Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Etki Enbüyükleme Problemi için Ajan-bazlı Modelleme Yaklaşımı

Yıl 2018, Cilt: 18 Sayı: 2, 701 - 709, 31.08.2018

Öz

Pazara yeni girecek bir ürünün öncelikliolarak kullanımına sunulacağı kişilerin (hedef kümenin) belirlenmesi pazar payı tahmini yapmak için önemli, ancak çözülmesi zor bir problemdir. Bu makalede, bu problem için ajan-bazlı modelleme ile bir simülasyonçalışması geliştirilmiştir. Hedef kümeye seçilmiş kişilerin sosyal ağ üzerindeki önemi, ikna becerileri, diğerlerinin yeni ürün adaptasyonugibi karakteristik özelliklerinve hedef küme büyüklüğününürünün yayılması üzerindeki etkileri incelenmektedir.Bu özelliklerebağlı 12 farklı senaryoiçinçözümler değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • Bourne, F.S. 1957. Groupinfluence in marketing andpublicrelations. Some Applications of BehavioralResearch, Basil, Switzerland: UNESCO 207–225.
  • Guille, A., Hacid, H., Favre, C., Zighed, D. A., 2013. Information diffusion in online socialnetworks: A survey. ACM SigmodRecord, 42(2), 17-28.
  • Rabade, R., Mishra, N., Sharma, S., 2014. Survey of influentialuseridentificationtechniques in online socialnetworks. RecentAdvances in IntelligentInformatics, Springer, Cham, 359-370.
  • Jurvetson, S., 2000. Whatexactly is viral marketing. RedHerring, 78, 110-112.
  • Van den Bulte, C.andJoshi, Y.V., 2007. New productdiffusionwithinfluentialsandimitators. Marketing Science, 26 (3), 400-421.
  • Van den Bulte, C.andStremersch, S., 2004. Socialcontagionandincomeheterogeneity in newproductdiffusion: A meta-analytic test. Marketing Science. 23(4), 530-544. Phelps, J.E., Lewis, R., Mobilio, L.andPerry, D., 2005. Viral marketing orelectronicword-of-mouthadvertising: Examiningconsumerresponsesandmotivationstopassalongemail. Journal of AdvertisingResearch,44(4), 333-348.
  • Richardson, M.andDomingos, P., 2001. Miningthe network value of customers.Proceedings of theSeventh ACM SIGKDD International Conference on Knowledge DiscoveryandData Mining, ACM,57-66.
  • Kempe, D., Kleinberg, J. andTardos, E., 2003. Maximizingthe spread of influencethrough a social network. Proceedings of theninth ACM SIGKDD internationalconference on Knowledge DiscoveryandData Mining,ACM, 137-146.
  • Güney, E., 2017. On the optimal solution of budgetedinfluencemaximization problem in socialnetworks. OperationalResearch, https://doi.org/10.1007/s12351-017-0305-x
  • Wu, H. H., Küçükyavuz, S., 2017. A two-stagestochasticprogrammingapproachforinfluencemaximization in socialnetworks. ComputationalOptimizationand Applications, 1-33.
  • Leskovec, J., Krause, A., Guestrin, C., Faloutsos, C., VanBriesen, J. andGlance, N., 2007. Cost-effectiveoutbreakdetection in networks.Proceedings of the 13th ACM SIGKDD International conference on Knowledge DiscoveryandData Mining,ACM, 420-429.
  • Chen, W., Wang, Y. andYang, S., 2009. Efficientinfluencemaximization in socialnetworks.Proceedings of the 15th ACM SIGKDD International conference on Knowledge DiscoveryandData Mining,ACM, 199-208.
  • Ohsaka, N.,Akiba, T., Yoshida, Y.andKawarabayashi, K., 2014. Fastandaccurateinfluencemaximization on largenetworkswithpruned monte-carlosimulations.Proceedings of theTwenty-Eighth AAAI Conference on ArtificialIntelligence, 138-144. AAAI Press.
  • Tang, Y.,Shi, Y.,andXiao, X., 2015. Influencemaximization in near-lineartime: A martingaleapproach. Proceedings of the 2015 ACM SIGMOD International Conference on Management of Data, SIGMOD15, 1539-1554, New York, NY, USA, ACM.
  • Kempe, D., Kleinberg, J., andTardos, E., 2015. Maximizingthe spread of influencethrough a social network. Theory of Computing, 11(4):105-147.
  • Galhotra, S., Arora, A., andRoy, S., 2016. Holisticinfluencemaximization: Combiningscalabilityandefficiencywithopinion-awaremodels.Proceedings of the 2016 International Conference on Management of Data, SIGMOD16, 743-758, New York, NY, USA, 2016. ACM.
  • Garcia, R., 2005. Uses of agent-basedmodeling ininnovation/newproductdevelopmentresearch. Journal of Product Innovation Management, 22(5), 380-398.
  • Goldenberg, J., Libai, B. ve Muller, E., 2001. Talk of the network: A complexsystemslook at theunderlyingprocess of word-of-mouth.Marketing Letters, 12 (3), 211-223.
  • Beheshti, R., Jalalpour, M.,Glass, T. A., 2017. Comparingmethods of targetingobesityinterventions in populations: An agent-basedsimulation. SSM-populationhealth, 3, 211-218.
  • Wilensky, U., (1999). NetLogo. http://ccl.northwestern.edu/netlogo/. Center forConnected Learning andComputer-BasedModeling, Northwestern University, Evanston, IL.
  • Watts, D. J. andStrogatz, S.H., 1998. Collective Dynamics of Small-world Networks. Nature, 393 (6684), 440-442. Rogers, E.M., 1962.Diffusion of innovations. FreePress of Glencoe, New York, NY, USA.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dilek Günneç

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2018
Gönderilme Tarihi 19 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 18 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Günneç, D. (2018). Etki Enbüyükleme Problemi için Ajan-bazlı Modelleme Yaklaşımı. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 18(2), 701-709.
AMA Günneç D. Etki Enbüyükleme Problemi için Ajan-bazlı Modelleme Yaklaşımı. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi. Ağustos 2018;18(2):701-709.
Chicago Günneç, Dilek. “Etki Enbüyükleme Problemi için Ajan-Bazlı Modelleme Yaklaşımı”. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 18, sy. 2 (Ağustos 2018): 701-9.
EndNote Günneç D (01 Ağustos 2018) Etki Enbüyükleme Problemi için Ajan-bazlı Modelleme Yaklaşımı. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 18 2 701–709.
IEEE D. Günneç, “Etki Enbüyükleme Problemi için Ajan-bazlı Modelleme Yaklaşımı”, Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 18, sy. 2, ss. 701–709, 2018.
ISNAD Günneç, Dilek. “Etki Enbüyükleme Problemi için Ajan-Bazlı Modelleme Yaklaşımı”. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 18/2 (Ağustos 2018), 701-709.
JAMA Günneç D. Etki Enbüyükleme Problemi için Ajan-bazlı Modelleme Yaklaşımı. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2018;18:701–709.
MLA Günneç, Dilek. “Etki Enbüyükleme Problemi için Ajan-Bazlı Modelleme Yaklaşımı”. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 18, sy. 2, 2018, ss. 701-9.
Vancouver Günneç D. Etki Enbüyükleme Problemi için Ajan-bazlı Modelleme Yaklaşımı. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2018;18(2):701-9.


Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.