The aim of this study is to analyze principals, teachers, students and parents` perceptions on mass communication tools. The sample of the study consisted of principals, teachers, students and their parents at Toros Public Vocational High School. In this case study which was in a holistic single design, participants were interviewed both individually and in focus groups to analyze their views on mass media tools. As result of the findings of the study interesting and outstanding results were revealed on the relation between mass communication tools and education. As it was a qualitative study, researcher’s beliefs were secondary and the participants’ thinking was what was required. The research sought to use qualitative methods to analyze the relevant data. As result of the findings and comments, some suggestions to improve the positive effect of mass media tools in education were put forward
Bu araştırmanın amacı; kitle iletişim araçlarının eğitime etkilerine ilişkin okul yöneticisi, öğretmen, öğrenci ve veli görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemini Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı bir ortaöğretim kurumu olan Toros Meslek Lisesi oluşturmaktadır. Bütüncül tek durum deseninde nitel bir araştırma olan bu çalışmada katılımcılarla görüşmeler yapılmış, katılımcılar bireysel ve grup olarak konuyla ilgili düşüncelerini ortaya koymuştur. Bu noktada kitle iletişim araçları ve eğitim ilişkisinin ilginç ve dikkat çekici yanları ortaya çıkmıştır. Nitel araştırmanın doğası gereği araştırmayı yönlendiren ve şekillendiren, araştırmacı değil katılımcılar olmuştur. Araştırma verileri, nitel analiz yöntemleriyle analiz edilmiş ve bulgular ortaya konmuştur. Bulgulardan yola çıkılarak yorum ve öneriler oluşturulmuştur
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 20 |