Öğrencilerin ısı ve sıcaklık hakkında kavram yanılgılarına sahip olduğu görülmüştür. Bazı öğrenciler günlük konuşmalarında ısı ve sıcaklık terimlerini birbirlerinin yerine kullanmaktadırlar. Birçok araştırma, liseden sonra üniversitede bile ısı ve sıcaklık kavram yanılgılarının giderilemediğini göstermiştir. Bundan dolayı bu şekildeki kavram yanılgılarını giderebilmek için, akademisyenlerin de büyük bir çaba sarf etmesi gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, Afyonkarahisar iline bağlı Sandıklı ve Hocalar ilçelerindeki çeşitli liselerdeki öğrencilerin ısı-sıcaklık kavramlarının nasıl birbirinin yerine kullanıldıklarını belirlemek ve ısı-sıcaklık konularındaki algılama hatalarını analiz etmektir. Çalışma, tarama modelinde olup, materyal olarak tarafımızdan geliştirilen Kavram Yanılgı Belirleme Testi kullanılmıştır. Test çoktan seçmeli 25 sorudan oluşmuştur. Örneklem olarak, değişik liselerde öğrenim gören toplam 215 öğrenci seçilmiştir. Verilerin analizinde MS Excel programından yararlanılmıştır. Yapılan çalışmada, lise farklılığı da göz önüne alınmıştır. Yapılan çalışma sonucunda öğrencilerde, ısı ve sıcaklığın doğası, ısının bileşimi, ısının hareketi, ısının etkileri, ısı ve madde, sıcaklığın tanımı, sıcaklığın değişimi gibi konularda kavram yanılgıları tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2008 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 8 Sayı: 1 |