Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yeni Dünya Sistemince Sosyal Medya Pazarlaması: Instagram’dan Organik Ürün Tercihi

Yıl 2021, Sayı: 36, 457 - 482, 31.12.2021
https://doi.org/10.31123/akil.988904

Öz

Mobil internetteki hızlı gelişmelerle birlikte sosyal medya platformlarının mobil uygulamalarını kullanan kişi sayısı gün geçtikçe artmaktadır. En bilinen sosyal medya ürünleri arasında anlık mesajlaşma hizmeti veren Facebook, mikroblog hizmeti veren Twitter ve anlık fotoğraf paylaşma hizmeti veren Instagram örnek olarak gösterilebilir. Yeni dünya sistemi olarak da adlandırılan günümüz dijital çağında kullanıcıların bıraktıkları dijital ayak izleri sosyal medya iletişimlerini, tutumlarını, deneyimlerini ve değerlerini anlamada oldukça önemli araştırma verileridir. Bu bağlamdan yola çıkılarak araştırmanın amacı, yeni dünya sisteminde sosyal medya pazarlamasının platformlarından biri olan Instagram’ın organik ürün tercihi örneği kapsamında ele alınmasına ilişkin katılımcı görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmanın amacına yönelik olarak, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 29 yaş ve üstü gönüllü 18 katılımcıdan oluşmuştur. Araştırmanın çalışma grubunu oluşturan katılımcılarla COVID-19 pandemisi nedeniyle görüşmeler Google Meet üzerinden yapılmıştır. Araştırmanın veri toplama aracı olarak araştırmanın çalışma grubunun demografik özelliklerini belirlemeye yönelik 3 soru ve sosyal medya pazarlamasının platformlarından biri olan Instagram’ın organik ürün tercihlerinin belirlenmesine yönelik 19 yarı yapılandırılmış açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Veriler MAXQDA 2018 Programı ile betimsel analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarının tüketicilerin en fazla zaman geçirdiği sosyal medya platformlarından biri olan Instagram’ın organik ürün tercihinde sosyal medya pazarlamasında ilgili alanyazına katkı sağlayacağı düşünülmektedir

Kaynakça

  • Abbar, S., Mejova, Y., & Weber, I. (2015). You tweet what you eat: Studying food consumption through Twitter (pp. 3197-3206). In Proceedings of the 33rd Annual ACM Conference on Human Factors in Computing Systems.
  • Agam, D. N. L. A. (2017). The impact of viraljrriarketing through Instagram. Australasian Journal of Business, Social Science and Information Technology, 4(1), 40-45.
  • Babbie, E. (2007). The practice of social research (11th Edition). California: Thomson Wadsworth.
  • Blom, S. S., Gillebaart, M., De Boer, F., van der Laan, N., & De Ridder, D. T. (2021). Under pressure: Nudging increases healthy food choice in a virtual reality supermarket, irrespective of system reasoning. Appetite, 160, 105116.
  • Blundell, K. L., & Forwood, S. (2021). Using a social media app, Instagram, to affect what undergraduate university students choose to eat. Appetite, 157, 104887.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sinem Eyice Basev 0000-0001-8936-1985

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 31 Ağustos 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 36

Kaynak Göster

APA Eyice Basev, S. (2021). Yeni Dünya Sistemince Sosyal Medya Pazarlaması: Instagram’dan Organik Ürün Tercihi. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(36), 457-482. https://doi.org/10.31123/akil.988904