Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE CASE OF MIGRANT WORKERS IN GERMANY IN THE SONGS OF CEM KARACA

Yıl 2019, Sayı: 5, 72 - 93, 31.05.2019

Öz

Kaynakça

  • ABADAN UNAT, N. (2006). Bitmeyen Göç: Konuk İşçilikten Ulusötesi Yurttaşlığa. İletişim Yayınları, İstanbul.AYDEMİR, F.N. (2014). Anadolu Rock’da Protest Ve Milliyetçi Söylem: Cem Karaca Örnek Olayı. Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Müzik Bilimleri Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi. İzmir.BERRAKÇAY, O. (2006). Cem Karaca’nın Protest Kimliği Üzerine Bir Çalışma. http://www.muzikegitimcileri.net/bilimsel/makale/Berrakcay_2.html Alıntı Tarihi: 25.01.2019DEMİRTÜRK, S. (2015). 1960–1980 Döneminde Türkiye’de Sosyo-Ekonomik Değişimin ve Dışa Yönelişin Toplumsal Dinamikleri, 21.Yüzyılda Toplum Ve Eğitim Dergisi, Cilt 4, sayı:12, ss.155-182.SABAH GAZETESİ, http://www.sabah.com.tr/galeri/kultursanat/mogollar_grubunun_oykusu. Alıntı Tarihi: 13.12.2018 IRMAK, Y. (2017). İşlevsel Halkbilimi Kuramına Göre Âşık Mahzuni Şerif’in Şiirlerinde Tespit Edilen Yeni İşlevler. Stusies Of The Ottoman Domain, 7(12), 184-212.KORKMAZ, M.A. (2017). Almanya İşgücü Toplumunun Muhalif Sesi Kölnlü Âşık Metin Türköz. Giresun Üniversitesi I.Uluslararası Dil Sanat Ve İktidar Sempozyumu Bildiri Kitabı, (s.437-449). Giresun.OK, A. (1994). 68 Çığlıkları. İstanbul: Broy.GÜNEY, S. Pekman, C. Kabaş, B. (2013). Sokaklardan “Club”lara: Alman-Türk Gençliğinin Müzik Serüveni. Sosyoloji Dergisi. (2), 251-271.FELSCH, C. (2004). Als Der Rock’n’ Rock Deutschland Verändert, Ravensburg: Grin.GÜLER, M. A. (2016). 1970’li Yıllarda Türkiye İşçi Sınıfını Cem Karaca Şarkıları ile Okumak, http://www.calismatoplum.org/sayi49/guler.pdf Alıntı Tarih: 01.02.2019ÖGEL, K., Aksoy, A. Müzik ve Uyuşturucu, http://www.ogelk.net/Dosyadepo/uyusturucu_ve_muzik(1).pdf Alıntı Tarihi: 28.01.2019ÖZTÜRK, A. O. (2001). Alamanya Türküleri Türk Göçmen Edebiyatının Sözlü/Öncü Kolu, Kültür Bakanlığı Yayınları, I. Baskı, Ankara.TİRELİ, M. (2016). Cem Karaca Ve Die Kanaken, Atlas Kitap, I. Baskı, Ankara.
  • SCARUFFİ, P. (2007) History of Rock Music (1951-2000), Lincoln: Universe Inc.

CEM KARACA PARÇALARINDA ALMANYA’DA GÖÇMEN İŞÇİ OLGUSU

Yıl 2019, Sayı: 5, 72 - 93, 31.05.2019

Öz

1950’lerden sonra tüm dünyada Rock’n
Roll müzik tarzının etkileri görülür. İlerleyen süreçte Rock’n Roll giderek
muhalif bir kimlik kazanır.
Bu politik tavır, ırkçılığa ve savaşa karşıdır. Bu süreç, politik hegemonyaya
karşı olan muhalif düşüncelerin dile getirildiği bir zaman dilimidir. Cem
Karaca, Anadolu pop müziğinin önemli temsilcilerinden biridir. Rock’la müziğe başlayan Karaca 1970’li
yılların ikinci yarısında yaptığı çalışmalarda büyük kentlerde yaşanan
proleterleşme sürecine ve bu sürece bağlı olarak şekillenen toplumsal sorunlara
odaklanır. Bu çalışmalar müzikal olarak Anadolu Pop’u kapsar ve zamanla onu
aşarak progressive rock’a yönelir. Karaca, özellikle proletarya kesiminin sesi
olur.   1979’da
bir turne için gittiği Almanya’da bulunduğu sırada 12 Eylül askeri darbesi
olunca, yurda dönemez ve yurttaşlıktan çıkarılır. Almanya’da kaldığı süre
içinde Almanca öğrenerek oradaki işçilerin de sesi olur. Bu makalede Karaca’nın
1987’de yurda dönmesine kadar geçen süreçte Almanya’daki kaldığı süre içinde
yapmış olduğu Die Kanaken albümünde seçilen parçalarındaki şarkı sözleri
araştırma konumuzu oluşturan konular bağlamında söylem analizi yöntemi ile
incelenecektir. Elde edilen bulgular bu yönteme göre değerlendirilecektir.

Kaynakça

  • ABADAN UNAT, N. (2006). Bitmeyen Göç: Konuk İşçilikten Ulusötesi Yurttaşlığa. İletişim Yayınları, İstanbul.AYDEMİR, F.N. (2014). Anadolu Rock’da Protest Ve Milliyetçi Söylem: Cem Karaca Örnek Olayı. Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Müzik Bilimleri Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi. İzmir.BERRAKÇAY, O. (2006). Cem Karaca’nın Protest Kimliği Üzerine Bir Çalışma. http://www.muzikegitimcileri.net/bilimsel/makale/Berrakcay_2.html Alıntı Tarihi: 25.01.2019DEMİRTÜRK, S. (2015). 1960–1980 Döneminde Türkiye’de Sosyo-Ekonomik Değişimin ve Dışa Yönelişin Toplumsal Dinamikleri, 21.Yüzyılda Toplum Ve Eğitim Dergisi, Cilt 4, sayı:12, ss.155-182.SABAH GAZETESİ, http://www.sabah.com.tr/galeri/kultursanat/mogollar_grubunun_oykusu. Alıntı Tarihi: 13.12.2018 IRMAK, Y. (2017). İşlevsel Halkbilimi Kuramına Göre Âşık Mahzuni Şerif’in Şiirlerinde Tespit Edilen Yeni İşlevler. Stusies Of The Ottoman Domain, 7(12), 184-212.KORKMAZ, M.A. (2017). Almanya İşgücü Toplumunun Muhalif Sesi Kölnlü Âşık Metin Türköz. Giresun Üniversitesi I.Uluslararası Dil Sanat Ve İktidar Sempozyumu Bildiri Kitabı, (s.437-449). Giresun.OK, A. (1994). 68 Çığlıkları. İstanbul: Broy.GÜNEY, S. Pekman, C. Kabaş, B. (2013). Sokaklardan “Club”lara: Alman-Türk Gençliğinin Müzik Serüveni. Sosyoloji Dergisi. (2), 251-271.FELSCH, C. (2004). Als Der Rock’n’ Rock Deutschland Verändert, Ravensburg: Grin.GÜLER, M. A. (2016). 1970’li Yıllarda Türkiye İşçi Sınıfını Cem Karaca Şarkıları ile Okumak, http://www.calismatoplum.org/sayi49/guler.pdf Alıntı Tarih: 01.02.2019ÖGEL, K., Aksoy, A. Müzik ve Uyuşturucu, http://www.ogelk.net/Dosyadepo/uyusturucu_ve_muzik(1).pdf Alıntı Tarihi: 28.01.2019ÖZTÜRK, A. O. (2001). Alamanya Türküleri Türk Göçmen Edebiyatının Sözlü/Öncü Kolu, Kültür Bakanlığı Yayınları, I. Baskı, Ankara.TİRELİ, M. (2016). Cem Karaca Ve Die Kanaken, Atlas Kitap, I. Baskı, Ankara.
  • SCARUFFİ, P. (2007) History of Rock Music (1951-2000), Lincoln: Universe Inc.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Meryem Nakiboğlu 0000-0002-1892-1620

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2019
Gönderilme Tarihi 4 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Nakiboğlu, M. (2019). CEM KARACA PARÇALARINDA ALMANYA’DA GÖÇMEN İŞÇİ OLGUSU. Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(5), 72-93.

24084         24085           24086                 24087             24090

Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (AKSOS)