BibTex RIS Kaynak Göster

Öğrencilerde Akıllı Telefon Kullanımının Özellikleri Bakımından Oyun Teorisi ile Analiz Edilmesi

Yıl 2015, Cilt: 7 Sayı: 2, 67 - 76, 01.07.2015

Öz

Gelişen rekabet ortamında firmaların stratejik planlarının yapılmasında önemli bir araç olan oyun teorisinin önemi, gün geçtikçe artmaktadır. Oyun teorisi uygulamalarına, sosyal bilimler, ekonomi, politika gibi rekabetin yer aldığı her alanda rastlanabilir. Bu makalede, Kırıkkale Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Endüstri Mühendisliği bölümünde okuyan öğrencilerin akıllı telefon kullanımında en çok kullanılan iki firma anket yoluyla belirlenmiştir. Öğrencilerin hangi özelliklere önem verdiği oyun teorisi kullanılarak araştırılmıştır. Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin beğenilerinin, akıllı telefon firmalarının reklam stratejilerini nasıl etkilediğini araştırmaktır. Bu amaçla iki ayrı oyun problemi önerilmiştir. Birincisi rakiplerin birbirine göre olan durumunu ifade eden iki kişili sıfır toplamlı oyun teorisi, ikincisi ise her iki oyuncunun öğrencilerin beklentilerini ne kadar karşılayabildiğini gösteren iki kişili sıfır toplamlı olmayan oyun teorisi yöntemidir

Kaynakça

  • Albayrak, O., Koçer U., Kumaç, S., ve Uzun, V. (2014). Dizüstü bilgisayar tercihinde öğrenci beğenilerinin firmaların stratejilerine etkisi: oyun kuramı yaklaşımı Dokuz Eylül
  • Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayfa: 159-178
  • Baş, T. (2013). Anket nasıl hazırlanır?.Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Gökşen, Y., Doğan, O. ve Yaralıoğlu, K. (2009). Oyun teorisinin yerel seçimleri için uygulanması: İzmir ili uygulaması.
  • Ege Akademik Bakış, 9 (4): 1225-1241. Morton
  • NontechnicalIntroductionPaperback’’, Dover Publications, T Theory: A Nash J. (1951). Non-cooperativegametheory. TheAnnals of
  • Mathematics, Second Series, 54 (2): 286-295. Öztürk Ahmet.,“Yöneylem Araştırması”, 7.Baskı, Ekin Kitabevi, Bursa, 2001. T Rothkopf
  • Modelingcompetitivebidding. Management Science, 40 (3): 384. Harstad, R. M. (1994).
  • Taha Hamdy A., ‘‘Yöneylem Araştırması“ 6. Basımdan Çeviri”, 2007.
  • Türel, O. (2005). Oyunlar teorisi çerçevesinden Türkiye-AB ilişkilerine genel bakış. Mülkiye, 29 (248): 13-21.
  • Yılmaz, E. (2009). Oyun teorisi. İstanbul: Literatür Yayınları. Ek-1. Anket Formu
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Resül Doğan

Muhammet Yavuz

Tamer Eren

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Doğan, R., Yavuz, M., & Eren, T. (2015). Öğrencilerde Akıllı Telefon Kullanımının Özellikleri Bakımından Oyun Teorisi ile Analiz Edilmesi. Aksaray Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(2), 67-76.
AMA Doğan R, Yavuz M, Eren T. Öğrencilerde Akıllı Telefon Kullanımının Özellikleri Bakımından Oyun Teorisi ile Analiz Edilmesi. ASÜ İİBF Dergisi. Temmuz 2015;7(2):67-76.
Chicago Doğan, Resül, Muhammet Yavuz, ve Tamer Eren. “Öğrencilerde Akıllı Telefon Kullanımının Özellikleri Bakımından Oyun Teorisi Ile Analiz Edilmesi”. Aksaray Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 7, sy. 2 (Temmuz 2015): 67-76.
EndNote Doğan R, Yavuz M, Eren T (01 Temmuz 2015) Öğrencilerde Akıllı Telefon Kullanımının Özellikleri Bakımından Oyun Teorisi ile Analiz Edilmesi. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 7 2 67–76.
IEEE R. Doğan, M. Yavuz, ve T. Eren, “Öğrencilerde Akıllı Telefon Kullanımının Özellikleri Bakımından Oyun Teorisi ile Analiz Edilmesi”, ASÜ İİBF Dergisi, c. 7, sy. 2, ss. 67–76, 2015.
ISNAD Doğan, Resül vd. “Öğrencilerde Akıllı Telefon Kullanımının Özellikleri Bakımından Oyun Teorisi Ile Analiz Edilmesi”. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 7/2 (Temmuz 2015), 67-76.
JAMA Doğan R, Yavuz M, Eren T. Öğrencilerde Akıllı Telefon Kullanımının Özellikleri Bakımından Oyun Teorisi ile Analiz Edilmesi. ASÜ İİBF Dergisi. 2015;7:67–76.
MLA Doğan, Resül vd. “Öğrencilerde Akıllı Telefon Kullanımının Özellikleri Bakımından Oyun Teorisi Ile Analiz Edilmesi”. Aksaray Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 7, sy. 2, 2015, ss. 67-76.
Vancouver Doğan R, Yavuz M, Eren T. Öğrencilerde Akıllı Telefon Kullanımının Özellikleri Bakımından Oyun Teorisi ile Analiz Edilmesi. ASÜ İİBF Dergisi. 2015;7(2):67-76.