer şehirlerle büyük bir yarış içerisine girmişlerdir. Bu nedenle şehirler küresel platformda rekabet güçlerini arttırmak için farklı ve kuvvetli yanlarını ortaya koyarak kendilerine değer katacak bir imaj oluşturma çabası içerisinde, markalaşma çalışmalarına yönelmeye başlamıştır. Bu çalışma, kent markalaşması kavramını mercek altına alarak kent imajı, olumsuz imajla mücadele etme, markalaşma süreci ve zorlukları aşamalarını inceleyerek, dünyadan ve Türkiye’den markalaşan kentlere örnekler vermektedir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 17 |