Bu
çalışma, okuma güçlüğü yaşadığı tespit edilen bir üçüncü sınıf öğrencisinin
okuma hataları ve okuduğunu anlama sorunlarının giderilmesine yönelik
uygulamaları ve değerlendirmeleri kapsayan nitel araştırma yöntemlerinden örnek
olay araştırmasıdır. Dört hafta süren çalışmanın birinci haftasında araştırmacı
ve öğretmen tarafından katılımcı belirlenmiştir. Çalışmanın ikinci haftasında
öğrencinin okuma sorunları ve okuma düzeyi tespit edilmiş, üçüncü haftasında bu
sorunların giderilmesine yönelik uygulanacak strateji belirlenmiş ve bu
süreçte, öğrencinin seviyesine uygun olarak seçilen metinler grafiksel
sembollerle desteklenmiştir. Daha sonra “Tekrarlı Okuma” stratejisiyle
belirlenen metinlerle okuma uygulamaları yapılmıştır. Çalışmanın son haftasında
grafiksel sembollerle desteklenmiş olan “Uyuyan Güzel” adlı metin katılımcıya
okutulmuş ve katılımcının uygulama sonrasında ulaştığı okuma düzeyi tespit
edilmiştir. Okuma hataları ve anlama sorunları analiz edilirken “Yanlış Analizi
Envanteri” kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda uygulama öncesinde endişe
düzeyinde olan öğrencinin uygulama sonrasında öğretim düzeyine çıktığı
görülmüştür.
This study is a case study that is
one of the qualitative research models concerning practices and evaluations
regarding overcoming of reading errors and reading comprehension problems of a
third grade student with reading difficulty. In the first week of this study
consist of four weeks, researcher and teacher identified the participant.
During the second week of the study, students' reading problems and reading
level were determined. In the third week, a strategy was applied to solve these
problems. In this process, the text choosen according to appropriateness of
level of the student was supported by graphical symbols. Then reading practices
made with “Repeated Reading” strategy.
In the last week of the study, the text "Sleeping Beauty", which was
supported by graphical symbols, was read to the participant. The level of
reading reached after the application of the participant has been determined. “Yanlış Analizi Envanteri” was used by analyzing reading
errors and comprehension problems. As a result of this study, it was seen that
the level of the student increases from “anxiety” level before the practice to
“instruction” level after the practice.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2018 |
Kabul Tarihi | 17 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |