Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Sayı: 32, 257 - 268, 31.12.2019
https://doi.org/10.31123/akil.620846

Öz

It is obvious that the world is going through a very different period than the previous ones. Development has been a part of every period of human history. However, today, development is progressed quite rapidly and unforeseeably. Such a process brings along fundamental changes in almost every field. From the ways of doing business to the daily life cycles of individuals, everything has rapidly adapted to the changes. Technology,

being the reason behind these changes, has given way to radical transformations

in media as well. Started with the development of internet technology as web 1.0 and continued as web 2.0, “the new media” has become an irreplaceable tool for both the individual and for business. It has not taken a long time to discover the attractive power of this sphere that has caused extensive personal or institutional mutual interaction

than ever before. In today’s market environments where preferability is considered as the key to success in a global scale, tourism destinations are also competing with each other. The destinations tend towards social media to meet their objectives such as creating awareness, increasing recognition, being preferred, being recommended. In this study, the use of social media in Kuşadası, a tourism destination, has been examined. In this study, the use of social media in Kuşadası, which is an important tourism destination, has been examined with the content analysis method. It has been concluded that destinations should use, manage, and control their social media accounts in a stable and professional manner in order to provide competitive advantage.

Kaynakça

  • Akar E.(2009). (Pazarlama Bağlaminda Geleneksel Ve İnternette Ağizdan Ağiza İletişim: Kuramsal Bir Çerçeve . Erciyes Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 32: 113-134.
  • Akar, E. (2010). Sosyal Medya Pazarlaması (Sosyal Web’de Pazarlama Stratejileri).Ankara: Efil Yayınevi .
  • Aktaş,Babacan,E. (2016). Destinasyon Markalaşması ve Etinlikler. A. Göztaş (ed).İletişimde Serbest Yazılar. Konya: Literatürk Academia, s.254-279 ISBN: 9786053371137
  • Anderson, Eugene W. (1998). Customer Satisfaction and Word of Mouth. Journal of Service Research. 1: 5-17.
  • Aslan, A.ve Gül, Ünlü D. (2016) Instagram Fenomenleri ve Reklam İlişkisi: Instagram Fenomenlerinin Gözünden Bir Değerlendirme. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 3(2) : 41-65.
  • Babbie, E. (2004).The Practise Of Social Research. Belmont: Wadsworths/Thompson.
  • Can,I. (2016).Sosyal Medyareklamlarının Markaya Yönelik Tutuma Etkisi :Facebook Üzerinde Bir Uygulama.Sakarya: Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Contantinides,E. (2014).Foundations of Social Media Marketing,Procedia-Social and Behavioural Sciences 148:40-57, doi:10.1016/j.sbspro.2014.07.016.
  • Durmus, B., Yurtkoru, E. S., Ulusu, Y. ve Kılıç, B.(2010). Facebook’tayız 2.İstanbul Beta Yayınları.
  • Fuller, D. Wilde, S. J, Hanlan J. ve Mason, S. (2007). Destination Decision Making in Tourism Regions on Ausralia’s East Coast. Flinders Business School Research Paper Series, Flinders University Business School, Adelaide, ss:1-22.
  • Goeldner, C. Ritchie, J. ve Brent, R. (2011). Tourism: Principles, Practices, Philosophies. New Jersey:John Wiley&Sons, Inc.
  • Hew,J.Lee V. Ooi K.ve Lin B. (2016. )Mobile Social Commerce:The Booster For Brand Loyalty Computers In Human Behaviour,59:s.142-157.
  • Karlsson,K.M.(2016).Marketing through İnstagram. :http://scholar..dominican.edu/scw/scw2016/AllConference/104/
  • Milano, R., Baggio, R. ve Piattelli, R. (2011).The Effects Of Online Social Media On Tourism Websites”, 18th International Conference on Information Technology and Travel & Tourism, Austria.
  • Özbay, G. ve Sarıışık, M. (2013). Elektronik Ağızdan Ağıza İletişim Kanalı Olarak Sanal Tüketici Yorumları, International Conference On Eurasian Economies.St. Petersburg:s.2-10
  • Özdemir, G. (2008). Destinasyon Pazarlaması. Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Özeltürkay,Y. Bozyiğit, S. ve Gülmez, M. (2017). Instagram’dan Alışveriş Yapan Tüketicilerin Satın Alma Davranışları: Keşifsel Bir Çalışma. Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi.12(48):175-198.
  • Sariişik, M. ve Özbay, G.(2012).Elektronik Ağızdan Ağıza İletişim VeTurizm Endüstrisindeki Uygulamalara İlişkin Bir Yazın İncelemesi. Uluslararası Yönetim İktisat Ve İşletme Dergisi.16:s.1- 22.
  • Singh,S.Diamo, A.(2017).Sosyal Medya Pazarlaması.Ankara:Nobel Yaşam.
  • Tutgun,Ünal, A. (2015). Sosyal Medya Bağımlılığı: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Yayımlanmamış Doktora Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Yavuz,C.N. (2017).Instagram’da Alışveriş ve Materyalizm.Pamukkale İşletme ve Bilişim Yönetimi Dergisi,1:s 1-11.
  • Wally, E.ve Koshy, S. (2014). The Use Of Instagram As A Marketing Tool By Emirati Female Entrepreneurs: An Exploratory Study. 29th International Business Research Conference. Australia:1-19.
  • ZORAL YÜCEBAŞ, M. Y., (2010). Müşteri Memnuniyetsizliğinde Ağızdan Ağıza İletişimin Sonuçları Üzerine Bir Uygulama.Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.İzmir:Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • WEB_2. Instagram. http://instagram.com/about/faq/ (21.03.2018).
  • WTM (https://www.hospitalitynet.org/file/152004388.pdf,2010).
  • https://www.tourismgeneris.com/_res/file/3792/49/0/FutureBrand_CBI_2009_full.pdf).
  • https://therealtimereport.com/2011/07/26/social-media-incidents-cost-typical-enterprise-4-million-in-the-last-12-months/
  • http://bumhaber.hurriyet.com.tr/2011/07/sosyal-medyanin-gucu/

Dijital İletişim Perspektifinden Destinasyon Markalaşması:Kuşadası’na yönelik bir inceleme

Yıl 2019, Sayı: 32, 257 - 268, 31.12.2019
https://doi.org/10.31123/akil.620846

Öz

Dünyanın önceki yaşam dilimlerinden çok daha farklı bir dönem yaşadığı açıkça ortadadır. İnsanlık tarihinin her döneminde gelişim yaşanmıştır. Ancak günümüzde gelişim oldukça hızlı ve öngörülemeyen bir şekilde seyretmektedir. Böylesi bir süreç hemen hemen her alanda köklü değişimleri de beraberinde getirmektedir. İşletmelerin iş yapma biçimlerinden, bireylerin gündelik yaşam döngülerine kadar her şey değişime hızla adapte olmuş durumdadır. Söz konusu değişimlerin sebebi olan teknoloji medya alanında da radikal dönüşümlere sebep olmuştur. İnternet teknolojisinin gelişimi ile başlayan web 1.0, daha sonra web 2.0 olarak devam eden “yeni medya” gerek birey gerek iş bağlamında vazgeçilmez bir araç haline gelmiştir. Kişisel ya da kurumsal, karşılıklı etkileşimin bugüne kadar hiç olmadığı şekilde yoğun gerçekleşmesine sebep olan bu mecranın çekim gücünün keşfedilmesi çok zaman almamıştır. Küresel ölçekte tercih edilirliğin başarının anahtarı olarak kabul edildiği günümüz pazar ortamlarında turizm destinasyonları da birbiri ile yarışmaktadır. Farkındalık yaratmak, bilinirliği artırmak, tercih edilmek, tavsiye edilmek gibi amaçlarını gerçekleştirme noktasında destinasyonlar da yeni medyaya yönelmektedir.
Bu çalışma itibarıyla önemli bir turizm destinasyonu olan Kuşadası’nın sosyal medya kullanımı, içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Destinasyonların rekabet avantajı sağlayabilme sürecinde sosyal medya hesaplarını istikrarlı ve profesyonelce kullanmaları, yönetmeleri ve denetlemeleri gerekliliği sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Akar E.(2009). (Pazarlama Bağlaminda Geleneksel Ve İnternette Ağizdan Ağiza İletişim: Kuramsal Bir Çerçeve . Erciyes Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 32: 113-134.
  • Akar, E. (2010). Sosyal Medya Pazarlaması (Sosyal Web’de Pazarlama Stratejileri).Ankara: Efil Yayınevi .
  • Aktaş,Babacan,E. (2016). Destinasyon Markalaşması ve Etinlikler. A. Göztaş (ed).İletişimde Serbest Yazılar. Konya: Literatürk Academia, s.254-279 ISBN: 9786053371137
  • Anderson, Eugene W. (1998). Customer Satisfaction and Word of Mouth. Journal of Service Research. 1: 5-17.
  • Aslan, A.ve Gül, Ünlü D. (2016) Instagram Fenomenleri ve Reklam İlişkisi: Instagram Fenomenlerinin Gözünden Bir Değerlendirme. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 3(2) : 41-65.
  • Babbie, E. (2004).The Practise Of Social Research. Belmont: Wadsworths/Thompson.
  • Can,I. (2016).Sosyal Medyareklamlarının Markaya Yönelik Tutuma Etkisi :Facebook Üzerinde Bir Uygulama.Sakarya: Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Contantinides,E. (2014).Foundations of Social Media Marketing,Procedia-Social and Behavioural Sciences 148:40-57, doi:10.1016/j.sbspro.2014.07.016.
  • Durmus, B., Yurtkoru, E. S., Ulusu, Y. ve Kılıç, B.(2010). Facebook’tayız 2.İstanbul Beta Yayınları.
  • Fuller, D. Wilde, S. J, Hanlan J. ve Mason, S. (2007). Destination Decision Making in Tourism Regions on Ausralia’s East Coast. Flinders Business School Research Paper Series, Flinders University Business School, Adelaide, ss:1-22.
  • Goeldner, C. Ritchie, J. ve Brent, R. (2011). Tourism: Principles, Practices, Philosophies. New Jersey:John Wiley&Sons, Inc.
  • Hew,J.Lee V. Ooi K.ve Lin B. (2016. )Mobile Social Commerce:The Booster For Brand Loyalty Computers In Human Behaviour,59:s.142-157.
  • Karlsson,K.M.(2016).Marketing through İnstagram. :http://scholar..dominican.edu/scw/scw2016/AllConference/104/
  • Milano, R., Baggio, R. ve Piattelli, R. (2011).The Effects Of Online Social Media On Tourism Websites”, 18th International Conference on Information Technology and Travel & Tourism, Austria.
  • Özbay, G. ve Sarıışık, M. (2013). Elektronik Ağızdan Ağıza İletişim Kanalı Olarak Sanal Tüketici Yorumları, International Conference On Eurasian Economies.St. Petersburg:s.2-10
  • Özdemir, G. (2008). Destinasyon Pazarlaması. Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Özeltürkay,Y. Bozyiğit, S. ve Gülmez, M. (2017). Instagram’dan Alışveriş Yapan Tüketicilerin Satın Alma Davranışları: Keşifsel Bir Çalışma. Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi.12(48):175-198.
  • Sariişik, M. ve Özbay, G.(2012).Elektronik Ağızdan Ağıza İletişim VeTurizm Endüstrisindeki Uygulamalara İlişkin Bir Yazın İncelemesi. Uluslararası Yönetim İktisat Ve İşletme Dergisi.16:s.1- 22.
  • Singh,S.Diamo, A.(2017).Sosyal Medya Pazarlaması.Ankara:Nobel Yaşam.
  • Tutgun,Ünal, A. (2015). Sosyal Medya Bağımlılığı: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Yayımlanmamış Doktora Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Yavuz,C.N. (2017).Instagram’da Alışveriş ve Materyalizm.Pamukkale İşletme ve Bilişim Yönetimi Dergisi,1:s 1-11.
  • Wally, E.ve Koshy, S. (2014). The Use Of Instagram As A Marketing Tool By Emirati Female Entrepreneurs: An Exploratory Study. 29th International Business Research Conference. Australia:1-19.
  • ZORAL YÜCEBAŞ, M. Y., (2010). Müşteri Memnuniyetsizliğinde Ağızdan Ağıza İletişimin Sonuçları Üzerine Bir Uygulama.Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.İzmir:Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • WEB_2. Instagram. http://instagram.com/about/faq/ (21.03.2018).
  • WTM (https://www.hospitalitynet.org/file/152004388.pdf,2010).
  • https://www.tourismgeneris.com/_res/file/3792/49/0/FutureBrand_CBI_2009_full.pdf).
  • https://therealtimereport.com/2011/07/26/social-media-incidents-cost-typical-enterprise-4-million-in-the-last-12-months/
  • http://bumhaber.hurriyet.com.tr/2011/07/sosyal-medyanin-gucu/
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fulya Mürteza 0000-0001-9220-7276

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 16 Eylül 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 32

Kaynak Göster

APA Mürteza, F. (2019). Dijital İletişim Perspektifinden Destinasyon Markalaşması:Kuşadası’na yönelik bir inceleme. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(32), 257-268. https://doi.org/10.31123/akil.620846