Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Şehir Markalaşmasında Sosyal Medyanın Şehir İmajına Katkısı: İzmir Üzerine Nicel Bir Araştırma

Yıl 2020, Sayı: 34, 338 - 353, 31.12.2020
https://doi.org/10.31123/akil.779563

Öz

Son yıllarda her alanda kendini gösteren ve her alana nüfuz eden sosyal medya olgusu, ticari markalarda olduğu gibi şehir markaları için de büyük önem taşımaktadır. Bu bağlamda şehrin ayırt edici ve güçlü özelliklerinin ön plana çıkarılmasında, uzak bölgelerdeki insanlara tanıtılmasında, marka kimliğinin yansıtılmasında ve pozitif şehir marka imajı oluşturulmasında sosyal medya önemli bir araç olarak görülmektedir.
Bu çalışmanın amacı, markalaşma sürecinde şehirlerin sosyal medya hesaplarının şehir imajına katkı sağlayıp sağlamadığını tespit edebilmektir. Bu bağlamda İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin sosyal medya hesabını takip eden ve etmeyenler arasında İzmir’in şehir imajı algısının farklılık gösterip göstermediğine bakılmıştır. Araştırma kapsamında İzmir’de yaşayan 513 katılımcıya, tabakalı örneklem yöntemi ile anket yapılmış olup elde edilen veriler, SPSS 21.0 programında testler yapılarak yorumlanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, şehir sakinlerinde, belediyenin sosyal medya hesaplarını takip edenler ile etmeyenler arasında şehir imajı algısında anlamlı farklılık bulunmamıştır.

Kaynakça

  • Altunışık, R., Coşkun R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım E. (2010). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı. Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Başçı, A. (2012). Şehir Markalama: Şehir Markalamanın Altyapısı. The Brandage dergisi, Sayı: 4.
  • Çiftçi, H. (2017). Turistik Destinasyonların Pazarlamasında Kent İmajı Algısı: Mardin İli Üzerine Bir Uygulama. International Journal of Academic Value Studies. 3, 224-236. DOI: 10.23929/javs.273.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2016). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik: SPSS ve Lisrel Uygulamaları, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • D’Antonio, S. (06.09. 2017). Social media and city branding: a challenge for local authorities and urban communities. Erişim Adresi: http://urbact.eu/social-media-and-city-branding-challenge-local-authorities-and-urban-communities.
  • Dülgerbaki, T. (2015). Yerel Yönetimlerde Sosyal Medya Planlaması ve Uygulama Stratejileri. İstanbul: Erguvan Yayınevi. Geçikli, F. (2012). Şehir İmajı: Amasya Şehri üzerine Bir Uygulama. Ankara: Fenomen Yayınları.
  • Gilboa, S., Vianelli, D., Pastore, A., Herstein, R., (2015). A Summated Rating Scale for Measuring City Image. Cities, 44, 50-59. http://dx.doi.org/10.1016/j.cities.2015.01.002.
  • Gümüş. N. (2016, Ocak). Şehir Pazarlamasında Sosyal Medya Kullanımı: 30 Büyükşehir Belediyesi Üzerinde Bir Araştırma. Uluslararası Yönetim, Ekonomi ve Politika kongresinde sunulan bildiri İstanbul. Proceedings Book, 3787-3801. Erişim Adresi: https://www.researchgate.net/publication/311571771_.
  • Karagöz, Y. (2016). SPSS ve AMOS 23 Uygulamalı İstatistiksel Analizler. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • King, B. (2016). Augmented-Artırılmış Gerçeklik. Çev.: Balaban, K., İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Korelin K. ve Schneider E., (2009). City Branding an Outlook of Four International Cities, International Marketing Master’s Program.
  • Lieberman, M. (05.04.2018). The Most Popular Cities on Instagram in 2017. Erişim Adresi https://www.travelandleisure.com/photography/instagram-cities-2017.
  • Paganoni, M. C., (2015). City Branding and New Media: Linguistic Perspectives, Discursive Strategies and Multimodality. London: Palgrave Macmillan.
  • Sezgin, M. ve Ünüvar, Ş. (2011). Sürdürülebilirlik ve Şehir Pazarlaması Ekseninde: Yavaş Şehir. Konya: Çizgi Kitabevi.
  • Ulaş, S. (2020). Marka İletişiminde Sosyal Medya ve Çevrimiçi Etkileşim (Online Engagement) İlişkisi: Limasol Türk Kooperatif Bankası Örneği. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9, 274-285. DOI: 10.33206/mjss.525226.
  • Zhou, L, ve Wang, T. (2014). Social Media: A New Vehicle For City Marketing in China. Cities, 7, 27–32. DOI: 10.1016/j.cities.2013.11.006.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Yalçın 0000-0003-1269-4540

Zekiye Akıncı Vural 0000-0002-4902-4973

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 12 Ağustos 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Sayı: 34

Kaynak Göster

APA Yalçın, M., & Akıncı Vural, Z. (2020). Şehir Markalaşmasında Sosyal Medyanın Şehir İmajına Katkısı: İzmir Üzerine Nicel Bir Araştırma. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(34), 338-353. https://doi.org/10.31123/akil.779563

Cited By

İŞVEREN MARKALAŞMASI: PAZARLAMA YÖNETİCİLERİ ÜZERİNE NİTEL BİR ARAŞTIRMA
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi
Emine AZİZOĞLU
https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.897630