With the development of technological opportunities and the spread of digital tools, internet addiction and internet gaming disorder have become a rapidly growing public health problem. These types of addictions, which deeply affect individuals of all age groups, can lead to more dramatic consequences in children and adolescents. Internet addiction and internet gaming disorder negatively affect both mental and physical health. One of the negative effects of internet addiction and internet gaming disorder is the damage it causes to working memory. Memory is a vital concept for learning. According to the information processing model, information is transferred to long-term memory after a series of processes and learning is completed. Working memory is a concept that has recently been added to approaches to learning and has critical importance in the learning process. Working memory develops in early childhood and almost completes its development in the primary school stage. Although it is often confused with short-term memory in the literature, it is a concept that also includes it. Deficiencies in working memory lead to learning disabilities. Working memory can be improved with interventions in early childhood. Working memory, which is of great importance for the individual's learning process, is affected by internet addiction and internet gaming disorder. When the literature is examined, it has been revealed that internet addiction and internet gaming disorder reduce the cognitive functions of the individual and significantly reduce the working memory capacity. In this review, the importance of working memory in the learning process is revealed and the effects of internet addiction and internet gaming disorder on working memory and the reflections of this situation on the learning process are examined in the literature.
Internet Addiction Internet Gaming Disorder Working Memory Learning
Teknolojik imkânların gelişmesi ve dijital araçların yaygınlaşmasıyla beraber internet bağımlılığı ve internet oyun oynama bozukluğu, günümüzde hızla büyüyen bir halk sağlığı problemi halini almıştır. Her yaş grubundan bireyi derinden etkileyen bu tür bağımlılıklar, çocuk ve ergenlerde daha dramatik sonuçlara yol açabilmektedir. İnternet bağımlılığı ve internet oyun oynama bozukluğu, hem ruh sağlığını hem de beden sağlığını olumsuz bir biçimde etkilemektedir. İnternet bağımlılığı ve internet oyun oynama bozukluğunun olumsuz etkilerinden biri çalışma belleği üzerinde oluşturduğu hasarlardır. Bellek öğrenme için hayati bir kavramdır. Bilgiyi işleme modeline göre bilgi bir dizi işlemden sonra uzun süreli belleğe aktarılır ve öğrenme tamamlanır. Çalışma belleği, öğrenmeyle ilgili yaklaşımlara son dönemde eklenmiş ve öğrenme sürecinde kritik bir öneme sahip bir kavramdır. Çalışma belleği, erken çocukluk döneminde gelişir ve ilkokul evresinde neredeyse gelişimini tamamlar. Literatürde sıklıkla kısa süreli bellekle karıştırılsa da onu da kapsayan bir kavramdır. Çalışma belleğindeki yetersizlikler öğrenme güçlüğüne yol açar. Çalışma belleği erken çocukluktaki müdahalelerle geliştirilebilir. Bireyin öğrenme süreci için büyük bir öneme sahip olan çalışma belleği, internet bağımlılığı ve internet oyun oynama bozukluğundan etkilenmektedir. Literatür incelendiğinde internet bağımlılığı ve internet oyun oynama bozukluğunun bireyin bilişsel işlevlerini azalttığı ve bununla beraber çalışma belleği kapasitesini önemli ölçüde azalttığı ortaya konmuştur. Bu derlemede çalışma belleğinin öğrenme sürecindeki önemi ortaya konmuş ve literatürde internet bağımlılığı ve internet oyun oynama bozukluğunun çalışma belleğine etkisi ve bu durumun öğrenme sürecine yansımaları incelenmiştir.
İnternet Bağımlılığı İnternet Oyun Oynama Bozukluğu Çalışma Belleği Öğrenme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Hizmetleri ve Sistemleri (Diğer) |
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 26 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 26 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 33 Sayı: 4 |