İletişim alanında yapay zeka kullanımı stratejik bir öneme sahiptir. Ancak çoğu iletişim profesyonelleri ve akademisyenler yapay zekanın önemli oranda ivme kazandığının farkında olmamaktadır. Bu çalışma, iletişim dergileri üzerinden yapay zekânın nasıl kullanıldığını, etkilerini ve iletişim alanında ne kadar önemli olduğunu incelemeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma bir içerik analizi ve bibliyometrik analiz çalışması olarak tasarlanmıştır. Çalışmanın örneklemi Web of Science Q1 indeksli iletişim dergilerinde yayınlanan yapay zeka tabanlı makalelerdir. SCImago Journal & Country Rank ölçüm verilerine dayalı olarak iletişim alanı anahtar kelimesine göre ilk 16 makale seçilmiş ve incelenmiştir. Bu çalışma iletişim sektörü ve iletişim bilim alanında yapay zekâ kullanımını, yapay zekânın etkilerini ve önemini ve iletişim alanında yapay zekâ tabanlı teknolojileri ortaya koymaktadır. İletişim dergilerinde yapay zekâ tabanlı makaleler üzerinden en çok kullanılan yöntemin yarı yapılandırılmış mülakat olduğu tespit edilmiştir. İletişim dergilerindeki yapay zekâ tabanlı makalelerde ortak anahtar kelimelerin insan-makine iletişimi, makine öğrenme, yapay ajanslar, yapay zekâ, önyargılar, sosyal medya kavramları olduğu görülmüştür. Bu çalışmada iletişim bilimi ve yapay zekâ teknolojileri arasında pozitif bir ilişki olduğu gözlemlenmiştir. Bu çalışma yapay zekâ, iletişim, iletişimde yapay zekânın etkileri, yeni iletişim teknolojileri, üretken yapay zekâ, insan-makine iletişimi ve diğer ilişkili alanlardaki konularda yapılacak yeni çalışmalara katkı sağlamaktadır.
İletişim Bilimi Yapay Zekâ İletişim Çalışmaları İletişim Dergileri Yapay Zekâ Teknolojisi
Artificial intelligence usage in the communication field is of strategic importance. However, most communication practitioners and academicians have not noticed the gains in momentum substantially artificial intelligence. Through communication journals, this study aims to examine how artificial intelligence is used, its effects, and how important it is in communication. This study was designed as a content analysis and bibliometric analysis study. The sample of this study is AI-based articles in Web of Science Q1 indices communication journals. It selected and examined the first sixteen journals in communication keyword search based on SCImago Journal & Country Rank. This study revealed artificial intelligence usage in the communication industry and field, in addition to AI's impact and significance and AI-based technologies in communication. It was found that the most used method for artificial intelligence-based articles in communication journals was the semi-structured interview method. It is seen that common keywords in AI-based articles and communication journals are announced as human-machine communication, machine learning, artificial agent, artificial intelligence, bias, and social media concepts. In this study, a positive correlation between communication science and artificial intelligence technologies was observed. This study contributes to new studies on artificial intelligence, communication, the impacts of artificial intelligence on communication, new communication technologies, generative AI, human-machine communication, and other related areas.
Artificial Intelligence Communication Studies Communication Journals AI Technology Communication Science
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Gazetecilik |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Kasım 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2024 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 26 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 46 - Yapay Zekâ ve İletişim |