Yapılan çalışmada, bağımsız süspansiyonlu otobüslerde, farklı yolcu konumları, yolcu adetleri ve
otobüsün üzerine konulması planlanan ekipmanın yer tespiti için CAD modeli oluşturulmuştur.
Msc.Adams/Car programı kullanılarak doğalgazlı (CNG) otobüsün 100 metre yarıçaplı virajdaki
frenlemesi incelenmiş ve taşıtın ağırlık merkezinin konumuna göre frenleme anındaki davranışı
belirlenmiştir. Ağırlık merkezinin optimum bölgede oluşması durumunda taşıtın tarafsız dönme
karakteristiğinde stabil hale geldiği, ağırlık merkezinin taşıtın ön ve orta bölümde konumlanma
durumunda ani frenleme ile yoldan çıktığı belirlenmiştir.
Chikhale, S. J.and Deshmukh, P. Analysis Suspension System in Matlab-SIMULINK and MSc-ADAMS with the help of Quarter Car Model . International Journal of Innovative Research in Science, Engineering and Technology , 2(8), 4074-4081. Vehicle
Chou, C. McCoy, R. and Le, J. (2005). A literature review of rollover test methodologies. Int. J.Veh. Saf., 1((1-3)), 200-237.
Chou, T.and Chu, T.-W. (2014). An improvement in rollover detection of articulated vehicles using the grey system theory. Vehicle System Dynamics, 52(5), 679-703.
Demir, A.and Çavdar, A. (2005). Taşıt Kullanım karakteristikleri açısından az dönerlik (understeer) ve aşırı dönerlik (oversteer) incelenmesi. . MTET.
MacAdam, C. (1981). Application of an optimal preview control for simulation of closed- loop automobile driving. IEEE Trans. Syst. Man Cybern, 11(6), 393-399.
McRuer, D.and D.H.Weir. (1969). Theory of manual vehicular control. Ergonomics, 12(4), 599- 633.
McRuer, D. Allen, R. Weir, D.and Klein, R. (1977). New results in driver steering control models. Hum. Factors, 19(4), 381-397.
Ötnü, G. (2015). Bağımsız Süspansiyonlu Halk Otobüsünde Ağırlık Merkezi Değişiminin Dönme Karakteristiğine Etkisinin Analizi. Msc. Thesis, A.K.U. Institute of Natural and Applied Sciences.
Peng, Y., and XiaoboYang. (2012). Comparison of various double-lane change manoeuvre speciŞcations. Vehicle System Dynamics, 50(7), 1157-1171. Piyabongkarn, D. Lew, J. Rajamani, R. Grogg,J.andYuan, Q. (2007). On the use of torque-biasing systems for electronic stability possibilities. IEEE Trans. Control Syst. Technol., 15(3), 581-589. and
Tseng, H. AshraŞ, D. Madau, Brown, T.and Recker, D. (1999). The Development of Vehicle Stability Control at Ford. EEE/ASME Trans. Mechatronics, 4(3), 223-234.
Winsum, W.Waard, D.and Brookhuis, K. (1999). Lane change manoeuvres and safety margins. Transp. Res. F: TrafŞc Psychol. Behav., 2(3), 139-149.
Zhao, Y. Zhang, G.and Guo, K. (2000). Handling safety simulation of driver-vehicle closed- loop Dynamics, 33(3), 169-181. Vehicle System
Zhuang, D. Yu, F.and Lin, Y. (2008). Evaluation of a vehicle directional control with a fractional order PDμ controller. Int. J. Automot. Technol. , 9(6), 679-685.
Ötnü, G., Aysal, F. E., & Bayrakçeken, H. (2015). Şehir İçi Otobüslerde Doğalgaz Tanklarının Yerleşiminin Dönme Karakteristiğine Etkisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 15(3), 1-5. https://doi.org/10.5578/fmbd.9970
AMA
Ötnü G, Aysal FE, Bayrakçeken H. Şehir İçi Otobüslerde Doğalgaz Tanklarının Yerleşiminin Dönme Karakteristiğine Etkisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi. Aralık 2015;15(3):1-5. doi:10.5578/fmbd.9970
Chicago
Ötnü, Gökhan, Faruk Emre Aysal, ve Hüseyin Bayrakçeken. “Şehir İçi Otobüslerde Doğalgaz Tanklarının Yerleşiminin Dönme Karakteristiğine Etkisi”. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 15, sy. 3 (Aralık 2015): 1-5. https://doi.org/10.5578/fmbd.9970.
EndNote
Ötnü G, Aysal FE, Bayrakçeken H (01 Aralık 2015) Şehir İçi Otobüslerde Doğalgaz Tanklarının Yerleşiminin Dönme Karakteristiğine Etkisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 15 3 1–5.
IEEE
G. Ötnü, F. E. Aysal, ve H. Bayrakçeken, “Şehir İçi Otobüslerde Doğalgaz Tanklarının Yerleşiminin Dönme Karakteristiğine Etkisi”, Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 15, sy. 3, ss. 1–5, 2015, doi: 10.5578/fmbd.9970.
ISNAD
Ötnü, Gökhan vd. “Şehir İçi Otobüslerde Doğalgaz Tanklarının Yerleşiminin Dönme Karakteristiğine Etkisi”. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 15/3 (Aralık 2015), 1-5. https://doi.org/10.5578/fmbd.9970.
JAMA
Ötnü G, Aysal FE, Bayrakçeken H. Şehir İçi Otobüslerde Doğalgaz Tanklarının Yerleşiminin Dönme Karakteristiğine Etkisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2015;15:1–5.
MLA
Ötnü, Gökhan vd. “Şehir İçi Otobüslerde Doğalgaz Tanklarının Yerleşiminin Dönme Karakteristiğine Etkisi”. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 15, sy. 3, 2015, ss. 1-5, doi:10.5578/fmbd.9970.
Vancouver
Ötnü G, Aysal FE, Bayrakçeken H. Şehir İçi Otobüslerde Doğalgaz Tanklarının Yerleşiminin Dönme Karakteristiğine Etkisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2015;15(3):1-5.