Bu araştırmanın amacı, hizmet içi iletişim eğitimlerinin gerekliliklerinden dolayı uygun platformlardan
biri olabileceği düşünülen blog kullanımının incelenmesidir.
Bu amaca ulaşmak için hizmet içi eğitimler bağlamında iletişim eğitimlerinin yeri ve önemi,
geleneksel eğitimle gerçekleşen hizmet içi iletişim eğitimlerindeki sınırlılıklar analiz edilmiştir.
Geleneksel hizmet içi iletişim eğitimlerine alternatif bir yöntem olan dijital tabanlı eğitimler için
yeni medya platformları incelenmiştir.
Araştırmanın modeli nitel araştırma türlerinden durum çalışması kapsamındadır. Bu araştırmanın
temel veri toplama aracı dokümanlar ve bu dokümanların içerikleri çerçevesinde yapılan doküman
analizidir. Çalışmada nitel veri toplama yöntemine dayanan doküman analizine göre veri
çözümü ve yorumlama planı yapılmıştır.
Bu çalışmada yapılan analizler çerçevesinde; blogların, birçok özelliği bir arada sunmasının
yanında kullanım kolaylığı, teknik alt yapısının diğer teknolojilere göre daha kolay bir şekilde
sağlanabilmesi, düşük maliyetlerle kurulabilmesi açısından hizmet içi iletişim eğitimleri için uygun
dijital tabanlı eğitim ortamı olarak görülebileceği sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Kasım 2018 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (AKSOS)