BibTex RIS Kaynak Göster

Diversified Content Producers According with the Changing Products and Services in the Media

Yıl 2013, Sayı: 20, 53 - 68, 01.12.2013

Öz

When the logic of the media industry in Turkey is analyzed, an idea of production and structuring which seeks work in every sector that brings income; markets product and service; and reaches out all consumer sectors is found. Media organization that follows communication technologies and technological changes in the sector focuses on ways to attract the market’s, reader’s and other consumers’ attention in order to develop, diversify and speed up production. It continues to determine the conditions of the work force at each stage in these processes without bargain. In this study, it is shown that the increase, diversification, and technological changes shape the products, processes of production, diversification in the labour force and work conditions accordingly with the logic of media management. The work development strategies, the formation of numerous content and service chapters, the effort to use old and new media opportunities have brought along categories that suit this economy. In this structure, people who are hired according to flexible employment forms, professionals who present their specialties, readers, watchers, blogwriters take their place amongst content producers. Journalists who are the essential constituents of media form only one category of content production. The workers of and for the media diversify in the production processes that become complicated in a sector dominated by unorganized work relations.The forms of work that bring more income to the management and those working in these processes become more valuable. This study therefore analyzes the diversification of products, services, and workers, and the complication of work relations from a critical political economy perspective which is a more appropriate epistemelogical and methodological approach to the subject

Kaynakça

  • Baydar, Y. (2006). “Altaylı’nın rotası”, 9 Ocak 2006, Sabah.
  • Cemal, H. (2012). “Büyük Medyanın eski gücü neden mi yok?”, 4 Mayıs 2012, Milliyet.
  • Croteau, D., W.Hoynes (2001). The Business of Media, Corporate Media and the Public Interest. Pine Forge Press.
  • Çabuklu, Y. (2003). Özgürlükçü Düşüncenin Peşinde, İstanbul:Metis. Dündar, C. (2011). “Özeleştiri”, 4 Mart 2011, Milliyet Eagleton, T. (2006). Kuramdan Sonra, (Çev. Uygar Abacı), İstanbul: Literatür.
  • Kaare, B.Hertzberg. (2008). “Youth as Producers. Digital Stories of Faith and Life”. Nordicom Review 29: 193-204.
  • Mosco, V. (2006). “Knowledge and Media Workers in the Global Economy: Antimonies of Outsourcing”. Social Identities, Vol.12, No.6, November, 771-790, Routledge.
  • Uluç, H. (2006). “Haber pahalı, ama”, 20 Ocak 2006, Sabah http://www.yenibiris.com/adgroup.aspx?GroupID=36 http://www.milliyet.com.tr/iletisim/default.htm, i.t. 19 Aralık 2012.
  • http://www.hurriyetkurumsal.com/tr/
  • http://www.cnnturk.com/servisler/ilkeler/default.aspx
  • http://www.dmg.com.tr/tr/Kariyer.aspx , i. t. 20 Aralık 2012.
  • http://www.cnnturk.com/2012/cnn.turk.tv/12/10/yenilenen.dogan.grubu.yayin.ilkeleri.aciklandi/687984.0/index.
  • html , i.t. 11 Aralık 2012.
  • http://www.hurriyetinternetgrubu.com/2011/04/hurriyet-internet-grubu-duyurusu/, i.t. 3 Mayıs 2012.
  • Karaalioğlu, M. (2012). “Reklam bütçeleriyle korunan eski medya düzeni.” Star gazetesi, 10 Aralık 2012.
  • Star yönetimi maaş ödemelerini 50 günde bire mi çıkardı? Medyaradar-özel, http://www.medyaradar.com/
  • haber/polemikkulis-90786/star-yonetimi-maas-odemelerini-50-gunde-bire-mi-cikardi-medyaradar--ozel.html, i.t. 20 Aralık 2012.
  • Star çalışanları için bir ay 50 gün oldu! 20 Aralık 2012, http://www.gazeteciler.com/kulis/star-calisanlari-icinbir-ay-50-gun-oldu-60276h.html, i.t. 20 Aralık 2012.

Medya Sektöründe Ürün, Hizmet ve İçerik Üreticilerindeki Çeşitlenmeler

Yıl 2013, Sayı: 20, 53 - 68, 01.12.2013

Öz

Türkiye’de medya endüstrisinin mantığına bakıldığında piyasanın genel kuralları içinde yol alan, tüm sektörlere seslenen, ürün ve hizmet pazarlayan, gelir getirici tüm alanlarda iş yapmaya çalışan bir yapılanma ve üretim anlayışına sahip olduğu görülür. İletişim teknolojilerindeki değişimleri yakından izleyen medya örgütlenmeleri piyasanın, okurun, izlerin ve tüm diğer müşterilerinin ilgisini çekecek şekilde üretim ve hizmetlerini geliştirmeye, çeşitlendirmeye ve hızlandırmaya odaklanmıştır (içerik ve ürünlerin miktarındaki patlama gerçek birçok çeşitlilik ve daha yüksek kalite anlamına geliyor mu sorusu, bu yazının konusu değildir). Medya yapılanma ve stratejilerini belirleyenler, bu üretim süreçlerinin her bir aşamasında yer alan ve çok çeşitlenen işgücünün, çeşitli içerik üreticilerin koşullarını geri planda, pazarlığa girişmeden daha da kolayca belirlemeyi sürdürür. Bu çalışmada şu ortaya konulmaktadır: Medyadaki ürün ve hizmet üretimlerindeki çoğalmalar, çeşitlenmeler, teknolojik değişimler ürünleri ve üretim süreçlerini, işgücündeki çeşitlenmeleri ve çalışma koşullarını medya işletmesinin mantığına da uygun olarak, biçimlendirmiştir. İş geliştirme stratejileri, reklam ve pazarlamaya yönelik sayısız içerik ve hizmet bölümlerinin oluşturulması, eski ve yeni medyanın olanaklarını bütünleşik kullanma çabası, yeni çalışan, yeni üreten kategorilerini de beraberinde getirmiştir. Bu yapıda, esnek istihdam biçimlerine uygun çalıştırılanlar, verilen sayfa ya da köşelerde kendi uzmanlık alanlarını tanıtan öteki alanlardan profesyoneller, ilgili okurlar, daha genç çoklumedya kullanıcıları, izleyiciler, blog yazarları da doğrudan ya da dolaylı olarak içerik üreticileri arasında yerini almaktadır. Medyanın aslȋ unsurlarından sayılan gazeteciler ise, içerik üreten çalışan kategorilerinden sadece biridir. Örgütsüz çalışma ilişkilerinin hȃkim olduğu sektörde karmaşıklaşan üretim süreçlerinde görev alan medya çalışanları, ve medyaya çalışanlar değişmekte, çeşitlenmektedir. Bu çalışmada internet gazetelerinde ürün ve hizmetlerin görece çeşitlenmesi, çalışanların, içerik üretimine katılanların çeşitlenmesi üzerinde durularak en uygun epistemolojik ve metodolojik bir yaklaşım olan eleştirel ekonomi politik bir yaklaşımla analiz edilmeye çalışılmıştır

Kaynakça

  • Baydar, Y. (2006). “Altaylı’nın rotası”, 9 Ocak 2006, Sabah.
  • Cemal, H. (2012). “Büyük Medyanın eski gücü neden mi yok?”, 4 Mayıs 2012, Milliyet.
  • Croteau, D., W.Hoynes (2001). The Business of Media, Corporate Media and the Public Interest. Pine Forge Press.
  • Çabuklu, Y. (2003). Özgürlükçü Düşüncenin Peşinde, İstanbul:Metis. Dündar, C. (2011). “Özeleştiri”, 4 Mart 2011, Milliyet Eagleton, T. (2006). Kuramdan Sonra, (Çev. Uygar Abacı), İstanbul: Literatür.
  • Kaare, B.Hertzberg. (2008). “Youth as Producers. Digital Stories of Faith and Life”. Nordicom Review 29: 193-204.
  • Mosco, V. (2006). “Knowledge and Media Workers in the Global Economy: Antimonies of Outsourcing”. Social Identities, Vol.12, No.6, November, 771-790, Routledge.
  • Uluç, H. (2006). “Haber pahalı, ama”, 20 Ocak 2006, Sabah http://www.yenibiris.com/adgroup.aspx?GroupID=36 http://www.milliyet.com.tr/iletisim/default.htm, i.t. 19 Aralık 2012.
  • http://www.hurriyetkurumsal.com/tr/
  • http://www.cnnturk.com/servisler/ilkeler/default.aspx
  • http://www.dmg.com.tr/tr/Kariyer.aspx , i. t. 20 Aralık 2012.
  • http://www.cnnturk.com/2012/cnn.turk.tv/12/10/yenilenen.dogan.grubu.yayin.ilkeleri.aciklandi/687984.0/index.
  • html , i.t. 11 Aralık 2012.
  • http://www.hurriyetinternetgrubu.com/2011/04/hurriyet-internet-grubu-duyurusu/, i.t. 3 Mayıs 2012.
  • Karaalioğlu, M. (2012). “Reklam bütçeleriyle korunan eski medya düzeni.” Star gazetesi, 10 Aralık 2012.
  • Star yönetimi maaş ödemelerini 50 günde bire mi çıkardı? Medyaradar-özel, http://www.medyaradar.com/
  • haber/polemikkulis-90786/star-yonetimi-maas-odemelerini-50-gunde-bire-mi-cikardi-medyaradar--ozel.html, i.t. 20 Aralık 2012.
  • Star çalışanları için bir ay 50 gün oldu! 20 Aralık 2012, http://www.gazeteciler.com/kulis/star-calisanlari-icinbir-ay-50-gun-oldu-60276h.html, i.t. 20 Aralık 2012.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Gülcan Seçkin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA Seçkin, G. (2013). Medya Sektöründe Ürün, Hizmet ve İçerik Üreticilerindeki Çeşitlenmeler. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(20), 53-68.