BibTex RIS Kaynak Göster

Identification Of Misconceptions About Heat And Temperature At High School Students In Sandıklı Region

Yıl 2008, Cilt: 8 Sayı: 1, 149 - 162, 01.06.2008

Öz

Kaynakça

  • Anderson, C. W. ve Smith, E. L.,Teaching Science In V.Richardson – Koehler (Ed.), Educator’s Handbook: A Research Perspective, P. 84 – 111. New York, Longman. (1987)
  • Ayas, A., Coştu, B., Lise 1 Öğrencilerinin Buharlaşma, Yoğunlaşma ve Kaynama Kavramlarını Anlama Seviyeleri, Fen Bilimleri Eğitim Sempozyumu , Maltepe Üniversitesi, İstanbul, ss. 270–280, (2001)
  • Baki, A., Cebirle İlgili Dört İşlem Yanılgılarının Değerlendirilmesi. III. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, 23-25 Eylül 1998, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon, M.E.B. ÖYGM, 46-55. (1999)
  • Clough, E. E., Driver, R., Secondary Students' Conceptions of the Conduction of Heat: Bringing Together Scientific and Personal Views, Physics Education , S. 20, ss.176–182. (1985)
  • Erickson, G.L., Children's Viewpoints of Heat: A Second Look, Science Education , S.64(3), ss.323–336. (1980)
  • Harrison, A. G., Grayson, D., Treagust, D. F., Investigating a Grade 11 Student's Evolving Conceptions of Heat and Temperature. Journal of Research in Science Teaching , S.36(1), ss. 55–87. (1999)
  • Helm, H. ve Novak, J. D., Proceeding of International Seminar on Misconception in Science and Mathematics. Ithaca, New York : Cornell University. (1983)
  • Karakuyu, Y., Lise ve Dengi Okul Öğrencilerinini Isı ve Sıcaklık ile ilgili Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi-Doktora Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Isparta, (2006)
  • Kesidou, S., Duit, R., Students Conceptions of the Second Law of Thermodynamics- An Interpretive Study. Journal of Research in Science Teaching , S.30(1), ss. 85-106. (1993)
  • Koray, Ö. Ve Bal, Ş., Fen Öğretiminde Kavram Yanılgıları ve Kavramsal Değişim Stratejisi. G.Ü. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1),83-90. (2002)
  • Lewis, E. L., Linn, M. C., Heat Energy and Temperature Concepts of Adolescents, Adults, and Experts: Implications for Curricular Improvements. Journal of Research in Science Teaching, S.31(6), ss.657– 677. (1994)
  • Marioni, C., Aspects of Student’s Understanding in Classroom Setting : Case Studies on Motion and Inertia. Physics Education, 24, p. 273-277. (1989)
  • Riche, R. D., Strategies for Assisting Students Overcome Their Misconceptions in High School Physics. Memorial University of Newfoundland Education, 6390. (2000)
  • Senemoğlu, N., Kuramdan Uygulamaya Gelişim ve Öğrenme.Ankara Gazi Kitabevi.Ankara.(2001)
  • Stepans, J., Targetting Students’ Science Misconcepts: Physical Science Concepts Using the Conceptual Change Model. Riverview, Fla.: Idea Factory.(1996)
  • Yağbasan, R., Güneş, B., Özdemir,İ.E., Temiz, B.K., Gülçiçek, Ç., Kanlı, U., Ünsal, Y., Tunç,T., Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu Fizik..Gazi Kitabevi. Ankara. 59s (2006)
  • Yılmaz, Ö., Kavramsal Değişim Metinleri İle Verilen Kavram Haritalarının Etkisi.Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara ODTÜ Fen bilimleri Eğitimi Bölümü. (1998) Bölünmesi Ünitesini Anlamadaki
  • Yürük, N. Çakır, Ö.S. ve Geban, Ö., Kavramsal Değişim Yaklaşımının Hücresel Solunum Konusunda Lise Öğrencilerinin Biyoloji Dersine Karşı Tutumlarına Etkisi. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Hacettepe Üniversitesi 6-8 Eylül Ankara. (2000)

SANDIKLI - ÇEVRESİ LİSE VE DENGİ OKUL ÖĞRENCİLERİNİN ISI VE SICAKLIK İLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARININ BELİRLENMESİ

Yıl 2008, Cilt: 8 Sayı: 1, 149 - 162, 01.06.2008

Öz

Öğrencilerin ısı ve sıcaklık hakkında kavram yanılgılarına sahip olduğu görülmüştür. Bazı öğrenciler günlük konuşmalarında ısı ve sıcaklık terimlerini birbirlerinin yerine kullanmaktadırlar. Birçok araştırma, liseden sonra üniversitede bile ısı ve sıcaklık kavram yanılgılarının giderilemediğini göstermiştir. Bundan dolayı bu şekildeki kavram yanılgılarını giderebilmek için, akademisyenlerin de büyük bir çaba sarf etmesi gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, Afyonkarahisar iline bağlı Sandıklı ve Hocalar ilçelerindeki çeşitli liselerdeki öğrencilerin ısı-sıcaklık kavramlarının nasıl birbirinin yerine kullanıldıklarını belirlemek ve ısı-sıcaklık konularındaki algılama hatalarını analiz etmektir. Çalışma, tarama modelinde olup, materyal olarak tarafımızdan geliştirilen Kavram Yanılgı Belirleme Testi kullanılmıştır. Test çoktan seçmeli 25 sorudan oluşmuştur. Örneklem olarak, değişik liselerde öğrenim gören toplam 215 öğrenci seçilmiştir. Verilerin analizinde MS Excel programından yararlanılmıştır. Yapılan çalışmada, lise farklılığı da göz önüne alınmıştır. Yapılan çalışma sonucunda öğrencilerde, ısı ve sıcaklığın doğası, ısının bileşimi, ısının hareketi, ısının etkileri, ısı ve madde, sıcaklığın tanımı, sıcaklığın değişimi gibi konularda kavram yanılgıları tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Anderson, C. W. ve Smith, E. L.,Teaching Science In V.Richardson – Koehler (Ed.), Educator’s Handbook: A Research Perspective, P. 84 – 111. New York, Longman. (1987)
  • Ayas, A., Coştu, B., Lise 1 Öğrencilerinin Buharlaşma, Yoğunlaşma ve Kaynama Kavramlarını Anlama Seviyeleri, Fen Bilimleri Eğitim Sempozyumu , Maltepe Üniversitesi, İstanbul, ss. 270–280, (2001)
  • Baki, A., Cebirle İlgili Dört İşlem Yanılgılarının Değerlendirilmesi. III. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, 23-25 Eylül 1998, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon, M.E.B. ÖYGM, 46-55. (1999)
  • Clough, E. E., Driver, R., Secondary Students' Conceptions of the Conduction of Heat: Bringing Together Scientific and Personal Views, Physics Education , S. 20, ss.176–182. (1985)
  • Erickson, G.L., Children's Viewpoints of Heat: A Second Look, Science Education , S.64(3), ss.323–336. (1980)
  • Harrison, A. G., Grayson, D., Treagust, D. F., Investigating a Grade 11 Student's Evolving Conceptions of Heat and Temperature. Journal of Research in Science Teaching , S.36(1), ss. 55–87. (1999)
  • Helm, H. ve Novak, J. D., Proceeding of International Seminar on Misconception in Science and Mathematics. Ithaca, New York : Cornell University. (1983)
  • Karakuyu, Y., Lise ve Dengi Okul Öğrencilerinini Isı ve Sıcaklık ile ilgili Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi-Doktora Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Isparta, (2006)
  • Kesidou, S., Duit, R., Students Conceptions of the Second Law of Thermodynamics- An Interpretive Study. Journal of Research in Science Teaching , S.30(1), ss. 85-106. (1993)
  • Koray, Ö. Ve Bal, Ş., Fen Öğretiminde Kavram Yanılgıları ve Kavramsal Değişim Stratejisi. G.Ü. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1),83-90. (2002)
  • Lewis, E. L., Linn, M. C., Heat Energy and Temperature Concepts of Adolescents, Adults, and Experts: Implications for Curricular Improvements. Journal of Research in Science Teaching, S.31(6), ss.657– 677. (1994)
  • Marioni, C., Aspects of Student’s Understanding in Classroom Setting : Case Studies on Motion and Inertia. Physics Education, 24, p. 273-277. (1989)
  • Riche, R. D., Strategies for Assisting Students Overcome Their Misconceptions in High School Physics. Memorial University of Newfoundland Education, 6390. (2000)
  • Senemoğlu, N., Kuramdan Uygulamaya Gelişim ve Öğrenme.Ankara Gazi Kitabevi.Ankara.(2001)
  • Stepans, J., Targetting Students’ Science Misconcepts: Physical Science Concepts Using the Conceptual Change Model. Riverview, Fla.: Idea Factory.(1996)
  • Yağbasan, R., Güneş, B., Özdemir,İ.E., Temiz, B.K., Gülçiçek, Ç., Kanlı, U., Ünsal, Y., Tunç,T., Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu Fizik..Gazi Kitabevi. Ankara. 59s (2006)
  • Yılmaz, Ö., Kavramsal Değişim Metinleri İle Verilen Kavram Haritalarının Etkisi.Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara ODTÜ Fen bilimleri Eğitimi Bölümü. (1998) Bölünmesi Ünitesini Anlamadaki
  • Yürük, N. Çakır, Ö.S. ve Geban, Ö., Kavramsal Değişim Yaklaşımının Hücresel Solunum Konusunda Lise Öğrencilerinin Biyoloji Dersine Karşı Tutumlarına Etkisi. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Hacettepe Üniversitesi 6-8 Eylül Ankara. (2000)
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Y Karakuyu Bu kişi benim

M. Uzunkavak Bu kişi benim

H.s. Tortop Bu kişi benim

N. Ç. Bezir Bu kişi benim

N. Özek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2008
Gönderilme Tarihi 8 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karakuyu, Y., Uzunkavak, M., Tortop, H., Bezir, N. Ç., vd. (2008). SANDIKLI - ÇEVRESİ LİSE VE DENGİ OKUL ÖĞRENCİLERİNİN ISI VE SICAKLIK İLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARININ BELİRLENMESİ. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 8(1), 149-162.
AMA Karakuyu Y, Uzunkavak M, Tortop H, Bezir NÇ, Özek N. SANDIKLI - ÇEVRESİ LİSE VE DENGİ OKUL ÖĞRENCİLERİNİN ISI VE SICAKLIK İLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARININ BELİRLENMESİ. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi. Haziran 2008;8(1):149-162.
Chicago Karakuyu, Y, M. Uzunkavak, H.s. Tortop, N. Ç. Bezir, ve N. Özek. “SANDIKLI - ÇEVRESİ LİSE VE DENGİ OKUL ÖĞRENCİLERİNİN ISI VE SICAKLIK İLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARININ BELİRLENMESİ”. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 8, sy. 1 (Haziran 2008): 149-62.
EndNote Karakuyu Y, Uzunkavak M, Tortop H, Bezir NÇ, Özek N (01 Haziran 2008) SANDIKLI - ÇEVRESİ LİSE VE DENGİ OKUL ÖĞRENCİLERİNİN ISI VE SICAKLIK İLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARININ BELİRLENMESİ. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 8 1 149–162.
IEEE Y. Karakuyu, M. Uzunkavak, H. Tortop, N. Ç. Bezir, ve N. Özek, “SANDIKLI - ÇEVRESİ LİSE VE DENGİ OKUL ÖĞRENCİLERİNİN ISI VE SICAKLIK İLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARININ BELİRLENMESİ”, Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 8, sy. 1, ss. 149–162, 2008.
ISNAD Karakuyu, Y vd. “SANDIKLI - ÇEVRESİ LİSE VE DENGİ OKUL ÖĞRENCİLERİNİN ISI VE SICAKLIK İLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARININ BELİRLENMESİ”. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 8/1 (Haziran 2008), 149-162.
JAMA Karakuyu Y, Uzunkavak M, Tortop H, Bezir NÇ, Özek N. SANDIKLI - ÇEVRESİ LİSE VE DENGİ OKUL ÖĞRENCİLERİNİN ISI VE SICAKLIK İLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARININ BELİRLENMESİ. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2008;8:149–162.
MLA Karakuyu, Y vd. “SANDIKLI - ÇEVRESİ LİSE VE DENGİ OKUL ÖĞRENCİLERİNİN ISI VE SICAKLIK İLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARININ BELİRLENMESİ”. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 8, sy. 1, 2008, ss. 149-62.
Vancouver Karakuyu Y, Uzunkavak M, Tortop H, Bezir NÇ, Özek N. SANDIKLI - ÇEVRESİ LİSE VE DENGİ OKUL ÖĞRENCİLERİNİN ISI VE SICAKLIK İLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARININ BELİRLENMESİ. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2008;8(1):149-62.