Bu çalışmada otomotiv endüstrisinde yeni teknolojilerin geliştirilmesi ve taşıtlarda yakıt tüketimini
azaltıcı, sürüş konforunu arttırıcı araştırmalar son zamanlarda oldukça hız kazanmıştır. Düşünülen her
yenilik ve gelişimin doğrulanmadan denenmesi otomotiv sektörü için yüksek bir maliyete sebep
olmaktadır. Bu tür bir yaklaşım üretici firmalar ve araştırmacılar için büyük bir zaman kaybına yol
açmaktadır. Bu sebeplerden dolayı taşıt üzerinde yapılacak geliştirmeler öncelikle çeşitli simülasyon
programlarında gerçekleştirilmektedir. Simülasyon sonuçları bir sonraki aşamada gerçek zamanlı
çalışmalarla desteklenerek prototip üretimine geçilmektedir. Yapılan çalışmalarda simülasyon ortamı
olarak Msc. Adams ve AMSim gibi birçok farklı programlar kullanılabilmektedir. Simülasyon
çalışmalarında kullanılan programlar arasında en yaygın kullanılan simülasyon ortamı Matlab/Simulink
programıdır. Bu çalışmada dört ve beş vitesli manuel şanzımanların aynı taşıtta kullanılmasını
karşılaştırmak amacıyla Matlab/Simulink ortamında simülasyonlar yapılmıştır.
Taşıt Dinamiği Taşıt Simülasyonu Manuel Vites Kutusu Redüksiyon Oranı
Konular | Mühendislik |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2015 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 16 Sayı: 1 |