BibTex RIS Kaynak Göster

Primary School’s 4th and 5th Class Student’s Thoughts To The Environment Problems and The Factors Affecting Them (Afyonkarahisar Sample)

Yıl 2013, Cilt: 13 Sayı: 2, 1 - 15, 01.08.2013

Öz

This study aims to identify and evaluate the 4th and 5th grade students thoughts on problems of the environment. Sample group consists of 1002 4th and 5th grade students randomly chosen from 28 primary schools in Afyonkarahisar’s city center, its districts, towns, and villages. During the process of analyzing the data obtained from the study, the frequency, the percentage, the arithmetic avarage, the standart deviation, the t-test, the one-way analysis of variance (ANOVA) and the multiple comparison tests (Tukey, Tamhane’s T2) had been used. Level of significance in statistical analyses were considered as (p<.05). The data obtained through charts were explained. According to the findings of this study, the thoughts of students have shown significant diffrences mainly parallel to their class, gender, parent’s education level, jobs, income status and their residences. © Afyon Kocatepe Üniversitesi 1.Giriş

Kaynakça

  • Anonim, 2007. Türkiye Çevre Durum Raporu, Ankara.
  • Badem, N, 2010. 4. Sınıf Öğrencilerinin Gezi Gözlem İle Desteklenmiş Öğretimin Çevre Kirliliği İle İlgili Farkındalıklarının Oluşumuna Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Bozkurt, O, 2001. İlköğretim Öğrencilerinin (6., 7. ve 8. Sınıf) Bazı Çevre Problemleri Hakkında Sahip Oldukları Yanlış Kavramların Tespiti Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dedeler, P, 1997. Avrupa Birliğinin Çevre Politikaları ve Türkiye’de Durum. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Doğan, M, 2003. Sanayileşme ve Çevre Sorunları.
  • Görümlü, T, 2003. Liselerde Çevreye Karşı Duyarlılığın Oluşturulmasında Çevre Eğitiminin Önemi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Hampel, B, Holdswort, R, and Boldert, J, 1994. Urban/rural consciousness December 19, 2008, from in adolescents. Retrieved
  • Karasar, N, 2006. Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayın-Dağıtım, s.79.
  • Kızılaslan, H. ve N, 2005. Çevre Konusunda Kırsal Halkın Bilinç Düzeyi ve Davranışları (Tokat ili Artova İlçesi Örneği), Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1 (1). A, Özdemir, 2003. İlköğretim Bilgisi ve Öğrencilerinin Araştırılması. Doktora Tezi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir. Bilinçlerinin
  • Özdemir, Ş, 1987. Türkiye’de Toplumsal Değişme ve Çevre Sorunlarına Duyarlılık. Doktora Tezi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Şama, E, 1997. Üniversite Gençliğinin Çevre ve Çevre Sorunlarına Yönelik Tutumları-Gazi Eğitim Fakültesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma-. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Üniversitesi, Ankara.
  • Tican, S, 1996. Ortaokul Sekizinci Sınıf Fen Bilgisi Programına Entegre Edilen Hava Koruma Ünitesinin Öğrencilerin Hava ve Çevre ile İlgili Tutumlarının Etkisi Üzerine Bir Pilot Çalışma. Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Türküm, A. S, 2006. Çağdaş Toplumda Çevre Sorunları ve Çevre Bilinci, 17.10.2007,
  • Uzun, N. ve Sağlam, N, 2005. Sosyo-Ekonomik Durumun Çevre Bilinci ve Çevre Akademik Başarısı Üzerindeki Etkisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29.
  • Yılmaz, O, Boone, W. & Andersen, H. O, 2004. Views of elementary and middle school Turkish students toward environmental issues. International Journal of Science Education 26 (12). İnternet kaynakları
  • 1- http://www.aof.edu.tr/kitap/IOLTP/1268/unite10.pd f (17.10.2007)
  • 2- http://yunus.hacettepe.edu.tr /doğan/4.html (04.01.2008)
  • 3- http://www.csu.edu.au/research/crsr/ruralsoc/v5n4 p13.html (04.01.2008)

İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Çevre Sorunları Hakkındaki Düşünceleri ve Bunlara Etki Eden Faktörler (Afyonkarahisar İli Örneği)

Yıl 2013, Cilt: 13 Sayı: 2, 1 - 15, 01.08.2013

Öz

Bu çalışma, ilköğretim okulları 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin çevre sorunları hakkındaki düşüncelerini tespit etmeyi ve değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini rastgele seçilen, Afyonkarahisar il, ilçe, kasaba ve köylerinde bulunan toplam 28 ilköğretim okulunda okumakta olan, 1002 4. ve 5. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesi sürecinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve çoklu karşılaştırma testleri (Tukey, Tamhane’s T2) kullanılmıştır. Yapılan istatistiksel çözümlemelerde anlamlılık düzeyi, (p

Kaynakça

  • Anonim, 2007. Türkiye Çevre Durum Raporu, Ankara.
  • Badem, N, 2010. 4. Sınıf Öğrencilerinin Gezi Gözlem İle Desteklenmiş Öğretimin Çevre Kirliliği İle İlgili Farkındalıklarının Oluşumuna Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Bozkurt, O, 2001. İlköğretim Öğrencilerinin (6., 7. ve 8. Sınıf) Bazı Çevre Problemleri Hakkında Sahip Oldukları Yanlış Kavramların Tespiti Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dedeler, P, 1997. Avrupa Birliğinin Çevre Politikaları ve Türkiye’de Durum. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Doğan, M, 2003. Sanayileşme ve Çevre Sorunları.
  • Görümlü, T, 2003. Liselerde Çevreye Karşı Duyarlılığın Oluşturulmasında Çevre Eğitiminin Önemi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Hampel, B, Holdswort, R, and Boldert, J, 1994. Urban/rural consciousness December 19, 2008, from in adolescents. Retrieved
  • Karasar, N, 2006. Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayın-Dağıtım, s.79.
  • Kızılaslan, H. ve N, 2005. Çevre Konusunda Kırsal Halkın Bilinç Düzeyi ve Davranışları (Tokat ili Artova İlçesi Örneği), Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1 (1). A, Özdemir, 2003. İlköğretim Bilgisi ve Öğrencilerinin Araştırılması. Doktora Tezi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir. Bilinçlerinin
  • Özdemir, Ş, 1987. Türkiye’de Toplumsal Değişme ve Çevre Sorunlarına Duyarlılık. Doktora Tezi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Şama, E, 1997. Üniversite Gençliğinin Çevre ve Çevre Sorunlarına Yönelik Tutumları-Gazi Eğitim Fakültesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma-. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Üniversitesi, Ankara.
  • Tican, S, 1996. Ortaokul Sekizinci Sınıf Fen Bilgisi Programına Entegre Edilen Hava Koruma Ünitesinin Öğrencilerin Hava ve Çevre ile İlgili Tutumlarının Etkisi Üzerine Bir Pilot Çalışma. Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Türküm, A. S, 2006. Çağdaş Toplumda Çevre Sorunları ve Çevre Bilinci, 17.10.2007,
  • Uzun, N. ve Sağlam, N, 2005. Sosyo-Ekonomik Durumun Çevre Bilinci ve Çevre Akademik Başarısı Üzerindeki Etkisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29.
  • Yılmaz, O, Boone, W. & Andersen, H. O, 2004. Views of elementary and middle school Turkish students toward environmental issues. International Journal of Science Education 26 (12). İnternet kaynakları
  • 1- http://www.aof.edu.tr/kitap/IOLTP/1268/unite10.pd f (17.10.2007)
  • 2- http://yunus.hacettepe.edu.tr /doğan/4.html (04.01.2008)
  • 3- http://www.csu.edu.au/research/crsr/ruralsoc/v5n4 p13.html (04.01.2008)
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İjlal Ocak Bu kişi benim

Deniz Özpınar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2013
Gönderilme Tarihi 8 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ocak, İ., & Özpınar, D. (2013). İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Çevre Sorunları Hakkındaki Düşünceleri ve Bunlara Etki Eden Faktörler (Afyonkarahisar İli Örneği). Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 13(2), 1-15.
AMA Ocak İ, Özpınar D. İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Çevre Sorunları Hakkındaki Düşünceleri ve Bunlara Etki Eden Faktörler (Afyonkarahisar İli Örneği). Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi. Ağustos 2013;13(2):1-15.
Chicago Ocak, İjlal, ve Deniz Özpınar. “İlköğretim 4. Ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Çevre Sorunları Hakkındaki Düşünceleri Ve Bunlara Etki Eden Faktörler (Afyonkarahisar İli Örneği)”. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 13, sy. 2 (Ağustos 2013): 1-15.
EndNote Ocak İ, Özpınar D (01 Ağustos 2013) İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Çevre Sorunları Hakkındaki Düşünceleri ve Bunlara Etki Eden Faktörler (Afyonkarahisar İli Örneği). Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 13 2 1–15.
IEEE İ. Ocak ve D. Özpınar, “İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Çevre Sorunları Hakkındaki Düşünceleri ve Bunlara Etki Eden Faktörler (Afyonkarahisar İli Örneği)”, Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 13, sy. 2, ss. 1–15, 2013.
ISNAD Ocak, İjlal - Özpınar, Deniz. “İlköğretim 4. Ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Çevre Sorunları Hakkındaki Düşünceleri Ve Bunlara Etki Eden Faktörler (Afyonkarahisar İli Örneği)”. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 13/2 (Ağustos 2013), 1-15.
JAMA Ocak İ, Özpınar D. İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Çevre Sorunları Hakkındaki Düşünceleri ve Bunlara Etki Eden Faktörler (Afyonkarahisar İli Örneği). Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2013;13:1–15.
MLA Ocak, İjlal ve Deniz Özpınar. “İlköğretim 4. Ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Çevre Sorunları Hakkındaki Düşünceleri Ve Bunlara Etki Eden Faktörler (Afyonkarahisar İli Örneği)”. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 13, sy. 2, 2013, ss. 1-15.
Vancouver Ocak İ, Özpınar D. İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Çevre Sorunları Hakkındaki Düşünceleri ve Bunlara Etki Eden Faktörler (Afyonkarahisar İli Örneği). Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2013;13(2):1-15.