Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’de Endüstri 4.0 Döneminde Reklamcılığın Yol Haritasına Yönelik Bir Çalışma

Yıl 2021, Sayı: 36, 159 - 177, 31.12.2021
https://doi.org/10.31123/akil.988622

Öz

Sanayileşme süreçleri teknolojinin gelişimi ile birlikte belirli periyotlar halinde gelişim ve değişim göstermektedir. Günümüzde yapay zekaya sahip makinelerin var olduğu, ileri seviyelerde bağlantısallığın sağlandığı, yapay zeka, büyük veri, nesnelerin interneti, ileri teknoloji video teknolojilerinin kullanılmakta olduğu bir dönem olan Sanayi 4.0 kavramından söz edilmektedir. Bu teknolojilerin gelişim göstermesi ile insanoğlu daha önceki sanayi dönemlerinde olduğu gibi üretim sektöründen hizmet sektörüne teknoloji transferi sağlamaktadır. Bu dönemde endüstride geliştirilen teknolojiler reklamcılık alanında da uygulanmaya başlanmıştır. Reklamcılık alanına yeni teknolojilerin girmesiyle birlikte reklam teknolojilerinde, reklam türlerinde, reklam medyasında, reklam yöntemlerinde ve reklamın uygulama alanlarında inovatif değişiklikler beklenmektedir. Bu araştırmada da endüstri 4.0 ile birlikte anılan teknolojilerin reklamcılık endüstrisini nasıl değiştireceğini ve geliştireceğini öngörerek, geleceğe yönelik bir yol haritası oluşturulması hedeflenmektedir. Bu kapsamda, yol haritasının oluşturulabilmesi amacıyla reklam uzmanlarından üç aşamadan oluşan Delphi anketi yöntemi kullanılarak veri toplanmıştır. Çalışma kapsamında elde edilen veriler ile reklamcılık alanında endüstri 4.0 ile yaşanan gelişmelerin yansımalarına değinilmiş ve reklamcılığın gelecek yol haritası oluşturulmuştur. Bu doğrultuda yaşanacak değişimlerin reklam endüstrisinde teknolojik altyapıya uyum ve tüketicilerin değişen ihtiyaç ve beklentilerine yanıt verme konuları olduğu sonucuna varılmıştır. Çalışma çıktılarının reklam profesyonelleri ve uygulayıcılarının gelecekteki değişikliklere hazırlanmasına yol gösterici olması ve geleceğin reklam araştırmalarına ışık tutması beklenmektedir.

Kaynakça

  • Ahn, J. B. (2020). A Study on Advertising Future Development Roadmap in the Fourth Industrial. International Journal of Internet,Broadcasting and Communication, 12(2), 66-76.
  • Akben, İ., & Avşar, İ. İ. (2018). Endüstri 4.0 ve Karanlık Üretim: Genel Bir Bakış. Türk Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 3(1), 26-37.
  • Aksu, H., Babun, L., Conti, M., Tolomei, G., & Uluağaç, S. A. (2018). Advertising in the IoT Era: Vision and Challenges. IEEE Communications Magazine, 56(11), 138-144.
  • Allcoat, D., & Mühlenen, A. (2018). Learning in virtual reality: Effects on performance, emotion and engagement. Research in Learning Technology, 26(1), 1-13. doi:https://doi.org/10.25304/rlt.v26.2140
  • Cha, Y. R. (2018). Artificial Intelligence Strategy for Advertising and Media Industries: ocused on In-depth Interviews. The Journal of the Korea Contents Association, 18(9), 102-115.
  • Dahlen, M., & Rosengren, S. (2016). If Advertising Won’t Die, What Will It Be? Toward a Working Definition of Advertising. Journal of Advertising, 45(3), 334-345.
  • Goodman, C. M. (1987). The Delphi technique: a critique. Journal of Advanced Nursing, 12(6), 729-734.
  • Graessley, S., Horak, J., Kovacova, M., Valaskova, K., & Poliak, M. (2019). Consumer attitudes and behaviors in the technology-driven sharing economy: Motivations for participating in collaborative consumption. Journal of Self-Governance and Management Economics, 7(1), 25-30.
  • Kemper, H.-G., Fettke, P., Feld, T., & Hoffmann, M. (2014). Industry 4.0. Business & Information Systems Engineering, 6(4), 239-242.
  • Kerr, G., & Richards, J. (2020). Redefining advertising in research and practice. International Journal of Advertising, 1-24. doi:10.1080/02650487.2020.1769407
  • Kinzel, H. (2017). Industry 4.0 – Where does this leave the Human Factor? Journal of Urban Culture Research, 15, 70-83. Lee, H., & Cho, C.-H. (2020). Digital advertising: present and future prospects. International Journal of Advertising, 39(3), 332-341.
  • Richards, J. I., & Curran, C. M. (2002). Oracles on “Advertising”: Searching for a Definition. Journal of Advertising, 31(2), 63-77. Şahin, A. E. (2001). Eğitim Araştırmalarında Delphi Tekniği ve Kullanımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 215-220.
  • Sima, V., Gheorghe, I. G., Subi´c, J., & Nancu, D. (2020). Influences of the Industry 4.0 Revolution on the Human Capital Development and Consumer Behavior: A Systematic Review. Sustainability, 12(10), 1-28.
  • Acuity, A. (2017, 15 Aralık). Acuity. https://www.acuityads.com/blog/2017/12/15/what-is-programmatic-advertising/#:~:text=Programmatic%20advertising%20is%20the%20automated,efforts%20in%20one%20technology%20platform. adresinden 07.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Herrington, J. (2017, 20 Haziran). Samsung. Samsung Newsroom U.S. https://news.samsung.com/us/2017-samsung-family-hub-refrigerator-announcement/ adresinden 17.03.2021 tarihinde erişildi.
  • Kemp, S. (2020, 18 Şubat). Digital 2020: Turkey. Datareportal. https://datareportal.com/reports/digital-2020-turkey adresinden 23.03.2021 tarihinde erişildi.
  • Payaver, İ. (2017, 12 Aralık). Industry 4.0: The Effect on Customer Experience. https://blog.getpayever.com/industry-4-0-the-effect-on-customer-experience-71cbbb1d1a86 adresinden 16.03.2021 tarihinde erişildi.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Betül Çepni Şener 0000-0002-1894-6799

Engin Coşkun 0000-0002-7977-3369

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 30 Ağustos 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 36

Kaynak Göster

APA Çepni Şener, B., & Coşkun, E. (2021). Türkiye’de Endüstri 4.0 Döneminde Reklamcılığın Yol Haritasına Yönelik Bir Çalışma. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(36), 159-177. https://doi.org/10.31123/akil.988622