Türk sanatında, “Hayvan Üslubu”nu oluşturan bütün içinden, sadece mimaride taş üzerinde kullanılan ejder motifi incelenmiştir. Bu sebeple, seçilen “Kayseri Sultanhan Resim no: 1, 2 içindeki Köşk Mescit kemer bezemesi ile sınırlandırılmıştır. Konuyla ilgili dokümanlar imkân dâhilinde taranmış ve malzeme toplanmıştır. Daha sonra bu malzemeler, hem kronolojik, hem coğrafi bir çerçeve içinde tasnif edilmiştir. Bilgi ve görüntü arşivi oluşturulmuştur. Elde edilen veriler ışığında, Anadolu Selçuklu hanlarından Kayseri Sultanhan avlusunda, dört ayaküstünde yükselen kare planlı bir köşk mescidin kemer bezemesindeki taş kabartma ejder motiflerinin Resim no:3, 4 analizi yapılmaya çalışılmıştır. Türk sanatının tarihi gelişimine Batı’dan bakıldığı zaman süreklilikler Batı kökenli görülür. Çünkü benzerlikler bilinen biçimlerden başlayarak aranmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 1 Sayı: 1 |