Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Taşıt Vites Kutularında Kademe Artışının Analizi

Yıl 2016, Cilt: 16 Sayı: 1, 167 - 173, 30.04.2015
https://doi.org/10.5578/fmbd.22057

Öz

Bu çalışmada otomotiv endüstrisinde yeni teknolojilerin geliştirilmesi ve taşıtlarda yakıt tüketimini
azaltıcı, sürüş konforunu arttırıcı araştırmalar son zamanlarda oldukça hız kazanmıştır. Düşünülen her
yenilik ve gelişimin doğrulanmadan denenmesi otomotiv sektörü için yüksek bir maliyete sebep
olmaktadır. Bu tür bir yaklaşım üretici firmalar ve araştırmacılar için büyük bir zaman kaybına yol
açmaktadır. Bu sebeplerden dolayı taşıt üzerinde yapılacak geliştirmeler öncelikle çeşitli simülasyon
programlarında gerçekleştirilmektedir. Simülasyon sonuçları bir sonraki aşamada gerçek zamanlı
çalışmalarla desteklenerek prototip üretimine geçilmektedir. Yapılan çalışmalarda simülasyon ortamı
olarak Msc. Adams ve AMSim gibi birçok farklı programlar kullanılabilmektedir. Simülasyon
çalışmalarında kullanılan programlar arasında en yaygın kullanılan simülasyon ortamı Matlab/Simulink
programıdır. Bu çalışmada dört ve beş  vitesli manuel  şanzımanların aynı taşıtta kullanılmasını
karşılaştırmak amacıyla Matlab/Simulink ortamında simülasyonlar yapılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Faruk Emre Aysal

Hüseyin Bayrakçeken Bu kişi benim

Zekeriya Girgin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2015
Gönderilme Tarihi 18 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 16 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aysal, F. E., Bayrakçeken, H., & Girgin, Z. (2015). Taşıt Vites Kutularında Kademe Artışının Analizi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 16(1), 167-173. https://doi.org/10.5578/fmbd.22057
AMA Aysal FE, Bayrakçeken H, Girgin Z. Taşıt Vites Kutularında Kademe Artışının Analizi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi. Nisan 2015;16(1):167-173. doi:10.5578/fmbd.22057
Chicago Aysal, Faruk Emre, Hüseyin Bayrakçeken, ve Zekeriya Girgin. “Taşıt Vites Kutularında Kademe Artışının Analizi”. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 16, sy. 1 (Nisan 2015): 167-73. https://doi.org/10.5578/fmbd.22057.
EndNote Aysal FE, Bayrakçeken H, Girgin Z (01 Nisan 2015) Taşıt Vites Kutularında Kademe Artışının Analizi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 16 1 167–173.
IEEE F. E. Aysal, H. Bayrakçeken, ve Z. Girgin, “Taşıt Vites Kutularında Kademe Artışının Analizi”, Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 16, sy. 1, ss. 167–173, 2015, doi: 10.5578/fmbd.22057.
ISNAD Aysal, Faruk Emre vd. “Taşıt Vites Kutularında Kademe Artışının Analizi”. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 16/1 (Nisan 2015), 167-173. https://doi.org/10.5578/fmbd.22057.
JAMA Aysal FE, Bayrakçeken H, Girgin Z. Taşıt Vites Kutularında Kademe Artışının Analizi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2015;16:167–173.
MLA Aysal, Faruk Emre vd. “Taşıt Vites Kutularında Kademe Artışının Analizi”. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 16, sy. 1, 2015, ss. 167-73, doi:10.5578/fmbd.22057.
Vancouver Aysal FE, Bayrakçeken H, Girgin Z. Taşıt Vites Kutularında Kademe Artışının Analizi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2015;16(1):167-73.