Markalara ürünlerini tanıtabilecekleri, hedef kitleleriyle etkileşim halinde olabilecekleri ve bu sayede tüketicilerin zihinlerinde markaya yönelik algı oluşmasını sağlayabilecekleri bir ortam sunan sosyal medya, aynı zamanda markalar arası rekabeti de yoğunlaştırmaktadır. Bu yoğun rekabet ortamında ön plana çıkabilmek, hedef kitle üzerinde olumlu bir marka imajı yaratabilmek için sosyal medyada yürütülecek stratejiler büyük önem taşımaktadır.
Son yıllarda sosyal medyada sıklıkla tercih edilen pazarlama stratejilerinden bir tanesi; influencer pazarlama stratejisidir. Marka ürünlerinin, sosyal medyada kullanıcıları etkileyebilme gücüne sahip olan kişiler tarafından tanıtılması ve önerilmesi ile işleyen bu süreç; markalara yönelik olarak tüketicilerde, belirli bir algı yaratılmasında etkili olmaktadır.
Bu çalışmanın amacı; Foreo Türkiye markası tarafından uygulanan influencer pazarlama stratejilerinin, tüketicilerin algısında yaratılan olumlu marka imajına etkisi olup olmadığının ortaya çıkarılmasıdır. Bu amaç doğrultusunda çalışma, iki bölümden oluşturulmuştur. İlk olarak; markanın, bu pazarlama stratejisinin nasıl uyguladığını saptamak amacıyla Instagram hesabının içerik analizi yapılmış daha sonra buna bağlı olarak Instagram sayfasını takip eden kişiler arasından, elverişli örneklem yöntemi ile seçilen 10 kişiyle derinlemesine görüşme gerçekleştirilerek bulgular elde edilmiştir. Bu bulgulara göre; olumlu marka imajı yaratmada influencer pazarlama stratejilerinin marka algısı üzerinde pozitif etkileri olduğu ancak bazı strateji hatalarının, bu imajı zedeleyebildiği sonucuna ulaşılmış ve pazarlama stratejilerinin geliştirilmesine yönelik öneriler sunulmuştur.
Social media offers a platform where brands have the opportunity to present their products and interact with their target community as well as increasing the competitiveness among the brands.
Social media strategies have great importance in stepping forward in the competitive arena and creating positive brand image on the targeted community.
Influencer marketing strategy has become one of the most preferred marketing strategies in social media. Realizing the potential of social media users’ impact on millions of other users, brands turn to these popular users and request promotion of their brands or products.
This study aims to examine whether the influencer marketing strategies adopted by Foreo Turkey have an impact on consumers’ positive brand perception. For this aim, the study is divided into two parts. The first part is dedicated to the detailed content analysis of Foreo Turkey’s instagram account and how the brand implemented the marketing strategy. In the second part ten people selected by convenience sampling method and interviewed in depth. The results show that influencer marketing strategies have favourible impact in creating positive brand image however certain strategic faults can damage this image. Some suggestions on the improvement of marketing strategies are highlighted in the conclusion.
Influencer marketing brand image Brand Perception social media
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 2 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 8 |
Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (AKSOS)