This article is a comparative and critical study, presenting Dan Brown’s The Da Vinci Code in relation to Jostein Gaarder’s Sophie’s World. The pedagogical matter in Sophie’s World is quite clear, nonetheless, this paper displays the possibility of pedagogy in The Da Vinci Code as well. Both novels contain a form of historical facts and philosophical knowledge with the purpose of educating the audiences. This article aims to analyze The Da Vinci Code and Sophie’s World from a pedagogical perspective in which Brown highlights a variety of notions when analyzing historical facts, to teach or explain to the woman Sophie, things which the reader comes to realize, are strongly desired for her to understand. This helps to display the types of sources of information people have access to nowadays. Gaarder also uses a unique technique to simplify different and difficult ideologies to be easily acquired by readers. Moreover, this paper intends to find answers to the questions of whether Gaarder has succeeded in keeping readers engaged in the imaginary story ‘Sophie’s World’ or whether the pedagogical narration impacts their engagement. There may be a constraint in how far Gaarder can use the pedagogical teaching in his novel. The authors force rhetorical style throughout the novels. This scholastic approach highlights a clear and effective explanation but this seems to take readers directly back to their role as students, which is quite passive. These philosophical interpretations might take readers out of the novel and show that the passage between imaginative and pedagogical teaching is more complex than it appears. Brown, in his novel The Da Vinci Code, uses a conspiracy thriller as a subgenre of thriller fiction to show philosophical interpretations of historical facts.
pedagogy behaviorism history philosophy Sophie’s World The Da Vinci Code
3
Bu makale, Dan Brown'ın Da Vinci Şifresi adı altındaki eseriyle Jostein Gaarder'ın Sophie'nin Dünyası adı altındaki eserini ilişkili olarak sunan, karşılaştırmalı ve eleştirel bir çalışmadır. Sophie'nin Dünyası adlı romanda pedagojik mesele oldukça açıktır. Ama yine de bu makale, Da Vinci Şifresi adı altındaki eserde pedagojinin mümkün olduğunu gösteriyor. Her iki roman da izleyicileri eğitmek amacıyla bir tür tarihsel gerçekler ve felsefi bilgi içeriyor. Bu çalışma, Da Vinci Şifresi ve Sophie'nin Dünyası adlı eserleri; Brown'ın tarihsel gerçekleri analiz ederken çeşitli kavramları vurgulayıp pedagojik bir bakış açısıyla analiz etmeyi, Sophie kadını öğretmek veya açıklamak için okuyucunun şiddetle arzu ettiği hususları gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Bu hususlar, insanların günümüzde erişebildiği bilgi kaynaklarının türlerini göstermeye yardımcı olur. Ayrıca Gaarder, farklı ve zor ideolojileri okuyucular tarafından kolayca anlaşılabilecek şekilde basitleştirmek için benzersiz bir teknik kullanıyor. Ayrıyeten bu makale, Gaarder'in 'Sophie'nin Dünyası' adlı hayalî öyküsüne okuyucuları bağlamayı başarabilmiş mi? bunun yanı sıra bu çalışma, pedagojik anlatımın onların katılımını etkileyip etkilemediği sorularına da yanıt bulmayı amaçlamaktadır. Gaarder'in romanında pedagojik öğretiyi ne kadar kullanabileceği konusunda bir kısıtlama olabilir. Yazarlar, romanlar boyunca retorik üslubu zorlarlar. Bu skolastik yaklaşım, açık ve etkili bir açıklamayı vurgulamaktadır. Ancak bu, okuyucuları doğrudan oldukça pasif olan öğrenci rollerine geri götürmektedir. Bu felsefi yorumlar okuyucuları romandan uzaklaştırabilir ve yaratıcı öğretim ile pedagojik öğretim arasındaki geçişin göründüğünden daha karmaşık olduğunu gösterebilir. Brown'ın Da Vinci Şifresi adlı romanında, tarihsel gerçeklerin felsefi yorumlarını göstermek için bir komplo gerilimini; gerilim kurgusunun bir alt türü olarak kullanır.
pedagoji davranışçılık tarih felsefe Sophie Da Vinci Şifresi.
3
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Kuzey Amerika Dilleri, Edebiyatları ve Kültürleri, Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç), Sanat Tarihi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 3 |
Erken Görünüm Tarihi | 18 Mayıs 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 3 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 33 |