TTaşıtlarda frenleme yokuş aşağı iniş gibi durumlarda sürekli fren şeklinde olabileceği gibi trafik seyrine bağlı olarak farklı süreli bas çek şeklinde de olabilmektedir. Bazı sürücüler trafik ışığı gibi bir engele yaklaşırken gaz pedalına basmayı sürdürmekte sonrasında ise sertçe frenleme yapmaktadır. Bütün bu durumlar yakıt tasarrufunu olumsuz etkilemektedir. Bu çalışmada, fren test cihazında 3000 d/d 4. vitesteki bir araçta 4, 5, 6 ve 7 bar fren sistemi basınçlarında 120 saniye sürecek şekilde her 20 saniyede bir fren pedalına kuvvet uygulanmıştır. Deney esnasında fren kuvvetleri ve yakıt tüketimleri kaydedilerek karşılaştırma yapılmıştır. Fren basıncı değerleri artışına bağlı olarak tekerleklerde elde edilen fren kuvveti değerleri de artış göstermiştir. Yakıt tüketimi değerleri ise benzer şekilde frenleme kuvvetlerinin artmasına bağlı olarak artış göstermiştir. Deney sırasında motorun devri 3000 d/d’da sabit tutulmuştur. Frenleme ile birlikte motorun sabit devirde kalma durumuna bağlı olarak da yakıt tüketiminde artışlar meydana gelmiştir.
Fren kuvveti Fren Basıncı Fren Süspansiyon Test Cihazı Yakıt tüketimi
Afyon Kocatepe Üniversitesi BAPK
18.FEN.BİL.46
Bu çalışma Afyon Kocatepe Üniversitesi 18.FEN.BİL.46 numaralı BAP projesi tarafından desteklenmiştir.
Braking in vehicles can be in the form of continuous braking in cases such as downhill descent, or in the form of push-pulls of different duration depending on the traffic course. Some drivers continue to depress the accelerator pedal when approaching an obstacle, such as a traffic light, and then braking firmly. All these situations adversely affect fuel economy. In this study, the brake tester was applied to the brake pedal every 20 seconds, lasting 120 seconds at 4, 5, 6 and 7 bar braking system pressures in a vehicle with 3000 rpm 4th gear. During the experiment, braking forces and fuel consumption were recorded and compared. The braking force values of the wheels increased due to the increase in brake pressure values. Fuel consumption values also increased due to the increase in braking forces. During the experiment, the engine speed was kept constant at 3000 rpm. With braking, there has also been an increase in fuel consumption due to constant engine speed.
Brake Force Brake Pressure Brake Suspension Test Device Fuel Consumption
18.FEN.BİL.46
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 18.FEN.BİL.46 |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mayıs 2020 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.