A semiotic or linguistic text can consists more than one connotation. Many factors like cultural, historical or psychological that an individual experience, play an effective role in the determination of connotation; thus it can be said that connotation is subjective. During reception, not only a media text can consists more than one connotation, but also reproduction of that text in different channels may lead to a fact that the connotation can be perceived differently. As an automatic consequence of globalization, producers demand to widen their target groups. For this reason, they reproduce connotations of the text by using semiotics and thus they can reach to a huge target group by reproduction of one text in different media. Reproduction of a text in different media which is called intermedia storytelling and perception of that text as a commodity of culture industry which is called transmedia reproduction, are methods in order to widen target groups in the capitalist system. This article is written to explain how and under which conditions intermedia storytelling and transmedia reproduction are managed
Semiotics Culture Industry Consumption Society Intermedia Storytelling Transmedia Reproduction
Göstergesel veya dilsel bir metnin birden fazla yan anlamı bulunmaktadır. Bireyin içinde bulunduğu kültürel, tarihsel ve psikolojik birçok unsur anlamı belirlemede etkin rol oynamakta; dolayısıyla anlam öznellik içermektedir. Alımlama sürecinde, medyada yer alan tek bir metinden birden fazla anlam çıkarılabileceği gibi, metnin farklı mecralarda yorumlanması da anlamın farklı algılanmasına etki etmektedir. Küreselleşme sürecinde hedef kitlelerini genişletmek isteyen üreticiler, anlamların göstergebilimsel yöntemlerle yeniden inşasından yararlanmakta ve tek bir metnin farklı mecralarda yeniden üretimi yoluyla farklı hedef kitlelere ulaşabilmektedirler. Bir metnin, ilk oluşumundan başka bir mecrada yeniden ele alınması anlamına gelen medyalararası öyküleme ve aynı metnin medya bağlamından çıkartılıp kültür endüstrisi kapsamında meta haline gelmesini ifade eden medyalarötesi yeniden üretim; hedef kitlelerin genişletilmesi bağlamında kapitalist sistemde uygulanan yöntemler olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu makalede medyalararası öykülemenin ve medyalarötesi yeniden üretimin nasıl ve ne şartlarda gerçekleştirildiği, küresel çapta ve Türkiye’de başarıya ulaşmış örnekler arasından rastgele seçilerek ele alınacaktır
Göstergebilim Kültür Endüstrisi Tüketim Kültürü Medyalararası Öyküleme Medyalarötesi Yeniden Üretim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 20 |