Sosyal medya genç kullanıcılar için önemli bir bilgi kaynağı konumundadır. Özellikle önemli toplumsal olaylarda sosyal medya bilgiye ulaşmak için ilk kontrol edilen ortamların başında gelmektedir. Bu nedenle sosyal medyadan edinilen bilginin güvenilirliğinin belirlenmesi önemli bir hal almıştır. Güvenilirlik algısı aynı zamanda bilgiyi paylaşma davranışı üzerinde de etkili olabilmektedir. Bu çalışma sosyal medyaya yönelik güvenilirlik algısının bilgi edinme ve bilgi paylaşma davranışına etkisi üzerinde durmaktadır. Çalışmanın amacı önemli toplumsal olaylar sırasında üniversite öğrencilerinin sosyal medyadan edindikleri bilgilere yönelik güvenilirlik algılarını ve bilgi paylaşma davranışlarını incelemektir. Araştırma nicel paradigma kapsamında gerçekleştirilmiştir. Hazırlanan ölçeklerden edinilen veriler üzerinden betimsel, ilişkisel ve karşılaştırmalı analizler yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre öğrencilerin sosyal medya kullanım alışkanlıkları, eğitim alanları ve sınıf düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Ayrıca öğrencilerin sosyal medya güvenilirlik algılarının, sosyal medyada paylaşım yapma davranışları üzerinde etkili olduğu görülmüştür.
Social media is an important source of information for young users. Especially in important social events, social media is one of the first controlled environments to reach information. For this reason, it has become important to determine the credibility of information obtained from social media. At the same time, the credibility perception can also have an impact on knowledge sharing behavior. This study focuses on the impact of credibility perception on social media on information acquisition and sharing behavior. The purpose of the study is to examine the social media credibility perceptions and information sharing behaviors of university students. In the research, descriptive, relational and comparative analyzes were performed on the data obtained from the scales prepared within the scope of the quantitative paradigm. According to the results of the research, statistically significant relationships were found between students’ social media usage habits, education areas and class levels. Moreover, it has been seen that students’ perception of social media credibility has an effect on the behavior of sharing in social media.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 12 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 32 |