Bu çalışma, çeyrek araç modelini kullanmış ve aktif süspansiyon sistemini düzenlemek için bir gecikmeli rezonatör kontrol yaklaşımı uygulamıştır. Geleneksel gecikmeli rezonatörün aksine, bu çalışmada kuvvet sinyali konum, hız ve ivme gecikmeli rezonatörün uygulanmasıyla üretilir. gecikmeli rezonatör denetleyicisinin tüm parametreleri, genetik algoritma yaklaşımı kullanılarak belirlenmiştir. Sonuçlar, gecikmeli rezonatörü entegre etmenin süspansiyon sisteminin performansını önemli ölçüde iyileştirdiğini göstermektedir. Sistemin ivme, hız ve konum değişkenlerini kapsayan uygulanan kuvvet, kapsamlı olduğu için her koşulda başarılı olma kapasitesine sahiptir. Bu kapsamlı kontrolör, kontrol sisteminin başarılı bir şekilde çalışması için hayati öneme sahiptir.
Gecikmeli Rezonatör Genetik Algoritma Aktif Süspansiyon Sistemleri Çeyrek Araç Modeli
Yok.
This study utilized a quarter vehicle model and implemented a delayed resonator control approach to regulate the active suspension system. In contrast to the conventional delayed resonator, the force signal in this study is generated through the implementation of the position, velocity, and acceleration delayed resonator. The all parameters of the delayed resonator controller were determined using the genetic algorithm approach. The results suggest that integrating the delayed resonator significantly improves the performance of the suspension system. The applied force, which encompasses acceleration, velocity, and position variables of the system, remains stable under all conditions. This comprehensive controller is vital for the successful operation of the control system.
Delayed Resonator Genetic Algorithm Active Suspension System Quarter Car Model
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Makine Mühendisliği (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Şubat 2024 |
Gönderilme Tarihi | 21 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.