Dijital teknolojilerin yaygınlaşması, sosyal medya platformlarının haber takibi amacıyla kullanılması, özellikle genç okurların değişen haber-tüketim alışkanlıkları ve Covid-19 pandemisinin etkisiyle geleneksel gazetecilik bir süredir kriz içindedir. Sosyal medya gerek haber tüketimi gerekse de reklam açısından haber kuruluşları için ciddi bir rakip haline gelmiştir. Bu çalışmada, Birleşik Krallık’ta Londra ve Cardiff şehirlerinde 200 katılımcı ile gerçekleştirilen haber tüketim alışkanlıkları anketinin bulgularından yararlanılarak sürdürülebilir habercilik bağlamında okuyucuların haberden beklentileri ve haber tüketim alışkanlıkları tartışılmaktadır. Anket, TÜBİTAK'ın mali desteği ile yürütülen sürdürülebilir habercilik konusundaki geniş çaplı bir araştırmanın parçasını oluşturmaktadır. Bulgular, okuyucunun, haber takibi için sosyal medya da dahil olmak üzere dijital platformları yoğun bir şekilde tercih ettiğini ve Pandemi döneminde dijital platformlara ilginin arttığını ortaya koymaktadır. Tüketicinin/okuyucunun temel beklentisinin güvenilirlik, kolay erişim, okuma ve kullanım kolaylığı, kişiselleştirilmiş, okuyucuya özel içerik ve daha az reklama maruz kalmak olduğu görülmektedir. Genç okurların “haber kuruluşu” olmayan sosyal media platformlarını haber takibi için tercih ettikleri de bulgular arasındadır. Okur-temelli gelirler sürdürülebilir habercilik için temel gelir kaynaklarından biridir. Medyanın, okur gelirlerini arttırmak ve bunu sürdürülebilir kılmak için okuyucuların beklentilerini doğru analiz etmesi ve okuyucu için değer yaratacak haber içerikleri üretmesi gerektiği görülmektedir.
Haber Tüketimi Sürdürülebilir Habercilik Değer Yaratma Okur Geliri Birleşik Krallık
Cardiff Üniversitesi JOMEC Araştırma Komitesi'nden alınan etik kurul onayı ekli belgelerde sunulmuştur
TÜBİTAK
1059B192000856 (TÜBİTAK 2219)
TÜBİTAK'a araştırmaya desteğinden dolayı teşekkür ederim.
Because of digitalisation, social media platforms usage for news follow-up, the changing news consumption habits of young readers, and the COVID-19 pandemic, traditional journalism has been in a crisis for a while. Social media has become a significant competitor for news organisations in terms of both news consumption and advertising. Using the findings of the news consumption habits survey conducted with 200 participants in the United Kingdom (in London and Cardiff), this study discusses readers' expectations and consumption habits in the context of sustainable journalism. The survey constitutes a part of large-scale research carried out with the financial support of TÜBİTAK. It is revealed that readers heavily prefer digital platforms, including social media, for news follow-up, and this interest increased during the Pandemic. The main expectations of the consumer/reader are reliability, easy access/use, easy-to-follow, personalised/reader-specific content, and less advertising. Among the findings is that young readers prefer social media platforms that are not "news organisations" to follow the news. Reader-based revenues are regarded as the most crucial income for sustainable journalism. Media needs to understand the reader's expectations and produce news content that will create value for them to generate sustainable reader income.
News Consumption Sustainable Journalism Value Creation Reader Income United Kingdom
Ethical approval was received on 9th February 2022 with the numbered decision 21/22JOMEC006 from the Cardiff University School of Journalism Media and Culture (JOMEC) Research Committee.
TUBİTAK
1059B192000856 (TÜBİTAK 2219)
Thanks to TUBİTAK for their financial support of this research.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Gazetecilik |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 1059B192000856 (TÜBİTAK 2219) |
Erken Görünüm Tarihi | 21 Nisan 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 2 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 44 |