Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Hizmet İçi Eğitim Bağlamında Yapılan İletişim Eğitimlerinde Alternatif Bir Yöntem Olarak Yeni Medya Platformlarından Blog Kullanımı

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 2, 39 - 61, 15.11.2018

Öz

Bu araştırmanın amacı, hizmet içi iletişim eğitimlerinin gerekliliklerinden dolayı uygun platformlardan

biri olabileceği düşünülen blog kullanımının incelenmesidir.

Bu amaca ulaşmak için hizmet içi eğitimler bağlamında iletişim eğitimlerinin yeri ve önemi,

geleneksel eğitimle gerçekleşen hizmet içi iletişim eğitimlerindeki sınırlılıklar analiz edilmiştir.

Geleneksel hizmet içi iletişim eğitimlerine alternatif bir yöntem olan dijital tabanlı eğitimler için

yeni medya platformları incelenmiştir.

Araştırmanın modeli nitel araştırma türlerinden durum çalışması kapsamındadır. Bu araştırmanın

temel veri toplama aracı dokümanlar ve bu dokümanların içerikleri çerçevesinde yapılan doküman

analizidir. Çalışmada nitel veri toplama yöntemine dayanan doküman analizine göre veri

çözümü ve yorumlama planı yapılmıştır.

Bu çalışmada yapılan analizler çerçevesinde; blogların, birçok özelliği bir arada sunmasının

yanında kullanım kolaylığı, teknik alt yapısının diğer teknolojilere göre daha kolay bir şekilde

sağlanabilmesi, düşük maliyetlerle kurulabilmesi açısından hizmet içi iletişim eğitimleri için uygun

dijital tabanlı eğitim ortamı olarak görülebileceği sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Aktaş, C. (2007).“Enformasyon Toplumu Bağlamında Türkiye”. Selçuk İletişim Dergisi, 4(4), 181-193.
  • Akyürek, R. (2005). Halkla İlişkiler, Kurumsal İletişim Yönetimi. (Der. Akyürek, R.). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını.
  • Arıkbay, C. (1993). Yerel Yönetimlerde Eğitim ve Danışmanlık Hizmetleri Gereksinimi ve Karşılanma Kaynakları. Ankara: Milli Prodüktivite Merkezi Yayını.
  • Aydın, C. H. (2011). Açık ve Uzaktan Öğrenme: Öğrenci Adaylarının Bakış Açısı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Bakan, İ. ve Büyükbeşe, T. (2004). “Örgütsel İletişim ile İş Tatmini Unsurları Arasındaki İlişkiler: Akademik Örgütler İçin Bir Alan Araştırması”. İ.İ.B.F Dergisi, 6(7), 1-30.
  • Baker, S. B. ve Shaw, M. C. (1987). Improving Counseling Through Primary Prevention. Ohio: Merrill Publishing Company.
Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 2, 39 - 61, 15.11.2018

Öz

Kaynakça

  • Aktaş, C. (2007).“Enformasyon Toplumu Bağlamında Türkiye”. Selçuk İletişim Dergisi, 4(4), 181-193.
  • Akyürek, R. (2005). Halkla İlişkiler, Kurumsal İletişim Yönetimi. (Der. Akyürek, R.). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını.
  • Arıkbay, C. (1993). Yerel Yönetimlerde Eğitim ve Danışmanlık Hizmetleri Gereksinimi ve Karşılanma Kaynakları. Ankara: Milli Prodüktivite Merkezi Yayını.
  • Aydın, C. H. (2011). Açık ve Uzaktan Öğrenme: Öğrenci Adaylarının Bakış Açısı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Bakan, İ. ve Büyükbeşe, T. (2004). “Örgütsel İletişim ile İş Tatmini Unsurları Arasındaki İlişkiler: Akademik Örgütler İçin Bir Alan Araştırması”. İ.İ.B.F Dergisi, 6(7), 1-30.
  • Baker, S. B. ve Shaw, M. C. (1987). Improving Counseling Through Primary Prevention. Ohio: Merrill Publishing Company.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gaye Topa Çiftçi

Yayımlanma Tarihi 15 Kasım 2018
Gönderilme Tarihi 13 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Topa Çiftçi, G. (2018). Hizmet İçi Eğitim Bağlamında Yapılan İletişim Eğitimlerinde Alternatif Bir Yöntem Olarak Yeni Medya Platformlarından Blog Kullanımı. Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2), 39-61.

24084         24085           24086                 24087             24090

Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (AKSOS)