Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YAVUZ BAHADIROĞLU’NUN ÇOCUK HİKÂYELERİNDE DEĞERLER EĞİTİMİ

Yıl 2015, , 187 - 210, 01.09.2015
https://doi.org/10.31126/akrajournal.328539

Öz

Edebiyat, ruhu besleyen, insanı eğiten sanat dallarından biridir. Çocuk ruhuna hitap edecek, eğitimine katkı sunacak güzel hikâyeler kaleme alan edebiyatçılarımızdan biri de Yavuz Bahadıroğlu’dur.

Yazarın hikâyelerinde genellikle soyut konular işlenmiş; sevgi, dostluk, dayanışma, yardımlaşma, sağlık vb. temalar ele alınmıştır. Aile sevgisi, okul sevgisi arkadaş sevgisi, yardımlaşma, dayanışma vb. konular, çocuklarda değer yargılarını oluşturacak kavramlar konu seçiminde dikkate alınmıştır. Yazar, kitaplarını; sade, yalın, duru ve akıcı bir dille kaleme almıştır.

Bu çalışmada yazarın, çocuklar için kaleme aldığı beş hikâye kitabı incelenmiştir. Makalemizde değer kavramını açıklayan bir girişten sonra yazarın hayatı ve edebi kişiliği ana çizgileri ile özetlenmiş, devamında hikâyelerin özetleri verilmiş ve hikâyelerde değerler eğitimini öne çıkaran asıl incelemeye geçilmiştir.

Kaynakça

  • ALPÖGE, Gülçin (1991), Çocuk ve Dil, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
  • ARSLANTAŞ, Hülya (2003), Cumhuriyet Sonrası (1981–2001) Çocuk Romanlarında Tema, Dil ve Eğitim Öğeleri, Yayınlanmamış Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • BAHADIROĞLU, Yavuz (2013), Canavar Robot, Nesil Çocuk Yayınları, İstanbul.
  • BAHADIROĞLU, Yavuz (2013), Doktor Olacağım, Nesil Çocuk Yayınları, İstanbul.
  • BAHADIROĞLU, Yavuz (2013), Şehzade Murat, Nesil Çocuk Yayınları, İstanbul.
  • BAHADIROĞLU, Yavuz (2013), Vatan İçin, Nesil Çocuk Yayınları, İstanbul.
  • BAHADIROĞLU, Yavuz (2013), Zengin Olan Dilenci, Nesil Çocuk Yayınları, İstanbul.
  • ÇAGANAVA, Ana (2006), Cahit Uçuk’un Çocuk Romanlarında Tema ve Eğitim Öğeleri, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • ÇETİŞLİ, İsmail (2004), Metin Tahlillerine Giriş I, Akçağ Yayınları, Ankara.
  • CÜCELOĞLU, Doğan (1992), İçimizdeki Çocuk, Remzi Kitapevi, İstanbul.
  • KAPLAN, Mehmet (1997), Hikâye Tahlilleri, Dergâh Yayınları, İstanbul.
  • KUDRET, Cevdet (2004), Türk Edebiyatında Hikâye ve Roman, C:2, İstan-bul: Dünya Kitapları.
  • OĞUZKAN, Ferhan (1981), Eğitim Terimleri Sözlüğü, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • OĞUZKAN, Ferhan (2001), Çocuk Edebiyatı, Ankara, Anı Yayıncılık.
  • PALA, İskender (2000), Ansiklopedik Divan Şiiri Sözlüğü, İstanbul: Ötüken Yayınları.
  • SENEMOĞLU, Nuray (2010), Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Ankara: Pegem Akademi.
  • SEVER, Sedat (2001), 1.Ulusal Çocuk Kitapları Sempozyumu, Ankara: An-kara Üniversitesi Basımevi.
  • SEVER, Sedat (2003), Çocuk ve Edebiyat, Kök Yayıncılık, İstanbul.
  • TEMUR, İrem (2009), Yavuz Bahadıroğlu'nun Tarihi Romanları ve Romancılığı, Trakya Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Türk Edebiyatı Bölümü / Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • Türkçe Sözlük (2005), Türk Dil Kurumu, Ankara.
  • YALÇIN, Murat (Editör) (2001), Tanzimat’tan Bugüne Edebiyatçılar Ansiklopedisi, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, Cilt:1, Sayfa: 137-138
  • YAMAN, Ertuğrul (2012), Değerler Eğitimi, 2. Baskı, Ankara: Akçağ Yayınları.
  • http://yavuzbahadiroglu.blogspot.com/ adresinden 17.04.2015 tarihinde alınmıştır.
  • tr.wikipedia.org/wiki/Yavuz_Bahadıroğlu adresinden 17.04.2015 tarihinde alınmıştır.
  • www.edebiyatfakultesi.com/niyazi-birinci.htm adresinden 16.04.2015 tarihinde alınmıştır.

YAVUZ BAHADIROĞLU'S VALUES IN CHILD'S STUDIES EDUCATION

Yıl 2015, , 187 - 210, 01.09.2015
https://doi.org/10.31126/akrajournal.328539

Öz

Literature, which nourish the soul and educate the people, is one of the branch of art. Yavuz Bahadıroğlu is one of the literateur of our time who wri-tes stories appealing the children’s soul and contributing to the education.

In his stories, abstract concepts are used; themes such as love, friendship, co-operation, helping, health etc were examined. The love of family, friends and school, cooperation, helping each other and topics like them were chosen. The writer wrote his books with a plain, simple and fluent language.

In this study five stories written by Yavuz Bahadıroğlu for children were ex-amined. After introducing the concept of value in first chapter, the writer’s life and his literary identity was summarized. Other chapters includes the summaries of the stories and the exact examination of value education in those stories.

Kaynakça

  • ALPÖGE, Gülçin (1991), Çocuk ve Dil, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
  • ARSLANTAŞ, Hülya (2003), Cumhuriyet Sonrası (1981–2001) Çocuk Romanlarında Tema, Dil ve Eğitim Öğeleri, Yayınlanmamış Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • BAHADIROĞLU, Yavuz (2013), Canavar Robot, Nesil Çocuk Yayınları, İstanbul.
  • BAHADIROĞLU, Yavuz (2013), Doktor Olacağım, Nesil Çocuk Yayınları, İstanbul.
  • BAHADIROĞLU, Yavuz (2013), Şehzade Murat, Nesil Çocuk Yayınları, İstanbul.
  • BAHADIROĞLU, Yavuz (2013), Vatan İçin, Nesil Çocuk Yayınları, İstanbul.
  • BAHADIROĞLU, Yavuz (2013), Zengin Olan Dilenci, Nesil Çocuk Yayınları, İstanbul.
  • ÇAGANAVA, Ana (2006), Cahit Uçuk’un Çocuk Romanlarında Tema ve Eğitim Öğeleri, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • ÇETİŞLİ, İsmail (2004), Metin Tahlillerine Giriş I, Akçağ Yayınları, Ankara.
  • CÜCELOĞLU, Doğan (1992), İçimizdeki Çocuk, Remzi Kitapevi, İstanbul.
  • KAPLAN, Mehmet (1997), Hikâye Tahlilleri, Dergâh Yayınları, İstanbul.
  • KUDRET, Cevdet (2004), Türk Edebiyatında Hikâye ve Roman, C:2, İstan-bul: Dünya Kitapları.
  • OĞUZKAN, Ferhan (1981), Eğitim Terimleri Sözlüğü, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • OĞUZKAN, Ferhan (2001), Çocuk Edebiyatı, Ankara, Anı Yayıncılık.
  • PALA, İskender (2000), Ansiklopedik Divan Şiiri Sözlüğü, İstanbul: Ötüken Yayınları.
  • SENEMOĞLU, Nuray (2010), Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Ankara: Pegem Akademi.
  • SEVER, Sedat (2001), 1.Ulusal Çocuk Kitapları Sempozyumu, Ankara: An-kara Üniversitesi Basımevi.
  • SEVER, Sedat (2003), Çocuk ve Edebiyat, Kök Yayıncılık, İstanbul.
  • TEMUR, İrem (2009), Yavuz Bahadıroğlu'nun Tarihi Romanları ve Romancılığı, Trakya Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Türk Edebiyatı Bölümü / Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • Türkçe Sözlük (2005), Türk Dil Kurumu, Ankara.
  • YALÇIN, Murat (Editör) (2001), Tanzimat’tan Bugüne Edebiyatçılar Ansiklopedisi, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, Cilt:1, Sayfa: 137-138
  • YAMAN, Ertuğrul (2012), Değerler Eğitimi, 2. Baskı, Ankara: Akçağ Yayınları.
  • http://yavuzbahadiroglu.blogspot.com/ adresinden 17.04.2015 tarihinde alınmıştır.
  • tr.wikipedia.org/wiki/Yavuz_Bahadıroğlu adresinden 17.04.2015 tarihinde alınmıştır.
  • www.edebiyatfakultesi.com/niyazi-birinci.htm adresinden 16.04.2015 tarihinde alınmıştır.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Yasemin Katı

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2015
Kabul Tarihi 1 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015

Kaynak Göster

APA Katı, Y. (2015). YAVUZ BAHADIROĞLU’NUN ÇOCUK HİKÂYELERİNDE DEĞERLER EĞİTİMİ. AKRA Kültür Sanat Ve Edebiyat Dergisi, 3(7), 187-210. https://doi.org/10.31126/akrajournal.328539

Evliya Çelebi Mahallesi Hatboyu Caddesi, No: 2/2 TUZLA / İSTANBUL Tel: +90 532 732 00 21 (Türkçe İletişim) Tel: +90 533 578 27 54 (For English)  Tel: +90 545 933 24 14 (Pour le Français), akrajournal@gmail.com 18436 18471

14035    14036    14037     14038  16497  16571

16772      download  18435 19333