Turizm, sosyo-kültürel alanda yarattığı değerlerle, kendini diğer sektörlerden ayrıcalıklı kılmaktadır. Bu bağlamda her gün yeni oteller açılmakta, konaklama alanında rekabet artmaktadır. Bu rekabet ortamında, müşteri memnuniyeti ve sadakati yaratma, fiyatlandırma, ürün farklılaştırma gibi stratejilerin uygulanması da hız kazanmıştır.
Bu çalışmada otellerin pazarlama stratejilerini etkileyen temel faktörler içinde, pazarlama departmanının bulunması, otelin bulunduğu lokasyon, kapasite, faaliyet süresi gibi yapılanmasına dair özelliklerle bağıntısı incelenmektedir. Nicel araştırma yöntemi kullanılan araştırmada Konya ili merkezinde bulunan 18 otelde anket uygulaması ile veri toplanmıştır. Veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Analizlerde, parametrik olmayan Mann-Whitney U testi, parametrik olmayan Kruskal Wallis Tek Yönlü Varyans Analizi kullanılmıştır. Sonuçlar Konya ile merkezinde bulunan otellerle sınırlı olmakla birlikte yapılan çalışma otellerin tümünde pazarlama departmanları bulunuyor olsa da istikrarlı pazarlama stratejilerin bulunmadığı, daha geleneksel pazarlama yöntemlerini kullandıkları gözlenmiştir.
Jenerik Rekabet Stratejileri Otel İşletmeleri Pazarlama Stratejileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 24 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 29 Kasım 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 16 |