Hz. Meryem hakkında Katolik teolojisindeki öğretiler, bir ilah kültüne dönüşme
izlenimi vermektedir. Kur’an, aslında Hz. Meryem’i teslis içinde göstermez. Bunun
yerine Kur’an, Hz. Meryem gibi bir kadının tanrılaştırılmasını öne çıkarmaktadır. Hz.
Meryem’in teslise dâhil edilmesi, başka bir şeydir onun ilahlaştırılmasına vurgu başka bir
şeydir. Dolayısıyla Katolik inancının Meryem’e verdiği tüm bu unvanlar, ona yapılan
adamalar, bayramlar, kiliselerdeki resmi ritüeller, yönelimler, onun heykelinin önünde
huşu ile eğilerek dua etmek, onun ruh ve bedeniyle diri, dünyada hazır ve icraat içinde
olduğuna inanmak, Kur’an’ın öne çıkardığı tevhid öğretisine göre onun ilahlaştırılması
için yeter sebeplerdendir.
Teaching in Catholic theology about Mary gives her open door to the
impression of turning into a cult deity. Qur’an actually show her in the Trinity. Instead, It
highlights her as a woman being deified. The inclusion of Mary into the doctrine is
another thing but her deification is another. Thus, the Catholic beliefs given to Mary as
title , or devotions, holidays in cleric calendar, formal rituals in the church , trends, prays
bowing in awe in front of her sculpture, her alive body and soul, her presence and actions
in the world are good enough reasons that they are all the process of deification and are
against the teachings of monotheism Qur’an is one sufficient reason for her deification .
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2016 |
Kabul Tarihi | 28 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |